Mitä teidän viikkosiivoukseen kuuluu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lk

Vieras
Mä olen tosi huono siivoomaan. Kertokaa mitä teidän viikkosiivoukseen kuuluu? Tai onko teillä yliopäänsä mitään viikkosiivouksia, teettekö vähän joka päivä? Mitkä on ne perusjutut jotka pitäis joka viikko tehdä? Ja millä välineillä ja aineilla? Ehkä mä saisin vähän inspistä vastauksistanne!

Olisko jossain jotain hyviä siivousvinkkejä?

Pari kertaa viikossa imuroin, kerran viikossa pyyhin lattiat sen lisäksi ( Sini mikrokuitumopilla) Kerran viikossa pesen vessat (kloritilla) ja pyyhin pölyt. Kerran kuukaudessa teen vähän tarkemman siivouksen, silloin siivoan paremmin meidän vierashuoneet mitkä eivät ole käytössä.
Viikkosiivous tapahtuu aina joko torstaina tai perjantaina. Ja tämä on elämäntapa enkä mieti sitä sen suuremmin. Kotoa opittu juttu.

Ainakin imurointi (imuroin tosin osan talosta melkeen päivittäin), moppaus ja pölyjen pyyhintä tarpeen mukaan (en siis välttämättä pyyhi pölyjä varsinaisen viikkosiivouksen aikaan vaan aina kun sitä jossain näkyy..) Vuodevaatteita pyrin tuulettamaan ainakin parin viikon välein, pieniä mattoja kans mutta isompia mattoja käytän ulkona harvemmin. Vessan pyrin pesemään kans kerran viikossa.

Yhteistyössä