mitä tekisit tässä tilanteessa? (sairasloma asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oon raskaana ja töihin oon ilmoittanu meneväni loppuvuodesta...nyt oon raskaana ja kerkeisin olla töissä ennen uuden äitiysloman alkua 2,5kk.

Aiemmissa raskauksissa oon joutunu jäämään sairaslomalle 2-5vko ennen äitiysloman alkua. Nyt mietin, jatkanko suoraan hoitovapaalla tuonne uuden ä-loman alkuun vai meenkä töihin, oon siellä ehkä kuukauden ja saan sit sairausajan palkkaa loppuajasta ennen ä-lomaa...

Rahahan ois tarpeen, mut mietin työnantajaa ja sijaistani, heitä kohtaan ei ois kovinkaan reilua....eli oonko tosi törkee jos meen töihin, vaikka tiedän, että luultavasti en pysty siellä kauaa olemaan??

Enpäs tiedä. Ihan miten sinusta tuntuu. Jos haluat mennä töihin niin mene. Jos oot ollut hoitovapaalla pitkään, niin pääsetkö työrytmiin miten hyvin jos olet töissä vaan max. 2 kuukautta? Joutuuko työkaverit "perehdyttämään" sekä sinut että sijaisesi? Kannattaisiko kysyä pomon mielipidettä sitten lähempänä, jos ootte hyvissä väleissä.

Olisin kotona. Miten esikoisen hoito tuossa välissä? en viitsisi itse viedä esikoista hoitoon 2,5 kk:ksi, just ehtisi hoitoon tottua, kun kuitenkin jäisi sitten taas kotiin.