Mitä tekisit tässä tilanteessa? (vauvantarvikkeitten hankinnasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saara

Vieras
Elikäs. Oon säästäny veronpalautusrahat ja äitiysavustuksen (yhteensä 1200e) ja niillä voisin halutessani ostaa uudet rattaat tulevalle kuopukselle, sekä uuden turvakaukalon telakalla. Mielellään vielä niin, et turvakaukalon saa adapterilla rattaiden runkoon kiinni. (kallista lystiä kylläkin..)

Toinen vaihtoehto:
Meillä kuitenkin on edellisten jäljiltä vaunut ja Emmaljungan scooterit. Eli vaunut kävis alussa ja sit kun voi istua, niin nuo scooterit. Vaunut on jo 9v vanhat, mut vähän käytetyt. Kunnossa siis, mut kuosi on, mitä on. Oon kyllä kätevä käsistäni, et voisin ne päällystää uudelleen, jos haluaisin.
Turvakaukalokin löytyy edellisten jäljiltä. Ihan hyvässä kunnossa, mutta ilman telakkaa. Ikää sillä on noin 5v, et ehkä menis vielä tällä vauvalla kuitenkin.

Mielessä on kyllä ollut sekin, et ostan vaan uuden kaukalon telakalla ja vaunut päällystän. Scooterit on olleet vain nykyisellä kuopuksella ja ovat hyväkuntoiset.

En osaa päättää! Toisaalta ne uudet kamppeet tekis mieli ostaa, mut toisaalta olis kiva säästääkin ne rahat.

Mielipiteitä, kiitos! :wave:

ostaisin vaan uuden kaukalon + telakan. säästä rahaa, aina sitäjohonkin tarvii. tai mä ottaisin lapselle vauva-vakuutuksen vai mikä lie sen nimi on.
ja mä ostaisin jonkun tosi kivan kankaan, vähän hintavamman, ei ainkaan kellään muulla ois sit samanlaisia.

Ok. Ite oon kallistunu tuon kaukalon ja telakan hankintaan ja kankaat noihin vaunuihin. Välillä iskee piheys tuon kaukalon hankinnankin kanssa, mut helpottais se paljon, ku sais edes vauvan helposti autoon. Kuitenkin ainakin kahdelle pitää auttaa turvavyö lisäksi kiinni. Isommat saa jo itse.
On se kyllä kiva, kun "itelläkin" on rahaa edes vähän säästössä, kun kotihoidintuella oon kuitenkin, et taidan säästää ainakin suurimman osan rahoista. :)

Itse olen sitä tyyppiä että ostaisin varmaan uudet, ihan vaan sen takia että olisi ihana että vauvalle olisi uutta. En siksi että naapurit katsoo että "jahas pirkko on laittanut veronpalautukset uusiin kärryihin."

Onko teillä toiveissa vauvaa tämän jälkeen? Saisitko vanhat vermeet myytyä?

Ja itse ostaisin tuon turvakaukalon ainakin uuden, nykyään ovat paremman mallisia kuin 5 vuotta sitten ja telakka helpottaa kulkemista huomattavasti. :)

Alkuperäinen kirjoittaja serttu:
Itse olen sitä tyyppiä että ostaisin varmaan uudet, ihan vaan sen takia että olisi ihana että vauvalle olisi uutta. En siksi että naapurit katsoo että "jahas pirkko on laittanut veronpalautukset uusiin kärryihin."

Ja itse ostaisin tuon turvakaukalon ainakin uuden, nykyään ovat paremman mallisia kuin 5 vuotta sitten ja telakka helpottaa kulkemista huomattavasti. :)

Mäkin ensin olin ostamassa uusia rattaitakin ihan innolla, mut mies on vissiin saanu tartutettua yhteiselon aikana tuon piheyden minuun, et olis se sittenkin kiva säästää ne rahat. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Alkuperäinen kirjoittaja serttu:

Mäkin ensin olin ostamassa uusia rattaitakin ihan innolla, mut mies on vissiin saanu tartutettua yhteiselon aikana tuon piheyden minuun, et olis se sittenkin kiva säästää ne rahat. :whistle:

Jos sitä piheyttä joskus tulee liikaa, laita mullekin tulemaan! ;)

Jos sulla oli 5 vuotta sitten huippukaukalo, niin kyllä se menee, mutta muuten ostaisin kyllä turvaltaan paremman kaukalon. Esim meidän 4 vuotta vanha kaukalo on ihan kuranttia tavaraa tänäkin päivänä ja ei sen turvatestit ole mihinkään muuttuneet (erinomainen).

Minäkin harkitsisin uusien kankaiden hankkimista hyviin kärryihin, jos rahareikiä on kovasti muitakin.

Mä ostaisin uuden kaukalon ja jalustan, koska kaukaloiden suositeltu käyttöikä on tuo 5v., joten siihen vielä vuoden käyttö päälle niin alkaa jo näkymään muoviosissa.

Meillä on kanssa se tilanne,että ihan hyvässä kunnossa olevat kuomurattaat kantokopalla on,siispä hankittiin uusi telakallinen kaukalo ja niiden kaveriksi meinasin hankkia sellaiset kevyet rattaat joihin saa sen napsautettua kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Jos sulla oli 5 vuotta sitten huippukaukalo, niin kyllä se menee, mutta muuten ostaisin kyllä turvaltaan paremman kaukalon. Esim meidän 4 vuotta vanha kaukalo on ihan kuranttia tavaraa tänäkin päivänä ja ei sen turvatestit ole mihinkään muuttuneet (erinomainen).

Minäkin harkitsisin uusien kankaiden hankkimista hyviin kärryihin, jos rahareikiä on kovasti muitakin.

Silloinen testivoittaja tuo kaukalo on, et ei mikään huono pitäis olla..

Nuo rahat säästin alunperin kyllä ihan vauvan tarvikkeita varten, mutta silti nyt mietin, et onko järkeä hankkia uutta, kun entisilläkin pärjäisi.. Pihi, mikä pihi. :D

Toisaalta taas olis kiva kokeilla, et miten onnistuis vaunujen uudelleen verhoilu, kun oon kuitenkin kätevä käsistäni..

Minkämerkkiset vaunut sulla on? Niihin kyllä suorilta ei varmaan löydy sopivia kankaita, mutta kannattaa kysellä sitäkin.
Meilläkin on 2006 ostettu kaukalo joka edelleen kiikkuu kärjessä, ja on säästössä vuoden tai kaksi vielä..

Yhteistyössä