Mitä teijän mielestänne tarkoittaa lastenohjaajana PÄTEVÄ kesäkerhossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foortti harmaana herne nenässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Foortti harmaana herne nenässä

Vieras
Mitä lastenohjaajan PÄTEVYYTEEN kuuluu?

Minkälainen koulutus minimissään?

Kuinka monta kouluikäistä saa olla ryhmässä per yksi PÄTEVÄ ohjaaja?

Ja pistenä iin päälle, kun kerran on PÄTEVÄ, niin pystyykö hoitamaan samantyyppisiä asioita, kun koulussa kouluavustaja tai mikä niitten nykyinen nimike onkaan.

Koulutus: Lasteohjaaja, Lähihoitaja jolla suuntauminen lapsiin ja nuoriin, tai sosionomi.

Päiväkodissa ryhmässä saa olla yli 3-vuotiaita 7 per hoitaja, veikkaisin samaa määrää tuohon kerhoonkin.

Kouluavustajalle on omat tutkintonsa

Riippuu vähän kesäkerhosta, siis siitä, kuka sen järjestää.

Jos seurakunta, pätevyysvaatimus on lastenohjaaja. Koulutus on kolmivuotinen. Lapsia saa muistaakseni olla 16, jos aikuisia on yksi ja 20 jos aikuisia kaksi. Järkyt määrät...

Lastenohjaajan koulutuksella on pätevä myös koulukäynninohjaajaksi. Näin ainakin sanoi yksi kaverini, joka tuolla koulutuksella moista työtä tekee.

No siitä mä vaan pulttasin taas, ettei meijen lapsi saa mennä tuonne.
Tai saa, jos mies käy pistämässä 2h välein TÖISTÄ.

Koska ne ohjaajat EI hoida/pistä/jne.

Ei ne ole koulutettuja 4H:lla, vaan joku NIMELLINEN 2vkon kurssi.

Hah!

Alkuperäinen kirjoittaja Foortti harmaana herne nenässä;25994373:

Hah!

En kyllä ymmärtänyt tästä yhtään mitään
???

Hei, ei kannata arvuutella asiaa foorumeilla, vaan kysy pätevyyttä suoraan toiminnan järjestäjiltä, jos se sinua askarruttaa. Järjestöissä kun toimii eri-ikäisiä ohjaajia erilaisilla koulutustaustoilla.

[QUOTE="ariel";25994437]vissiin kyse diabetikkolapsista, tai tämä tuli tosta pistämisestä mieleen?[/QUOTE]

Aa, aivan.
Taitaa olla aika normaalia että kerhoissa ei suostuta lääkitsemään lapsia. Iso vastuu. Jopa päiväkodissa on hirveän tarkaa noiden lääkkeiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Foortti harmaana herne nenässä;25994373:

Hah!

No ihan ymmärrettävää, jos on koku kesäKERHO, missä ei kerhonvetäjiltä vaadita esim. lähihoitajan koulutusta. Tuo on hieno juttu että kunnalla ylipäänsä on jonkinlainen kesäkerho.

Se varmaan riippuu ihan järjestäjän pätevyydestä. Itse olen vetänyt aikoinaan srk:n kerhoja ohan lastenohjaaja nimikkeellä mutta lukiopohjalta. Vuonna miekka ja kivi.

Meidän kesistä vetää jotkut tytöt ja niillä on varmaan pätevyys 0. Eli ihan maalaisjärkipohjalta.

No eipä missään kesäkehossa taideta mitään pistoshoitoa tehdä. Heidän tehtävänsähän on katsoa lasten perään, vetää heille aktiviteetteja välillä ja hoitaa ruokailut.

[QUOTE="vieras";25994558]No eipä missään kesäkehossa taideta mitään pistoshoitoa tehdä. Heidän tehtävänsähän on katsoa lasten perään, vetää heille aktiviteetteja välillä ja hoitaa ruokailut.[/QUOTE]

SRK:n kerhoissa olis tehty, mutta niillä ei just tänä vuonna ole.

Ja tosiaan, sama ryhmittymä vetää IP:itä kouluissa, joten aika kevyellä koulutuksella...

Parisen vuotta sitten meijen esikoinen oli ko. IP:ssä ja lähti sitten sieltä, kun ohjaaja oli koko ajan FB:ssa yms ja ei katsonut lasten perään, esim nukkui siellä.
Sitten ne ketä sinne jäikin rikkoi koulun omaisuutta yms.

Ja pätevyyys tosiaan se 2vkon koulutus...

Lasten-ohjaajana voin toimia myös päiväkodissa ja perhepäivähoitajana ja silloin pistän kyllä tarvittaessa ja vanhemmat ohjeistavat pistämisen, jokainen lapsi tapauskohtaisesti ohjeistetaan siis erikseen vaikka asian osaisikin. Eli lastenohjaaja ei ole sen osaamattomampi kuin lähihoitajakaan. Mutta kerhossa tilanne on varmasti se, että ei ehditä pistämään / se ei vain kuulu ohjaajan tehtäviin...

Lastenohjaaja = kolmen vuoden koulutus. Mitä ihmettä puhut kahden viikon kurssista? SRK:nnan lastenohjaajat ovat ainakin kunnolla koulutettuja, kolmen vuoden tutkinto.

Minkä ikäinen on ap;n lapsi?? Eikö voisi jo itse opetella pistämään insuliinin? Tai olisiko mahdollista hankkia insuliinipumppu niin ei tarvitsisi huolehtia niistä pistämisistä?

lastenohjaajalla kolmivuotinen koulutus ainoa koulutus jolloin on pätevä lastenohjaaja.Sijaistamassa voi olla sitten joku muu esim.lähihoitaja tai lastentarhanopettaja.Diabetes pistoksia ei opeteta koulutuksessa.Adrenaliini piikkiä olen joutunut antamaan yhdelle lapselle kun oli allerginen ampiaisen pistolle,mutta lapsen vanhempi oli neuvonut miten pistos annetaan.

Yhteistyössä