Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
Mitä tehdä kolmevuotiaan kanssa joka sotkee muttei KOSKAAN siivoa jälkiään. Siis meidän 71 neliöinen asunto on aivan järkyttävässä kunnossa aina koska tenava levittää kaiken minkä olen just saanut siivottua jaloista pois. Ja meillä kun ei ole edes paljon leluja. On junarata, dublot ja rakennuspalikat plus pari nukkea garderobeineen. Mutta se lelumäärä leviää silti ihan heti kun sen on saanut siivottua paikoilleen. Miten te olette opettaneet omille lapsillenne, että edelliset leikit siivotaan ennen uuden aloittamista? Ja yksi hyvä pointti on vielä se, ettei tyttö jaksa leikkiä yhtä leikkiä kuin kork 10min. AAAAAARGHH!!

Meilläkin siivoaminen ollut aina nihkeä. Siksipä lelujen kanssa ei lastenhuoneesta pois tulla. Oma huone saa olla vähän aikaa sotkuinenkin, mutta muihin tiloihin ei leikkimään tulla, jos ei siivoa.

Meiän nyt vähän yli 2v:lle on "alusta asti" (eli siitä kun osas kävellä) opetettu että lelut siivotaan aina kun leikki vaihtuu+illalla+ennen kun lähdetään ulos/tulee vieraita tms,eli aina kun leikkiminen lopetetaan.. Pikkuautot kerätään laatikkoon,isot ajetaan parkkiin,dublot kerätään omaan laatikkoonsa,jne..

Jos ei teiän tyttö suostu keräämään niin tiukka määräys että muita leluja ei tule ennen kun edelliset kerätty. Opetteluvaiheen ajaks vois lelulaatikot ym sijottaa paikkaan mistä lapsi ei niitä itse saa.

Samoin kaikki muukin sotkeminen,jos esim repii vaatteita kaapista,levittelee lehtikorin sisältöä tms niin itse pitää kerätä tai mitään leluja ei saa.

Yhteistyössä