Mitä tekisit jos olisit minun tilanteessani? Onko esim. sairaanhoitajaa paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipeä

Vieras
8 päivää sitten iski flunssa. Ensin paha kurkkukipu, joka meni ohi parissa päivässä. Sitten iski tukkoisuus ja räkäinen olo. Pari päivää sitten iski yskä.

Koko viikon ollut lämpöilyä. Iltaisin 37,5 astetta joka päivä.

Eilen aamulla kävin terveyskeskuksessa (=sairaanhoitajalla), joka mittasi kuumeen (37,4) ja kirjoitti 2 päivää sairaslomaa.

Nyt siis taas lämpö koholla, tukkoisuutta on, tosin vähän helpottuneena, ja yskä vaivaa. Lisäksi vähän voimattomuuden tunnetta.

Pitäisikö mennä uudestaan lääkäriin? Huomenna ajattelin mennä kouluun, kun ei sitä sairaslomaakaan enemmän kirjoitettu, ja kyseessä lyhyt päivä. Mitä mieltä?

mä menisin lääkäriin. Jos lämpöilet kumminkin. Onko otettu esim. perusverenkuvaa + crp ? Jos sulla on joku tulehdus, esim. keuhkoputken tulehdus. Mulla jäi keväällä päälle yskä joka kesti 5-6 viikkoa ja loppui vasta kun sai antibioottikuurin siihen. Joku pöpö siellä siis majaili, mutta kuumetta ei ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja annimanni:
mä menisin lääkäriin. Jos lämpöilet kumminkin. Onko otettu esim. perusverenkuvaa + crp ? Jos sulla on joku tulehdus, esim. keuhkoputken tulehdus. Mulla jäi keväällä päälle yskä joka kesti 5-6 viikkoa ja loppui vasta kun sai antibioottikuurin siihen. Joku pöpö siellä siis majaili, mutta kuumetta ei ollut.

Tota mä just vähän pelkään, että voisko olla joku tulehdus päällä, kun lämpöily kestänyt noin kauan. Ei se sairaanhoitaja mitään ottanut. Mittasi vain kuumeen ja katsoi kurkkuun. Hmm... Ehkä meen huomenna kouluun ja jos silloin lämpö jatkuu niin perjantaina sitten taas soittelen terveysasemalle...

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Menisin lääkäriin jos oloni olisi voimaton ja edelleen vaan lämpöilyä olisi. Enkä menisi todellakaan ainakaan kouluun, just tuollaisesta vaiheesta kun menee töihin tms niin melko varmasti jonkun jälkitaudin saa.

Apua en nyt tiedä mitä pitäisi tehdä. Se sairaanhoitaja kanssa varoitteli jälkitaudeista, mutta kun oon ollut jo viikon poissa koulusta ja missään vaiheessa ei oo kuume noussu tota korkeemmaks.

Alkoi kurkkukivulla ja vain lievää lämpöilyä eli EI OLE SIKAA!!! Sinuna menisin huomenna kouluun ihan normaalisti. Kai olet ottanut kipu- ja kuumelääkettä oireisiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Arew:
Alkoi kurkkukivulla ja vain lievää lämpöilyä eli EI OLE SIKAA!!! Sinuna menisin huomenna kouluun ihan normaalisti. Kai olet ottanut kipu- ja kuumelääkettä oireisiin?

Kylläpä tulee ristiriitaisia näkemyksiä. En itsekään usko että sikainfluenssaa, mutta aika inhan kauan tää lämpöily jatkunut. Yöksi oon ottanu Buranaa, niin saa paremmin nukuttua, tosin nyt yskä on kyllä häirinnyt nukkumista aika lailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Arew:

Sikainfluenssan oireisiin kuuluu kurkkukipu ja kuume tai lievä lämpöily. Ota asioista selvää.

Sikainfluenssalle on tyypillistä se, että tauti alkaa äkillisesti. Aamulla voi olo olla ihan normaali, ja yhtäkkiä keskellä päivää tulee kipeäksi. Jos tauti alkaa pikku hiljaa jollain nuhalla tai köhällä, niin todennäköisesti ei ole sikaa. Ja nuha ei ole sikainfluenssan oireita, joten en usko, että sulla sikaa on. Yleensä sika ei kestä noin kauan tai jos kestää, niin oireiden pitäisi pahentua aika lailla.

Enpä muuten tiennytkään, että sikainfluenssassa voi olla myös vain lievää kuumetta.

Soitan aamulla lääkäriin, ja kysyn oisko hyvä tulla vastaanotolle ja myös mielipidettä kouluun menemisestä.

Yhteistyössä