Mitä teidän n.1v osaa/osasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
Meillä 11kk poika kävelee tosi hyvin, nousee seisomaan ilman tukea, tapailee sanoja vaihtelevalla menestyksellä, mutta puhumisen yritys on kova, ei syö vielä itse lusikalla mutta sormin syö reippaasti, ei osaa kallistaa itse nokkamukia kun juo, hän tanssii aina kun soi musiikki, harjaa hiuksiaan ja minun hiuksiani, "puhuu" puhelimeen eli laittaa kännykän korvalle kun sen saa käsiinsä... Nämä nyt tuli ekana mieleen :)

-kävelee hiukan tuen kanssa
-heiluttaa kun hänelle sanoo "hei hei" ja taputtaa kun sanotaan "taputapu". taputtaa myös itselleen jos onnistuu jossain :D
-on tosi kiinnostunut siitä miten tavarat toimii, tutkii esim. keittiön kaappien ovia. siis avaa ja sulkee ovia ja tutkii saranoita molemmilta puolilta näin tehdessään. samaa tekee nuidenkin kiinnostavien tarvaroiden kanssa
-yrittää kovasti puhua, vielä ei selkeitä sanoja
-puistaa päätään kun ei halua jotain tai kun hänelle sanoo ei
-osaa juoda pillillä
- syö itse sormin mutta ei vielä lusikalla
- tanssii musiikin tahtiin
- osaa näyttä missä on silmät ja suu, sekä itseltä että muilta
- tietää mistä nappulasta radio menee päälle ja pois, löytää myös volumenapit :D

käy potallla aamusin pissalla/kakalla ja muuluinkin kun muistaa vaa laittaa esim. unien jälkee ja syönnin jälkeen. kävelee/juoksee, puhelimella leikkii, juo nokkamukista, syö ite lusikallla, ite osaa nukahtaa unille..

11kk poika puhuu paljon omalla kielellään :D on kävellyt tukea vasten jo pidemmän aikaa, osaa kävellä nyt myös taaperokärryllä, nyt osaa seistä ilman tukea jonkun aikaa. juo nokkamukista, osaa vilkuttaa heipat, antaa halin kun sanon hali (painaa päänsä muhun kiinni), hytkyy musiikin tahdissa, taputtaa käsiään :D

unohtu: osaa kiivetä sohvalle ja tulla sieltä alas satuttamatta itseään, samoin meidän sänkyyn.

Viimeksi muokattu:
tyttö osasi 1v:nä
-heiluttaa, taputtaa, halata, pussata, paijata
-tanssia, kiivetä omaan tripp trappiin ja pois sieltä
-syödä itse, juoda itse, sekä lasista että nokkamukista
-laittaa telkkarin päälle ja pois
-"puhuu puhelimeen" ja kaikkeen muuhunkin
-sanoo, ä'iti, isi ja veljien nimet
-laittaa kumisaappaat jalkaan
-osoittaa, jos haluaa jotain

noi nyt tuli mieleen äkkiä, nyt jop osaa paljon muutakin, kun ikää on kertynyt lisää

Yhteistyössä