Mitä tekisit? muoks.. ja v***iks meni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mulish
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mulish

Aktiivinen jäsen
23.08.2007
4 296
0
36
Muutin miehen asuntoon 4 vuotta sitten reilu 300km päähän kotipaikkakunnasta. Yrittänyt sopeutua tänne mutta huomaan olevani onneton.
Mies lupautui muuttamaan mun ja lasten kanssa lähemmäksi kotipaikkaani, mutta sanoikin äskettäin ettei haluakaan enää muuttaa. Otti vakityön vastaan kun sitä tarjottiin ja täts it.

Pitääkö mun nyt vaan tyytyä siihen ettei täältä olla lähdössä mihinkään? On niin haikea olo kun kovasti muuttoa odotin ja asuntoa meille etsin. :|

muoks..
Puhuttiin miehen kanssa jos muuttaisin lasten kanssa kotipaikkakunnalle ja hän asuis tääl, tekis putken töitä ja tulis kotiin lomille.
No eihän se niin yksinkertaisesti mennykää.. miehen esikoisen tapaamiset kärsii.
Tänne mä sit jään
:/

Vaikea tilanne. Ei ole oikein, että mies noin sanelee asian eikä sitä yhdessä keskustella tai päätetä.

Meillä kävi kanssa aikanaan niin, että mies otta vakipaikan vastaan kotipaikkakunnaltaan ja minä en olis halunnut sinne asettua. Ei ollut töitä ihan hirvittävästi tarjolla joten sinne siis muutettiin. Tosin sitten meillä on sellanen diili, että jos ahdistun täysin täällä asumiseen, niin sitten muutetaan pois. Mulla pitää olla henkinen takaportti tai pää sekoaa tänne pikkupaikkaan. Tämä on ahdistava paikka, mutta kun tiedän olevani täällä vain jos niin päätän niin auttaa. Aina pääsee pois väliaikasesti muualle tai sitten voi muuttaa kokonaan.

Mutta tuo on ap sellanen tilanne, että pistäs kyllä miettimään. Ei voi toimia homma jos toinen tekee isot kompromissit.

No vaikuttaa siltä, että vaihtoehtoja ei ole monta. Jommankumman on tyydyttävä elämään jossain, missä ei halua oikeastaan elää ja yritettävä parhaansa mukaan sopeutua tai sitten on muutettava erilleen asumaan.

Oletko sä miettinyt, että miksi et viihdy miehen asuinpaikkakunnalla? Mikä muuttuisi, jos muttaisitte lähemmäksi kotipaikkaasi? Onko teillä ollut siis tarkoitus ihan muuttaa kotipaikkakunnallesi vai jonnekin lähemmäs vaan? Oletko ehkä yksinäinen siellä miehen kotipaikkakunnalla vai mistä johtuu, ettet sopeudu?

Mikset sopeudu sinne tai mikä siellä asumisessa tuntuu siltä ettei ole hyvä?
En osaa sanoa mitä ihan tarkalleen tulisin tekemään, mut ensiks varmaan yrittäsin viel sopeutua mutta jos se ei auta niin sitten pakkaisin laukut ja muuttasin. katsottas sitten kestääkö suhde jos asutaan kahta asuntoa välimatkalla.

Työllä mies sit perusteli muuttohaluttomuutensa. Ollut nyt uudessa työssä 2kk ja sai sen vakipaikan.

Mä mietin jo vaihtoehtona sellaistakin että muutan lasten kanssa kotipaikkakunnalle, vaikka pieni paikkunta niin mulle löytyy sieltä heti töitä, nyt kylläkin äitiyslomalla.
Mies sanoi puolivitsillä että tekisi 3 viikon työputken ja tulisi viikoksi meidän luo.

Mä oon niin vihanen |O Herra vaan viettelis helppoa elämää ja mä hoitaisin kaiken muun..murr.

Multa jäi kaikki kotipaikkakunnalle. Täällä olen ihan yksin lasten kanssa. Olen yrittänyt nauttia täällä asumisesta mutta loppujen lopuksi huijaan vain itseäni.

Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Työllä mies sit perusteli muuttohaluttomuutensa. Ollut nyt uudessa työssä 2kk ja sai sen vakipaikan.

Mä mietin jo vaihtoehtona sellaistakin että muutan lasten kanssa kotipaikkakunnalle, vaikka pieni paikkunta niin mulle löytyy sieltä heti töitä, nyt kylläkin äitiyslomalla.
Mies sanoi puolivitsillä että tekisi 3 viikon työputken ja tulisi viikoksi meidän luo.

Mä oon niin vihanen |O Herra vaan viettelis helppoa elämää ja mä hoitaisin kaiken muun..murr.

Mä ymmärrän jotenkin sen et työn takia miehes ei halua muuttaa kun kaikkialla ei sitä vakipaikkaa aina ole tarjolla ja itsekkin muutettu välil töiden perässä, niin tietää et ei ole kivaa elää epävarmana tulevaisuudesta.

Siis miten miehes eläs helppoa elämää sitten?

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
No olisko miehelle sitten siellä sun kotipaikkakunnalla heti töitä?

