Mitä tehdä pojan (kohta 5v.) yökastelulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pispis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pispis

Vieras
Eli meillä ongelma se, että parina yönä viikossa poika pissaa sänkyyn keskellä yötä. Vaikka kuinka säännöstelee iltajuomisia ja käydään vessassa ennen nukkumista, niin siltikin sänky on märkä aamulla.
Miten sen saa loppumaan? Oikeesti on todella rasittavaa vaihtaa lakanoita koko ajan ja hinkata patjaa puhtaaksi. Peittokin on monta monituista kertaa jouduttu peseen tän takia.
Onko tää ylipäätään normaalia vai oisko pojalla joku vika?

Etkö voisi ostaa patjansuojusmuovin lakanan ja patjan väliin niin ei ainakaan sitä patjaa hinkata. Itse kyllä käyttäisin vaippaa tuon ikäisellä, se kun ei mitenkään vaikuta siihen kasteluun, mutta helpottaa vanhempien työtä.

Alkuperäinen kirjoittaja pispis:
Eli meillä ongelma se, että parina yönä viikossa poika pissaa sänkyyn keskellä yötä. Vaikka kuinka säännöstelee iltajuomisia ja käydään vessassa ennen nukkumista, niin siltikin sänky on märkä aamulla.
Miten sen saa loppumaan? Oikeesti on todella rasittavaa vaihtaa lakanoita koko ajan ja hinkata patjaa puhtaaksi. Peittokin on monta monituista kertaa jouduttu peseen tän takia.
Onko tää ylipäätään normaalia vai oisko pojalla joku vika?

Kuulostaisi yökastelulta. Kannattaa ottaa yhteys neuvolaa niin sieltä saa ohjeet.

Meillä kans on sänky aamuisin märkänä muutosten seurauksena vieläkin vaikka jo ensimmäisellä luokalla. Nyt koulun alku teki taas sen että sänky on märkänä välillä. Meillä tuo kestää jonkin aikaa ja sitten helpottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja heheh:
Lapsi on psykopaatti? nehän pissaa viel teini-ikään asti sänkyyn..

juu, joku välkky tuli taas tänne...

Meillä on yökastelua suvussa, äitini oli, enoni, minä ja lapseni... ja varmaan jatkuu Eevaan asti toiseen suuntaan... Pojilla yleisempää kun tytöillä. Meillä poika on 11 ja edelleen satunaisesti kastuu sänky. Siihen on olemassa lääkettä joka auttaa mutta lääke on tosi kallista, sekään ei paranna vaivaa vaan ehkäiseen siltä yöltä. Lääke on kyllä näppärä kun ajattelee esim. yökyläilyjä.

Välttämättä ei siis ole kyse tästä, mutta jos on, muista ettei lapsi VOI SILLE YHTÄÄN MITÄÄN ITSE. Joten ei kannata torua tai motkotaa lakanoista jne...

Ja vielä, lapsi varmasti kärsii tosta itse paljon enemmän kun se mitä sä joudut tekemään pesemällä peittoja ja lakanoita...joten vaikutat vihaiselta hänelle.
Osta tosiaan patja suojus, osta pari sijauspatjaa (helppo laittaa uusi tilalle ja kastunut pesuun) jne.

meillä 5,5v poika käyttää yöllä vaippaa..koska pissas myös unissaan joka kerta melkein sänkyyn..ei itse suostu nukkumaan ilman vaippaa..poika ei siis herää pissa hätäänsä.neuvolassa ei ole kiinitetty sen enempiä huomioita..

Meille esikon ollessa 5v neuvola-lääkäri kirjoitti 3kk:n lääkkeet (lääkkeen nimeä en nyt millään muista). Yksi tabletti illalla ennen nukkumaan menoa tuo "kuuri" loppuun ja siihen jäi lakanoiden ja patjan pesut. Toisena ideana ehdottivat sellaista patjaa mikä "hälyyttää" kastuessaan,mutta sitä me ei haluttu kokeilla koska olisi sitten nuoremmatkin heränneet meijän vanhempien lisäks. Mutta nuo lääkkeet auttoi ja esikko otti tabletin ilman pahempia ongelmia. Kannattaa soittaa neuvolaan ja varata aika =)

meillä kyseessä tyttö mutta oli vaipoissa vielä 5v aina kun koitin vaipattoman yön niin jo oli jo alku illasta pissat sängyssä vaikka mekään ei annettu juoda,yhdessä vaiheessa herätettiin pissalle ennen ku ite mentiin nukkuun mutta siltikin oka ikinen yö märkä sänky.
5v neuvolassa saatiin sit hälytys patja se oli tytöllä 3kk mutta 2 viikkoo oli osittaista kastelua ei ihan joka yö ja loppuajasta ei enään yhtään.

Yhteistyössä