Mitä teillä tapahtuisi, jos.... *Ruudun vangit -ohjelmasta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
... kolmeksi viikoksi vietäisiin kännykät, tietokone ja televisio? Missasin eilen ohjelman ekan jakson, mutta se tulikin äsken uusintana. Kivalta vaikuttava sarja ja rupesin miettimään, miten vaikuttaisi meidän perheen elämään. Ja näin ajattelin...

Kännykkä: Saisimme nukkua aamuisin niin pitkään kuin unta riittää, koska ainoat herätyskellomme ovat kännykässä. Kiire loppuisi muutenkin siihen paikkaan, kun ei olisi enää hajuakaan kellonajasta. Tosin huoli muista voisi lisääntyä, kun en esim tietäisi, missä junnu liikkuu ja milloin tulee, tai jos iäkkäille vanhemmilleni sattuisi jotain, en saisi siitä tietoa. Työpuheluiden loppuminen ei juurikaan ottaisi päähän.

Tietokone: Loppuisi työnteko. Kolmen viikon loma kuullostaa kyllä ihan hyvältä =) Laskut pitäisi käydä maksamassa maksuautomaatilla. Bussipysäkillä tosin joutuisi odottelemaan, kun ei olisi nettiä, josta katsoa bussiaikatauluja. Netin kautta ja sähköpostina hoidan paljon ystävyyssuhteita, kun myöhään iltaisin ei viitsi ihmisille soittaakaan. Ystävyyssuhteet katkeaisivat siis kolmeksi viikoksi.

Televisio: Telkun lähtemisellä olisi varmaan vähiten vaikutusta. Tai no, ilman telkkua nukahtaisin varmaan omaan sänkyyni enkä nojatuoliin :D

Miten sitä käyttäisi sitten aikansa, kun ei tarvitse pitää yhteyttä ihmisiin, tehdä töitä eikä katsoa telkkua? Mä varmaan lukisin, opettelisin joogaamaan, tekisin käsitöitä ja siivoaisin. Junnu taas viettäisi aikaansa harrastuksissaan, kävisi kuntosalilla ja hengailisi kavereineen ulkona.

Miten teille kävisi?

Telkku ei haittaisi pahemmmin... Tosin kuopuksen unillemeno olisi hankalampaa.

Känny... Pitkästä aikaa tänään tarvitsin sitä, kun soitin kakkosen opelle iloittaakseni että toi on kipeä.

Tietokone. EI SAA KIUSATA! Tätä ei kukaan vie saamatta nyrkistä! |O

olen ollutkin ilman puhelinta ja tietokonetta monta viikkoa. Ilman telkkariakin pärjäisin. Ilman puhelinta oli vähän hankalaa, kun ei saanu mihinkää neuvolaan tai lääkäriin yhteyttä. Tietokoneen puuttuminen ei oo ongelma, kun laskut voi maksaa vaikka pankissa

Kännykkä harvemmin soi että se ei haittaisi mutta orpo olo tulis jos olis hätä eikä voisi soittaa.. Se toimii myös kellona ollessaan mukana muualla kun kotona =) Telkkaria en hirveesti kattele, muutaman lempisarjan missaaminen ehkä harmittaisi mutta ei se olisis kovin vakavaa. Tietokonetta ei tältä nettiaddiktilta viedä ilman tappelua :xmas: Toisaalta en tällä muuta tee kun netissä surffailen ja hyvin pärjättiin kun netti oli välillä pois.. Mutta mukavampaa on kun se on olemassa :D

Kännykkä:Meilläkin se ainoa herätyskello :whistle: ,mutta jos ostais oikean herätyskellon niin varmaan pärjäis ilmankin joten kuten
Televisio:Hmm...tätäkin ilman pärjäis,tulis varmasti luettua enempi lehtiä ja kirjoja
Tietokone:Vaikein tapaus luovuttaa kun tässä netissä tulee kuitenkin aika lailla oltua---->laskun maksut,sähköpostit jne mutta saishan nekin muuten hoidettua ja seurauksena varmaan enempi ulkoilua ja sitä lukemista :D

Tietokone..
Nuoriso joutuisi raahautumaan uloskin joskus juttelemaan kavereitten kanssa päivinä jolloin ei ole harrastuksia :kieh:
Minä voisin elää ilmankin, luulisin
Mies joutuisi asumaan töissä

Kännykkä
Nuorisoa ei saisi kiinni, viennit ja haut olisi hankalampia, eikä kukaan osaa käyttää rannekelloa
Minä olisin pulassa, kun haen ja vien lapsia edestakaisin kouluun, tarhaan ja harrastuksiin, aikatauluttaminen voisi pettää. Ja jos joku sairastuu, voisi olla hankalaa.
Miehellä taitaa luuri olla jo juurtunut korvaan, tarvitsee sitä työasioiden hoitamiseen, jotta voisi joskus olla kotonakin, joten myös tämä ajaisi hänet asumaan lopullisesti työpaikalle.

tv
nuoriso joutuisi tekemään iltaisn läksyjä tms fiksua enemmän :D
Mulle uutiset ovat tärkeitä, mutta radiostakin voisi kuunnella. Tai lukea lehdestä. Mutta jos nekin vietäisi, tulisin hulluksi.
Tämä vaikuttaisi pieniin, pikkukakkonen jäisi näkemättä. Ja monet muut filmit, joita välillä katsovat.

Eli meillä nuoriso ja mies hajoaisivat, minä ja pienet kestettäisi kyllä.
Oltaisi enemmän ulkona, siivottais, pelattaisi ja leikittäisi, luettaisi vielä nykyistä enemmän, ja minä ehtisin toivottavasti myös tehdä enemmän käsitöitä ja remppahommia.

Yhteistyössä