Mitä tehdään jälkitarkastuksessa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja immu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sisätutkimus, Katsotaan, että mahd. repeämät tai eppari on parantunut. Selvitetään onko jäänyt jotain ongelmaa esim. virtsanpidätyskyky. Huolehditaan ehkäisyasiat.

Alkuperäinen kirjoittaja ja:
Edellisten lisäksi se jälkitarkastus on yleensä vauvan 6vko tarkastuksen kanssa yhtäaikaa. Siis lääkäri tutkii vauvan samalla.

Kyl se vauvalekuri on ihan eri kun äitien lääkäri. Ja vauvalekuri oli 2kk. Riippuu tietty paikkakunnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja EllaRo82:
Edellisten lisäksi se jälkitarkastus on yleensä vauvan 6vko tarkastuksen kanssa yhtäaikaa. Siis lääkäri tutkii vauvan samalla.

Ei meillä kyllä ikinä noin ole ollu. Riippuu varmaan paikkakunnasta.

Ei oo meilläkään ollu vauvan tarkistusta samalla.

Jaa, mielenkiintoista. Onko teillä myös äitiys- ja lastenneuvolat erilliset? Meillä on samassa paikassa ja sama hoitaja. Ja hoitaja varaa ajan lääkäripäivänään äidille ja vauvalle peräkkäin... Näin Espoossa (enkä tiedä onko Espoossa kaikkialla sama systeemi). Ja mulla siis molemmat vauvat aikanaan odotelleet sitterissä vieressä, kun mulle on tehty sisätutkimus. Sitä ennen tutkittu vauva...

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja Oggi ja torakat:
Lääkäri tekee mm. sisätutkimuksen. Kolmen raskauden/synnytyksen kokeneena voin ilokseni todeta että ohi on!! V'ttumaista ettenkö sanois, inhosin sitä yli kaiken! |O

Siis sisätutkimusta? Kai sie papassa käyt sentäs :|
No juu pakkohan se on käydä (prkele), mut synnytysten osalta ainaki ohi. Inhosin noita ku vähän väliä jonku sormet sisällä...Ällöttävää.
:|

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Lääkäri tekee mm. sisätutkimuksen. Kolmen raskauden/synnytyksen kokeneena voin ilokseni todeta että ohi on!! V'ttumaista ettenkö sanois, inhosin sitä yli kaiken! |O

Siis sisätutkimusta? Kai sie papassa käyt sentäs :|
No juu pakkohan se on käydä (prkele), mut synnytysten osalta ainaki ohi. Inhosin noita ku vähän väliä jonku sormet sisällä...Ällöttävää.
:|

juu, minua on tässä parin vuojen aikana ronkittu vähän väliä, alkaa mennä jo niin rutiinilla että lehteä lukien levitän koivet

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja EllaRo82:

Ei meillä kyllä ikinä noin ole ollu. Riippuu varmaan paikkakunnasta.

Ei oo meilläkään ollu vauvan tarkistusta samalla.

Jaa, mielenkiintoista. Onko teillä myös äitiys- ja lastenneuvolat erilliset? Meillä on samassa paikassa ja sama hoitaja. Ja hoitaja varaa ajan lääkäripäivänään äidille ja vauvalle peräkkäin... Näin Espoossa (enkä tiedä onko Espoossa kaikkialla sama systeemi). Ja mulla siis molemmat vauvat aikanaan odotelleet sitterissä vieressä, kun mulle on tehty sisätutkimus. Sitä ennen tutkittu vauva...

Meillä on äitiys- ja lasten neuvola erikseen. Talo on sama, mut eri hoitajat ja eri huoneet. Ja meillä jälkitarkastuksen tekee terkkari.

Ei meillä ole. Äitiysneuvola ja lastenneuvola on erikseen ihan eri osotteissa. Neuvolagynenä on yksityistäkin vastaanottoa pitävä kokenut gynekologi, ei hän vauvoja tarkasta. Jos lääkäri olisi molemmissa sama, niin tuo on varmaan ihan hyvä ja rahaa ja resursseja säästävä juttu.

Yhteistyössä