Mitä teidän mielestänne "aloilleen asettuminen" tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimmmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mimmmi"

Vieras
Niin, mitä teidän mielestänne "aloilleen asettuminen" tarkoittaa? Itse jotenkin kartan tuota termiä, se kuulostaa kauhean lopulliselta ja masentavalta. Itse olen naimisissa, mutta en koe, että olemme asettuneet aloillemme. Joo kyllä sen suhteen, että pari on nyt "valittu", mutta kyllähän sitä yhdessäkin voi alkaa vaikka kiertolaisiksi...

Aloilleen asetutaan, kun tavarat ja perhe jää samaan paikkaan yli viikoksi.:) Ja aloilleen voi asettua siis monta kertaa vuodessa! Olemme perheen kanssa muuttaneet nyt neljä kertaa ja pian on viides muutto edessä. Sinkkuna muutin 6 kertaa ja miehen kanssa kahdestaan asuessa 3 kertaa. Joskus on muuttettu samassa kaupungissa, mutta yleensä on vaihtunut kaupunki tai jopa valtio, mutta koti saadaan pystyyn n. viikossa. Parin/perheen kanssa on hauska matkustaa/muuttaa, että iloista reissailua teille!:)

Mulle aloilleen asettuminen taas on positiivinen asia ja tarkoittaa sitä, että on löytänyt kodin jossa haluaa asua pidempään, on vakituinen tai ainakin aika pysyvä työpaikka. Asunnon ja työpaikan ympärille voi sitten alkaa rakentaa sitä muuta elämää, harrastuksia, uusia kavereita ja tuttavuuksia jne...

Itse en ainakaan halua koko ajan muuttaa ja muuttaa, vaan kaipaan pysyvyyttä ja ainakin lapsiperheelle se on ihan hyvä asia. Lapset tarvitsevat pysyvyyttä - pysyviä kaverisuhteita ja turvallisuutta jota pysyvyys luo.

Mulla oli kerran yksi opiskelukaveri, jonka perhe oli muuttanut paikasta toiseen koko hänen lapsuuden ja hän koko ettein ollut oikein mistään kotoisin. Kaverisuhteet olivat hänellä jääneet pinnallisiksi eikä niitä lopulta enää uskaltanut luoda, koska kohta olisi taas muutto edessä. Aika surullisen kuulosta tuollainen lapsen elämä.

Riippuu lapsesta ja siitä miten perheessä suhtaudutaan mutoihin ja miten ne hoidetaan. Vanhemmat voivat paljolti auttaa lapsia ja antaa heille turvaa uusissa paikoissa ja tilanteissa. Meillä sitä jatkuvuutta luo perhe, joka tiivis ja laaja.

Sitä, kun elämänhallinta paranee pitkän ja epämääräisen, lähinnä sekoiluun keskittyneen elämänvaiheen jälkeen niin, että normaali arki alkaa sujua. Yhdenkään täysipäisen, harkitsevan, tasaista arkea elävän ihmisen en ole kuullut käyttävän tätä ilmaisua.

Yhteistyössä