mitä teidän 11v. oli todistuksessa liikunta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
tyttäreni on hyvin hoikka ja pieni ja kuin kärppä liikumaan. samoin poikakin.
tyttären liikunta numero oli 7 todistuksessa jota todella ihmettelemme. hän liikuu koko ajan tosin ei harrasta llikuntaa eikä ole esillä. poikakaan ei harrasta liikuntaa mutta hänellä liikunta 9 ja onn paljon laiskempi liikkumaan tyttö. poika on 12v.
mikään köpelökään tyttö ei ole osallistuu koulussa aina luisteluun, hiihtoon, oli joka kyläkoulujen välisessä sählyturnauksessa kultamitali joukkueessa. liikunnan ope on intohimoinen juoksia ja heidän kokoperhe juoksee ja on lähes joka paikassa päällään jossa liikuntaa on. Olisikohan opesta kiinni. pojalla eri liikunnan ope ja eri koulu.
muuten tytön todistus oli matikka 9, äidinkieli 9, englanti 9, kuvaamataito 9, ym.oppi. 9, musiikki 8, uskonto 8, käsityöt 9 jne... minusta liikunta olisi pitänyt olla 8 niin se olisi jotenkin oikein.

Todennäköisesti numeroon on olemassa syy.
Tiedän lapsia, jotka vapaa-ajalla liikkuvat, mutta jotka ovat jostakin syystä koululiikuntatunneilla
passiivisia. Tosin näillä tietämilläni lapsilla ilmestyy myös yllättäviä kipuja liikuntatunneilla...
Päätös on voinut olla hankala opellekin.
Älä sure, se on "vain" yksi numero.
Minun mielestäni kenellekään ei pitäisi antaa liikunnasta mitään numeroa.
Liikunnasta pitäisi tulla sopivalla tavalla jokaisella elämäntapa.
Ugh!

Pojalla oli 8 liikunta, sen tiedän että ainakin joulutodistuksessa yhdellä luokan pojista oli 7, vaikka on taidollisesti niitä parhaita (ja odotti varmaan kymppiä...) - mutta oli asenneongelmaa, eli naureskeli muiden epäonnistumisille jne. Eli aika paljon myös asenne vaikuttaa, jos on ylimielinen tai ei muutenkaan tsemppaa myös kavereita jne, sekin vaikuttaa numeroon jopa taitoja enemmän.

No sinun kannattaa kysyä liikuntaa pitävältä opettajalta että miksi näin?
Voi olla et vaikka lapsesi on liikunnallinen niin hän ei välttämättä ole sitä liikuntatunneilla.Tai sitten ei ala siellä mitään tekemään.

Mulla ollu myös aina 7 liikunnan numero vaikka en mikän lusmu ollut ja aina oli varusteet mukana ja kaikkeen osallistuin myös kisoihin. Opettaja selitti sitten kun tätä numero asiaa oli vanhemmat tiedustellu, että juu kun ei kuulu mihinkään seuraan,,,, No jostkin kumman syystä se meiltä seurattomilta ja oikeesti tekeviltä nousi kasiin :)

Nyt nousi ysiin,viimeks kun oli 8 ihmettelin vähän,kun on kuitenkin hyvä lähes joka lajissa. taitaa olla aika paljon kiinni esillä olemisesta,ne jotka on aina suuna ja päänä saavat parhaat liikkanumerot...

Mä muistan omilta kouluajoilta, ett numeroon ei vaikuttanu kömpelyys ym. (kuten ei musiikissakaan esim.laulutaito vaan motivaatio)vaan se ett tunnilla osallistu innokkaasti tunnin peliin ym.

Ilmeisesti eka viestini katosi jonnekin...? Ensin vastaus, pojalla oli 8. Mutta sen tiedän, että luokkakaverilla - luokan todennäköisesti liikunnallisimmalla - oli ainaki joulutodistuksessa 7, vaikka odotti varmasti kymppiä... Ja syy yksinkertaisesti oli asenneongelma: naureskeli toisten epäonnistumisille, eli tietynlainen ylimielisyys ja yhteishengen puute, eli toisten kannustaminen ja ryhmähenki vaikuttaa vähintään yhtä paljon kuin taidot.

Kannattaa katsoa nykyiset kriteerit arvostelussa ja jos niidenkin lukemisen jälkeen ihmetyttää, opettajaan yhteys. Arviointia on kiristetty muutama vuosi sitten ja siksi 7 ja 8 ovat hyviä numeroita. 10 esim liikunnassa on sellainen numero joka vaatii jo melkoista lahjakkuutta eikä ysikään saa enää helposti lohjeta.

Poika 11v., numero 7. Vapaa-ajalle kävelee, pyöräilee, pelaa kavereiden kanssa jalkapalloa, pesäpelloa, keilaa, luistelee ja vaikka missä satun kotimatkalla näkemään useita kertoja viikossa. Eikä tuo koulun tunneillakaan näy paikallaan seisovan. Mutta ei kuulu mihinkään urheiluseuraan... Niin se vaan on, että ei ei se liikunnallinen aktiivisuus vaan ihan muut kriteerit noilla opettajilla. Ei ole ajat muuttuneet omista kouluajoista. Mitä sitä vastaan pullikoimaan?

Minulla oli 11-vuotiaana liikunnan numero 6. Tein ihan kaiken mitä liikuntatunnilla pitkin tehdä, mutta en ollut sellainen yliaktiivinen liikkuja, joka rakastaa joukkuepelejä ja voittamista. Kaiken suoritin, mielestäni ihan hyvinkin enkä koskaan pistänyt vastaan. Olin vain vähemmän rohkea. Kertonee jotain myös opettajasta.

Minulla oli 11-vuotiaana liikunnan numero 6. Tein ihan kaiken mitä liikuntatunnilla pitkin tehdä, mutta en ollut sellainen yliaktiivinen liikkuja, joka rakastaa joukkuepelejä ja voittamista. Kaiken suoritin, mielestäni ihan hyvinkin enkä koskaan pistänyt vastaan. Olin vain vähemmän rohkea. Kertonee jotain myös opettajasta.

Yhteistyössä