mitä teidän 2vuotiaat osaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gggg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gggg

Vieras
Meillä siis poika 2v1kk ja iha vertausmielessä kyselen miten taitavia muksut on..
1.Käykö potalla?meillä silloin tällöin mutta joskus tulee huutoa niin jätän pottailun myöhemmäksi.
2.Syökö itse?Meillä välillä tai siis osaa syödä mutta joskus on niin hidasta että syötän mielummin.
3.Pukeeko?Joo,kengät ja housut..vaatteiden pois ottaminen tuntuu olevan liiankin helppoa:p
4.Puhuuko?joitain lauseita tai niitä 3-4 sanan lauseita..

Poika 2v 2 kk

1. On ollut jo puoli vuotta kuiva, niin yöllä kuin päivällä
2. Syö itse, ei anna auttaa. Sotkee kyllä syödessä...
3. Ei juuri, riisuu kyllä nopeasti.
4. Pari sanaa sanoo, ei lauseita. Mahdollisesti joku viivästymä puheen kehituksessä, kontrollikäynti neuvolaan 4 kk:n päästä.

Tyttö 1v 11kk

Pottailee säännöllisen epäsäännöllisesti. Unien jälkeen tulee pissit aina pottaan. Muuna saldona 0-3pissiä päivässä pottaan :D
Syö itse, ei todellakaan anna enää syöttää.
Pukee housut, sukat ja kengät, hatun ja takin. Paitaa/mekkoa ei vielä osaa laittaa päälle. (useimmiten kyllä äiti laittaa vaatteet ihan homman nopeuttamiseksikin)
Nyt lähiviikkoina alkanut puhua kahdella sanalla.

Meillä 2v4kk tyttö ja
1. on päivisin kuiva eikä käytä vaippaa kuitenkin öisin varulta
2. on syönyt itse alle 1v lähtien, ei misään nimessä saa auttaa!
3. pukee jotain tiettyjä vaatekappaleita mutta hermo menee herkästi ja kun ei saisi auttaa :)
4. puhunut noin 1-vuotiaasta selviä lauseita. Nyt laulaa jo kokonaisia lauluja ja höpöttää kokoajan :)

Osaa vaihtaa naurun kiukuksi sekunnin sadasosassa, toisinpäin vaikeampaa. Osaa sekoittaa vanhempien lasten leikit ja kiskoa listan irti seinästä. Osaa syödä hyvät ruuat haarukalla ja juomat normaaleista mukeista. Osaa myös paiskata mukin pöytään niin että roiskeet yltävät kattoon. Osaa syöttää pahat ruuat salaa koiralle. Osaa puhua taukoamatta 50 sanan lauseita, kysyttäessä vaihtaa 0-1 sanan lauseisiin. Roikkuu ja hyppii hienosti, kirjahyllyyn kiipeäminen vielä vaikeaa. Osaa pukea kaikkien muiden kengät jalkaansa paitsi omansa. Osaa riisua hienosti jos vaatteet eivät miellytä. Osaa käydä potalla. Ainakin perjantaisin.

• Tykkää
Reactions: minttis81
Meillä siis poika 2v1kk ja iha vertausmielessä kyselen miten taitavia muksut on..
1.Käykö potalla?meillä silloin tällöin mutta joskus tulee huutoa niin jätän pottailun myöhemmäksi.
2.Syökö itse?Meillä välillä tai siis osaa syödä mutta joskus on niin hidasta että syötän mielummin.
3.Pukeeko?Joo,kengät ja housut..vaatteiden pois ottaminen tuntuu olevan liiankin helppoa:p
4.Puhuuko?joitain lauseita tai niitä 3-4 sanan lauseita..

1. Käynyt alle 1v. asti potalla.Vaipoista pääsi 1v9kk,yövaippaa halusi käyttää vielä pari kk,vaikka vaippa oli yleensä aamulla kuiva.
2. N.1v4kk alkoi syömään itse ja yleensä ei saa auttaa.Sotkua tulee,vaikkei tahallaan sotkekkaan.
3.Nyt on jonkin verran alkanut pukemaan (nyt siis 2v8kk):sukat,housut,jotkut kengät,päähineet ja joskus paidankin.
4. Lauseita alkoi tulla n.1v.8kk enemmän,sitä ennenkin jo jotain "tyttö keinuu" tyyppisiä.Lauleleekin paljon,mutta laulut aika hassuja,kun ei oikein muista sanoja ja keksii itse uusia tilalle.

[QUOTE="vieras";24070459]Osaa vaihtaa naurun kiukuksi sekunnin sadasosassa, toisinpäin vaikeampaa. Osaa sekoittaa vanhempien lasten leikit ja kiskoa listan irti seinästä. Osaa syödä hyvät ruuat haarukalla ja juomat normaaleista mukeista. Osaa myös paiskata mukin pöytään niin että roiskeet yltävät kattoon. Osaa syöttää pahat ruuat salaa koiralle. Osaa puhua taukoamatta 50 sanan lauseita, kysyttäessä vaihtaa 0-1 sanan lauseisiin. Roikkuu ja hyppii hienosti, kirjahyllyyn kiipeäminen vielä vaikeaa. Osaa pukea kaikkien muiden kengät jalkaansa paitsi omansa. Osaa riisua hienosti jos vaatteet eivät miellytä. Osaa käydä potalla. Ainakin perjantaisin.[/QUOTE]

Ihana!

[QUOTE="vieras";24070459]Osaa vaihtaa naurun kiukuksi sekunnin sadasosassa, toisinpäin vaikeampaa. Osaa sekoittaa vanhempien lasten leikit ja kiskoa listan irti seinästä. Osaa syödä hyvät ruuat haarukalla ja juomat normaaleista mukeista. Osaa myös paiskata mukin pöytään niin että roiskeet yltävät kattoon. Osaa syöttää pahat ruuat salaa koiralle. Osaa puhua taukoamatta 50 sanan lauseita, kysyttäessä vaihtaa 0-1 sanan lauseisiin. Roikkuu ja hyppii hienosti, kirjahyllyyn kiipeäminen vielä vaikeaa. Osaa pukea kaikkien muiden kengät jalkaansa paitsi omansa. Osaa riisua hienosti jos vaatteet eivät miellytä. Osaa käydä potalla. Ainakin perjantaisin.[/QUOTE]

Tää on vähän kun meillä:Dtosin meillä ei oo koiraa niin ne pahat ruoat vaan viskataan lattialle..
Ja meillä osataan noiden lisäksi repiä äidin istuttamat kasvit pihalta ja antaa ne naapurin tädille:p

Ihana =)

Yhteistyössä