Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Epätoivoinen"

Vieras
Olen raskaana vko 15, olen töissä kaupassa eli työajat sen mukaiset. Vihaan itse työaikojani ja olen ajatellut että äitiysloman jälkeen yritän hakea muuta työtä (voi olla vaikeaa kun en ole mikään nuorukainen enää). Meillä on 3,5 v lapsi joka on päiväkodissa ja pitää hakea viimeistään viideltä. Kuntamme vuorohoitopäiväkoti on sellainen paikka, jonne en lastani haluaisi laittaa.

Mieheni opiskeli ammatin itselleen kun minä olen ollut töissä eli nyt saa tehdä haluamaansa työtä. Hänellä olisi tarjolla paljon ylitöitä, joita haluaisi tehdä, vaan ei voi kun pitää hakea lapsi hoidosta.

Mieheni mielestä minun pitäisi irtisanoutua heti, minusta hänen pitäisi "kestää" äitiyslomani alkuun (n.5kk) asti. Niin ja meillä tietty on velkaakin mitä pitäisi maksella ja olemme pienituloisia.

Vaadinko liikaa, kun haluan hänen jaksavan syksyyn? Ja anteeksi sekava selitys...

Etkö saisi omalla työpaikallasi sovittua, että teet vain aamu/päivävuoroja tämän ajan? Tai sovitte miehesi kanssa, että hän ei tekisi ylitöitä niinä päivinä, jolloin olet myöhempään töissä?

"aamuvuoro" kun on 10-18 ja päiväkoti menee klo 17 kiinni. Sain jo kerran kuulla kunniani kun menin hakemaan lapsen viideltä (työvuoro päättyi kuudelta) ja käytin tähän yhden säästössä olleen ylityötunnin. Ymmärrän kyllä työnantajankin puolen, jos en tekisi iltavuoroja, ne kasautuisivat muille.

Tuntuu vain, että henkinen puoli pettää kohta kun yrittää miellyttää kaikkia.

on vähän surullista että miehesi haluaa olla enemmän töissä sen sijaan että olisi lapsensa kanssa nyt kun toinenkin on tulossa. meinaako mies tehdä ylititää sittenkin kun olet kahden lapsen kanssa kotona?
jaksat nyt vielä pari kk, jäät sitten kesäomalle ja siitä 'pitämättömille sairaslomille'

Heh, se nuorukainen on varmaan tätä "vanhemman ihmisen" slangia ;) Käytin aikoinaan raskaana ollessani syntymättömästä lapsestani nimitystä "kaveri" ja se kuulemma viittas ihan selvästi poikaan vaikkei sukupuolesta ollut tietoakaan. Siis näin vähän asian vierestä.

Joo, oon koittanut miehelle sanoa et jos pari kk jaksais niin sit olis kesäloma ja sen jälkeen ei tiedä miten jaksaa olla töissä. Ja kyllä, mies aikoo tehdä ylitöitä toisen lapsen synnyttyä ja mun puolesta saakin tehdä kunhan sentään joskus kotonakin näyttäytyy.

Ei mitään järkeä irtisanoa itseään äitysloman alla. Koskaan ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan. Nyt vaan sitkuttelette sinne äityslomaan asti ja sitten jäät normaalisti äitiyslomalla ja ehkä hoitovapaallekin. Saat rauhassa etsiä uutta työpaikkaa, ja jos sattuisi että vaikka miehesi jäisi työttömäksi tai vaikka sairastuisi olisi sinulla varalla tuo työpaikka.

Käske miehesi nauttia kesästä ja tehdä talvella ylitöitä niin paljon kun jaksaa. Tai jos hän hakee lapset hoidosta ja menee taas jatkamaan työpäivää kun pääset klo 18

Sinä voit halutessasi jäädä varhennetulle äippälomalle eli 50 pv ennen laskettua aikaa, siihen kesäloma päälle ja varmaankin voi onnistua ottaa lomaraha vapaana ja siihen sairaslomat sitten muuten täyttöön, niin eihän sulla ole kuin kuukausi pari työaikaa. Ei kannata irtisanoutua, sulla tulee lomapäivä koko äitiysloman ajalta ja sitten hoitovapaan jälkeen irtisanoutua tai hoitovapaan aikana ja sitten menet opiskelemaan monimuotona ammattikorkeaan ja saat ansiosidonnaista ja kulukorvaukset ja olet koulussa noin 3 päivää kuussa ja muu aika kotona tehtäviä tehden.