mitä tekisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaannuin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaannuin

Vieras
minut on kutusttu äitini synttäreille (täyttää pyöreitä),ei olla oltu missään tekemisissä 2vuoteen.Sairastaa kait edelleen jonkin asteista suolisyöpää (?),osaa käyttää tätä säälipisteiden kalasteluun (on nähty vuosien varrella monesti)..eli en tiedä onko hän oikeasti sairas vaiko ei.
tiet erosivat vuosia jatkuneen alko ongelman takia,minulla veli jonka huoltajuuden isänsä sai.
äitimme siis ns. vaihtoi meidät viinaan ja n*ssimiseen.
äitini on syypää siihen etten nähnyt isääni ollenkaan ja olen siitä hyvin katkera

no,nyt sukulaiset ruinaavat sitten tänne synttäreille koska "eläminen ei ole tarkoitettu vihanpitoon" tms paskaa..siis mitä v*ttua!pitäsikö mun unohtaa kaikki 15vuoden aikanen henkinen ja fyysinen väkivalta?simputus ja nöyryytys?tosta noin vaan?!

olen saanut yhden ainoa kirjeen äidiltä näiden 2vuoden aikana,kun meidän vauva syntyi niin ei edes onnittelua.ei kuulema kiinnosta,näin on sanonut muille.
en oikeasti tiedä ketään yhtä kaksnaamasta ihmistä kun hän.

en edes pysty kirjottamaan tähän kaikkia mun ajatuksia kun korpee nyt niin ********!!!

eli,menisitkö vai jättäisitkö menemättä synttäreille?

Kiitos!
tässä on semmonenkin että mulla on omat synttärit edellisenä päivänä...eli sit pitäs omat perua jos tonne menisi.
ja kuulema on oikeen yllätys synttärit kun "äiti on NIIIIIIN huonossa kunnossa"
eniten ärsyttää nuo sukulaisten "ei pidetä vihaa yllä,ei kannata tapella"-kommentit.tasan tietävät miten asiat ovat.Rouva itse on tehnyt omat ratkaisunsa ja halunnut mieluummin "elää" kun pitää perheen kasassa..

anteeks,nyt tulee vuodatusta mutta pää hajoaa kun ihmiset eivät näe äidin läpi..kaikki vaan voivottaa että kuns e on niin huonossa kunnossa mutta eivät ymmärrä että tää ihminen on käyttänyt sairauttaan tekosyynä mm. sille ettei pääse tupperikutsuille tai minun konfirmaatioon mutta baariin pääsee kyllä.

ja tosiaan,näistä teksteistä ainakin tuo 70% on kaunistellusti kerrottua.

tiedättekö kun monet vuodet käy ittensä kanssa läpi näitä asioita niin tuntuu joskus siltä kun tämmöstä ei oliskaan jne,tulee epäuskonen fiilis tästä kaikesta.
mulla meni koko lapsuus tähän *askaan,ikää on nyt vuoden päälle 2kymmentä ja asiat rupee pikkuhiljaa selkiintymään.kai mun omat lapset kerkee muuttamaan pois kotoa ennenkun olen päässyt "yli" tuosta ihmisestä

Minulla on jokseenkin sama tilanne äidin kanssa. Todella, todella raivostuttavaa on tuo sukulaisten hyssyttely! Kovasti ymmärtävät sairasta äitirukkaa, mutta minulle joka heivattiin uuden ukon tieltä ei löydy sijaa. Muutin siis omasta tahdosta nuorisokotiin kun olin 13. Äiti kun valitsi väkivaltaisen alkoholistimiehen lastensa sijaan.
Jotenkin tuo sukulaisten hyssyttely tuntuu kuin veistä vain survottaisiin jo arpeutumassa olleeseen haavaan.
Sinuna en menisi, omalla kohdalla olisin varmaan liian kiltti ja menisin.

ÄLÄ MENE JA HYVÄLLÄ OMATUNNOLLA SAAT JÄÄDÄ POIS....NAUTI OMISTA SYNTTÄREISTÄSI OIKEIN KUNNOLLA ! IYSELLE SAMANTAPAINEN TILANNE JA KERRAN EREHDYIN JUHLIIN ,MUTTA SAMA PASKA VAAN NOSTI PÄÄTÄÄN JA JÄI TAAS PAHA MAKU NYT EN OLE ENÄÄN MISSÄÄN TEKEMISSÄ ÄITINI KANSSA EN EDES "SÄÄLISTÄ"....

en sinun tilassasi menisi mutta... :hug: lähetä kortti. ja sukulaisten on turha syyllistää kun eivät aikasemminkaan ottaneet kantaa pahoinpitelyihin, oli ne henkisiä tai fyysisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja nikitön reppana:
Minulla on jokseenkin sama tilanne äidin kanssa. Todella, todella raivostuttavaa on tuo sukulaisten hyssyttely! Kovasti ymmärtävät sairasta äitirukkaa, mutta minulle joka heivattiin uuden ukon tieltä ei löydy sijaa. Muutin siis omasta tahdosta nuorisokotiin kun olin 13. Äiti kun valitsi väkivaltaisen alkoholistimiehen lastensa sijaan.
Jotenkin tuo sukulaisten hyssyttely tuntuu kuin veistä vain survottaisiin jo arpeutumassa olleeseen haavaan.
Sinuna en menisi, omalla kohdalla olisin varmaan liian kiltti ja menisin.

Tiedän tasan mitä meinaat!

olis munkin pitäny uskaltaa lähteä jo nuorempana,en uskaltanyut.
äiti oli hyvin mielivaltanen,sai pelkällä katseella aiheutettua paskahalvauksen.

jep,en mene.hyvillä mielin vietän omia synttäreitä ja vaikka ei oliskaan omat synttärit niin en menis silti.

ja otan vinkistä vaarin MONA uskon että noissa juhlissa kävisi samalla lailla.en usko että äiti osaa pitää naamaansa kiinni,enkä usko että on anteeksi pyytämässä.nimittäin helpommin saa korkeasaaren jääkarhulta kulmahampaan kun tältä ihmiseltä anteeksipyynnön

Yhteistyössä