mitä tehdään raskaudenaikaisella lääkärikäynnillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MINÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MINÄ

Vieras
mitä kaikkea siis tehdään tuolla ensimmäisellä lääkärikäynnillä.?
tietenkin tutkitaan, mutta mitä kaikkea:)
minulla viikkoja nyt 24 ja ensiviikolla tuo aika niin rupesin miettimään.... :)

Alkuperäinen kirjoittaja h:
No ei paljon mitään. Sisätutkimus ja mahan päältä kokeili. Ei ultrattu. Jutteli ja kyseli miten menee.

höh, luulin että siellä tutkitaan aika paljon... :)
sen tiedän että ei ultrata tuolla paikassa ainakaan.

Meillä se ensimmäin lääkärineuvola käynti on np-ultra, missä tietysti ultrataan ja tehdään sisätutkimus.

Lääkärineuvolassa tehdään aina ne tavalliset neuvolajutut ja sen lisäksi sisätutkimus.

siis tarkoitin vain sitä lääkärikäyntiä mikä on mulla edessä, enkä np-ultraa ! :)
en siis älynnyt selittää tarkemmin... :)
siis se pelkkä lääkärikäynti että mitä siellä tutkitaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä se ensimmäin lääkärineuvola käynti on np-ultra, missä tietysti ultrataan ja tehdään sisätutkimus.

Lääkärineuvolassa tehdään aina ne tavalliset neuvolajutut ja sen lisäksi sisätutkimus.

meilläpäin ei np-ultrassa tehdä sisätutkimusta ja ultrakin tehään mahan päältä.
eka lääkärineuvola oli joskus viikolla 17 ja siellä ne perus neuvolajutut plus sitten eka sisätutkimus.

Mulla eka lääkärineuvolakäynti alkoi terveydenhoitajan kanssa, se katsoi painon ja verenpaineen.
Siitä sitten lääkärin huoneeseen, se teki ihan perus sisätutkimuksen ja kokeili kohdun asentoa ja kokoa mahan päältä. Lopuksi kuunteli sydänäänet.

Toisella kertaa sama juttu, paitsi että kokeiltiin vielä, miten päin vauva kohdussa oli.

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja MINÄ:
Alkuperäinen kirjoittaja Iinaa:
Siis onko sulla 24 viikko menossa?
Vai 24 päivä?

olen viikolla 24 raskaana.......

pissa,paino,hb, verenpaine, sf-mitta, sydänäänet ja kohdunsuuntilanne tarkistetaan, ei mitään sen erityisempää. saat sen kelaan vietävän lapun jos et vielä ole saanut.

mikä lappu?

Vai 24 päivä?

pissa,paino,hb, verenpaine, sf-mitta, sydänäänet ja kohdunsuuntilanne tarkistetaan, ei mitään sen erityisempää. saat sen kelaan vietävän lapun jos et vielä ole saanut.

mikä lappu?

no se että voit hakea sitä pakkausta tai rahaa, mikäs se nyt on sitten viralliselta nimeltään, en muista.

Vai 24 päivä?

mikä lappu?

no se että voit hakea sitä pakkausta tai rahaa, mikäs se nyt on sitten viralliselta nimeltään, en muista.

ai se.. olen jo kyllä pakkaukseni saanut. :)

Yhteistyössä