Ei. Mutta yhdessä olisimme muuttaneet tunnin ajomatkan päähän kotipaikastani. Siellä olisi kyllä taatusti työtä.
Mies monesti sanonut että voisi jäädä koti-isäksi ja minä menisin töihin. Nyt ei kelpaa sekään vaihtoehto.

Ei. Mutta yhdessä olisimme muuttaneet tunnin ajomatkan päähän kotipaikastani. Siellä olisi kyllä taatusti työtä.
Mies monesti sanonut että voisi jäädä koti-isäksi ja minä menisin töihin. Nyt ei kelpaa sekään vaihtoehto.

Hmmm.. No, mulle tulee sellainen kuva vaan, että mies saa turvaa siitä vakityöpaikasta, onhan se iso asia olla vastuussa perheestä, miehillä usein on se taloudellinen puoli päällimmäisenä mielessä. Ehkä mies ajattelee, että on järkevämpää ottaa nyt vakityö vastaan kun sä olet äitiyslomalla eikä hän kuitenkaan voi vielä jäädä koti-isäksi. Ja vaikka koti-isäksi jäisikin, niin onhan hyvä olla se vakityö odottamassa ettei tulevaisuus ole niin epävarma. En tietenkään tunne miestäsi, tällainen vaan tuli mieleeni.

Miehellä olis helppoa kun ei tarvis ku töissä käydä.
Kaikkein eniten mä pelkään sitä että katkeroidun ja alan vihaamaan miestäni. En mä sitä halua. On tehny jo välillä niin heikkoa täällä asuminen että lapsetki huomaa että äidillä ei ole kaikki hyvin. Esikoinen muistaa aina sanoa jos sattuu olemaan hyvä päivä.

Eihän tuollainen työrupeama oo paha? Viikko kotona ja täysin vain perheelle aikaa silloin. Ja jos ikävä tulee, niin tunnin päässä vain

Hmmm.. No, mulle tulee sellainen kuva vaan, että mies saa turvaa siitä vakityöpaikasta, onhan se iso asia olla vastuussa perheestä, miehillä usein on se taloudellinen puoli päällimmäisenä mielessä. Ehkä mies ajattelee, että on järkevämpää ottaa nyt vakityö vastaan kun sä olet äitiyslomalla eikä hän kuitenkaan voi vielä jäädä koti-isäksi. Ja vaikka koti-isäksi jäisikin, niin onhan hyvä olla se vakityö odottamassa ettei tulevaisuus ole niin epävarma. En tietenkään tunne miestäsi, tällainen vaan tuli mieleeni.

Kyse on siitä että löysi unelmatyönsä. Saa valvoa yöt, pitkät vuorot ja nukkuu päivät. kaikki viikonloput pääsääntöisesti töissä. Kotona ehtii olla noin kolme tuntia päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:

Eihän tuollainen työrupeama oo paha? Viikko kotona ja täysin vain perheelle aikaa silloin. Ja jos ikävä tulee, niin tunnin päässä vain

Siis me asuttas 350 km päässä miehestä.

Jos mies ei ehdi kotona olemaan paljoa, niin eikö tuo 3vk töissä ja viikko kotona ois hyvä?

Niin, toisaalta melkein sama vaiika muuttaisinki lasten kanssa.
Pitäs vaan miettiä miten talous menee kun tarviihan mieskin asunnon.

Mä muuttasin sun tilanteessas, et selvästikkään ole onnellinen noin joten viisainta muuttaa asioiden tilaa ja pääsethän sä sit muuttaan sieltä takas jos tuo järjestely ei onnistu. Se arjen pyörityskin voi olla erilaista sitten kun on parempi olla. Lähinnä mikä mua tuossa tilanteessa mietityttäs ois se miten kova ikävä toista tulis sillon kun se ois poissa.

Jos mies ei ehdi kotona olemaan paljoa, niin eikö tuo 3vk töissä ja viikko kotona ois hyvä?

Jos asuu vuokralla yli 100 kilometrin päässä vakituisesta asunnosta työn vuoksi, niin on oikeutettu työasuntovähennykseen, joka on 250 euroa kuussa. Lisäksi saa matkakorvaukset viikonlopun kotimatkoista.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Jos asuu vuokralla yli 100 kilometrin päässä vakituisesta asunnosta työn vuoksi, niin on oikeutettu työasuntovähennykseen, joka on 250 euroa kuussa. Lisäksi saa matkakorvaukset viikonlopun kotimatkoista.
Siis työmatkavähennykset verotukseen eikä kilometrikorvauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Tuo on hyvä tietää.

Ei mies tietenkään huono ole. Hyvä isä. Vaikka enemmän panostaa töihin kuin perheeseen.

On niin sekavat ajatukset itsellä. Ja sitä vaikeuttaa se etten ole koskaan osannut vaatia itselleni mitään.

Voisin toistaiseksi asua täällä, muutetaan viereiselle paikkakunnalle kun tästä talosta täytyy joka tapauksessa lähteä. Katsoisi vaikka korkeintaan vuoden ja jos ei tunnu hyvältä muutan pois.

Yhteistyössä