mitä tehdä?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
meillä on nyt aika lailla tarkalleen 4,5 vuotiaat kaksostytöt ja he ovat tässä nyt kotileikkien lomassa aina väliilä puhuneet toisilleen että "pussaillaanko"?!Mie en tajua mistä tämä tulee näihin leikkeihin,nämä puheet...
Meille on perheenlisäystä tulossa kohtapuolin ja kovasti ovat olleet kiinnostuneita imettämishommista,miten sitä vauvvaa imetetään ja kun olen asiasta puhunut niin menee hetki ja jompi kumpi tai molemmat ovat "omia"nukkevauvoja imettämässä..en tiiiä miten oikein suhtautua näihin tekoihin tai kommentteihin,kuuluuko tämä nyt jotenkin kehitykseen vai missä tässä on kyse?
Aivan hirveältä kuullostaa sanoakkin mutta heti tulee sellainen "huoho"olo kun kuulee mitä ne "pussailemisesta"puhuvat..tietääkö joku mitä tarkotan :(?
Olen yrittänyt heti selittää että sisarukset eivät pussaile keskenään!
Mitä tässä pitäs tehdä,antakaa nyt hyvät mammat vinkkejä!!

Eiköhän toi oo ihan normaalia kehitystä.. Tai muistan et pussailtiin itsekin sisarusten kesken ja imetettiin nukkevauvoja. Ja aivan normaaleja, parisuhteissa eläviä meistä on tullu.:) Ja voihan olla että lapset eivät kotileikeissään ole edes sisarusrooleissa... itse en asiasta huolestuisi. Ja toi imetys nyt ainakin on aivan tavallista samaistumista äidin rooliin.

Ymmärrän kyllä pointin mutta oletteko jotenkin asiasta puhuneet lapisille leikkien lomassa vai antaneet vain olla?Mie en tiää miten oikein suhtautua asiaan..
onkohan tässä omaa lapsuutta sitten taustalla,mun omissa tuntemuksissa,äitini oli aika lailla "tiukka" tai "erikoinen" ja uskontokin ollut aina mukana vahvasti.....
kovasti itse yritän elää ja kasvattaa omat lapseni erilailla...

no meillä kyllä ovat imettäneet nukkeja, koska ovat mallia kahtoneet minusta kun minä imetän vauvaa.ja ei kyllä koskaan ole tullut mieleen, että se olis jotenkin epänormaalia!

Voithan sä kysyä, että oottekos te nyt isi ja äiti, kun noin pussailette?
Siinä sitte voit kertoa, ettävain iskä ja äiti pussaa suulle, siskokset pusuttelee poskelle.
(näin siis meillä voiyhan sä sallia suullekinpussaamisen) Imetys leikkejä meillä onpidettyihan normaalina, kun vauvahan se nukke on lapselle ja lasta imetetään.

Tosta imetysjutusta mulle ainakin sanottiin jo äitiysneuvolassa, kun toista odotin ja esikoinen oli 3v. Että se on ihan normaalia.

Ei sillä, että olisin siitä osannut huolestua muutenkaan, kun lapsi samaistuuu ja haluaa tehdä vanhempien kanssa samoja juttuja muutenkin.
Sainpahan imettää rauhassa, kun tyttö leikki imettävänsä nallea tai nukkea siinä vieressä.

Pussailu-jutut...Se nyt vähän riippuu millaisia juttuja ja miten pussailevat. Meillä on jo lapsena kotona halailtu ja suukoteltu paljon. Ja saatetaan systerin kanssa pussata vieläkin ihan vaikka suullekin, jos pitkästä aikaa nähdään. Mutta se on samanlainen pusu kuin antaisin poskellekin.
Kun kotileikeissä ovat ns. eri rooleissa niin kai siinä on tuo samaistumis-juttu myös.
Kunnon nuoleskeluun lähtisin jo varmaan sanomaan, että se on aikuisten juttu.
Mutta kun en itse näe pahana tai outona sisarusten välistä suulle pussaamista, niin sille tuskin tekisin mitään.
Päinvastoin, musta on hienoa, että meidän esikoinen osaa avoimesti näyttää positiivisia tunteita halailemalla ja suukottamalla siskoaan.

Yhteistyössä