mitä tekisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammuttisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mammuttisi

Jäsen
05.08.2012
446
1
16
katkeroitunut ämmä täällä kirjoittelee..

mulla on ihana mies, ainakin päällisin puolin.. hoitaa lapsia, tekee kotitöitä ym.. mutta sitten kun ottaa alkoholia (mitä ei tee onneksi enää usein) niin vetää pään täyteen ja hölmöilee niin että saan hävetä silmät päästäni ja välillä vähän muutakin. . esimerkkinä voin kertoa että kerran mies oli sammunut baarin pihalle ja sain tästä puhelinsoiton kaverilta, menin etsimään miestä (oltiin siis eri porukoissa juhlimassa, kun en siedä miestäni humalassa) mutta mies olikin hävinnyt. lähdin kävelemään kotia kohti ja hulluna huolesta tutkin kaikki ojat tietysti, juhannus kun oli.. lopulta mies löytyi kotoa sammuneena ja ulko oven oli jättänyt selälleen.. eräs toinen kerta oltiin laivalla työporukan kanssa ja mies ei löytänyt omaan hyttiin yöksi vaan oli aamulla herännyt naispuolisen työkaverin vierestä.. sanoi ettei muista onko mitään tapahtunut ja sen kyllä uskoin siinä kunnossa kun oli... pistin ukon testeihin kostoksi. nämä siis vaan kaksi esimerkkiä ukon vanhoista toilailuista. . nykyään harvemmin enää juo, joko on tajunnut itsekkin mokanneensa tai ei kestä miun valitusta.. vanhat jutut vaan raivostuttaa minuu edelleen vaikka ne on olevinaan läpikäyty jo monesti..

nyt sitten päätti tuo ukko pilata miun joulukin.. ilmotti aatonaatto iltana et on pelannut vähän liikaa nettipelejä.. reilu 200e oli hävinnyt vuorokaudessa.. ihan hyvin kun en ollut edes huomannut et mies on pelannut.. oli käyny niin pieniä pätkiä istumassa koneella etten ollu tajunnu. ei siinä muuten mitään, mut sinne meni osa vuokrarahoista eikä sinne tilille enää kovin paljoa jäänyt.. meillä siis vasta joku kuukausi sitten otettiin yhteinen tili eikä tähän asti ollut pelannut kun ehkä 10e/kk. pistin ukon sulkemaan kaikki pelitilinsä heti, itse kun multa apua pyysi ettei pelaisi enempää..

mitä hittoa mie teen? tuo ja kaikki vanhat asiat ärsyttää niin että tuntuu etten pääse niistä yli.. mutta samaan aikaan on tunne etten tahtois erotakkaan. . :/

Eipä sua voi kukaan muu neuvoa, sun tunteistahan tuossa on kyse. Siis että haluatko jatkaa vai et. Vähän holhottavaltahan tuo mies vaikuttaa, mutta en mä tiedä mikä tossa auttaisi. Puhuminen ainakin, mutta jotenkin miehen pitäis itte alkaa ottaa vastuu teoistaan ja ihan alkuun hommata ne pelatut rahat jostain takas ja vastata asiasta sitten itse.
Ja kyllä mä laittaisin sen yhteiskäyttötilin samantien kiinni, jos se tollaiseksi meni.

Kuulostaa tismalleen samanlaiselta tapaukselta kuin minun mieheni oli... Me olemme olleet teineistä asti yhdessä. Samanlaisen käyttäytymisen takia meillä on itketty, riidelty, käyty juttelemassa perheasianneuvottelussakin. Keski-ikäisen naisen tietämyksellä en ehkä enää lähtisi tähän kelkkaan. Onneksi kuitenkin vuosien varrella mieheni on kasvanut aikuiseksi ja ehkä oppinut jotain - ehkä.

Mies on hyvä isä ja osallistuu täysillä kotielämään. Hänelle ei sovi alkoholi ( ei ole pahapäinen - päinvastoin, ei tunne juomisen rajaa), eikä hän osaa hoitaa raha-asioita. Meillä ei ole, eikä tule yhteisiä rahoja. Tietyt pakolliset maksut kulkevat minun tilini kautta ( jonne mies maksaa oman osansa). Alkoholin käyttöä hän on rajoittanut, eikä hän ei lähde ravintoloihin ( siellä kun tuppaavat katoamaan rahat, avaimet, puhelimet ja muut). Kun mies lähtee kaveriporukalla jonnekin, hän on omillaan. En etsi, en vahdi, en hoivaa tai kyttää - hän on itse vastuussa itsestään.

mulla ei olis koskaan voinu käydä mielessä et mies noin keljun tempun tekisi.. on hoitanut meidän raha-asioita enemmän kun minä, luonnollisestikin kun kerta tienaakin enemmän. enkä usko et mies enää pelaa, kun tajusi itsekkin mokanneensa..

takerrunkohan liikaa menneeseen, kun ärsyynnyn vielä vanhoista jutuistakin, vaikka ne pitäisi olla jo käsitelty? tosin nekin käsittelyt on ollu sitä että minä puhun ja mies myöntelee...

Yhteistyössä