Mitä teidän 10 kk ikäiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Asiaan perehtymätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Asiaan perehtymätön

Vieras
Mitä teidän 10 kk ikäiset syö? Mietin vaan, kun lapset on lähdössä kuukauden päästä hoitoon ja minä töihin ja tuo tyttönen syö vielä paljon tuttelia joka syötöllä eikä suostu syömään kökköstä ruokaa, että vienkö mä sille nyt omat ruuat mukana sinne sitten? Olenko mä nyt jotenkin jättänyt opettamatta jotakin tärkeää, pitäiskö sen nyt jo syödä "isompien" ruokaa?

Meidän lapsi meni hoitoon 11kk:n iässä ja yrityksistä huolimatta ei suostunut syömään "kökköruokaa". Kysyivät hoidossa jo etukäteen, että soseutetaanko ruoka. Käsittääkseni soseuttivat siis, ainakin lapsi oli aina jotain syönyt. Oppi kyllä hoidossa sitten tosi nopeasti syömään karkeampaakin ruokaa kun kaikki muutkin söi.:) Mulla oli silloin vähän huono omatunto kun tuli sellanen olo, että oon nyt tehnyt jotain väärin ja oli melkeen noloakin sanoa, ettei se syö vielä kun ihan sileitä soseita.. Mutta ei meiltä ainakaan "vaadittu" mitään tuollasta osaamista. Kyllä ne lapset hoidossa nopeesti oppii kaikenlaista kun näkevät muidenkin lasten tekevän. Hyvässä ja pahassa.:D

Niin ja kunta kustantaa korvikkeet vuoden ikäiseksi asti ainakin meillä. Aluksi laitoin tuttipullon mukaan, mutta eivät kuulemma sitä tarvinneet kun joi nokkamukista jo hyvin. Kotona annoin vielä jonkin aikaa pullosta, vaikka varmaan olis juonut mukistakin jo..

Eip. Meifän neidille tarjottiin pvkodissa täysin soseuttetua ns. Pilttiä ja korvilkeet tuli joskus pvkodista yleensä laitoin aina oman tuttipullon ja korviketta mukaan