Mitä "tehtäviä" 2-vuotisneuvolassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmulina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hmm.. ei oikeen tota muista mutta jotain tunnistusjuttuja oli kuvasta ja sitten palapeli (nuppi muistaakseni) ja pallon heitto... palikkatorniakin on tehty mutta se tais olla 1,5v neuvolassa.. en muista oisko ollu 2-vuotiskin.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis pelkän palikkatornin takiako sinne täytyy mennä...höh... siis hyvähän siel on käydä, mut kyllä tuo poika jo osais enemmänkin..

no meillä ainakin tyttö on niin innoissaan näyttämässä jos vaikka mitä taitojaan että tekee kyllä siellä neuvolassa aina kaikenlaista.. :D loppu viimeks yleensä saa neuvolantäti alkaa ajamaan meitä ulos sieltä.. :D :saint: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
taitaa riippua paljonkin neuvolasta.. meillä noita tunnistusjuttuja tehtiin jo 1,5v. neukassa.

juu..meillä oli 1,5 v simmonen pienten kirja mistä piti tunnistaa pallo ja auto jakissa kun lapselle ne sanottiin.. sitten 2v oli simmonen iso kuva josta piti etsiä kissa ja koira ja kerrostalo ja sen sellasta.. 3v oli myös kuva josta piti kertoa mikä on pöydän alla.. mikä hyllyn takana jne..

kohta meillä onkin 4-vuotisneuvola.. :)

meillä jos poikaa pyytää tekemään palikkatornia, ei varmasti tee, itsekseen sitä sitten aina kasailee. Sama jos pyytää kirjasta näyttämään eläimiä, kaikki on lehmiä jotka sanoo kukkokiekuu.
No mutta periaatteessa ihan sama mitä ne sinne neuvolapapereihin kirjottavat, kun itse tietää että kyllä poika nuo hallitsee :D

siis miks me ei olla missään neuvolassa jouduttu tekee mitää palikkatestejä tms? poika leikki lattialla, neuvolantäti välillä kyseli siltä jotain ja muun ajan juttelin mun kaa.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja labello:
meillä jos poikaa pyytää tekemään palikkatornia, ei varmasti tee, itsekseen sitä sitten aina kasailee. Sama jos pyytää kirjasta näyttämään eläimiä, kaikki on lehmiä jotka sanoo kukkokiekuu.
No mutta periaatteessa ihan sama mitä ne sinne neuvolapapereihin kirjottavat, kun itse tietää että kyllä poika nuo hallitsee :D

justiinsa näin! =) :D

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
siis miks me ei olla missään neuvolassa jouduttu tekee mitää palikkatestejä tms? poika leikki lattialla, neuvolantäti välillä kyseli siltä jotain ja muun ajan juttelin mun kaa.. :whistle:

hirveesti vaihtelee neuvoloissa nämä.. jossain vasta 4-5-vuotialle tulee enempi noita tehtäviä ja ehkä tekevät ne neuvolatädin kanssa kaksin.. :whistle:

Nää tavat vaihtelee tosi paljon.

Tässä meidän kaupungissa on neuvoloita vain ekaan puoleen vuoteen asti joka kk, sitten 2 kk:en välein vuoden ikään. Sitten 1,5 veenä. Sen jälkeen 2 vuotiaana. Sitten tuleekin pitkä tauko ja mennään seuraavan kerran 3,5 vuotiaana. Taasen pitkä tauko ja 5 vuotiaana se koulukypsyysarvionti neuvola ja tämän jälkeen viimeinen neuvola 6 vuotiaana.

Ja neuvola aika on vain 20 minuuttia, miten näillä väleillä ja ajalla neuvolassa alat kertomaan ehkä mieltä painavia asioitasi? Jos ei pysty soittamaan...

Yhteistyössä