Mitä tehdä? Pian 6-v lapsi näkee 600km:n päässä asuvaa isäänsä 8-10 viikon välein, viikon kerrallaan, mutta ei viihdy isän luona.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitiKaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitiKaksi

Vieras
Isän uusi tyttöystävä ei huomioi lasta ja tyttö pelkää mennä isälleen. Olen yrittänyt isälle puhua asiasta, mutta hän ei välitä. Väittää, että olen vaan mustis kun hänellä uusi suhde.
Mistään sellasesta ei ole kyse, tuntuu vaan pahalta päästää tyttö isälleen, koska ei sinne mielellään mene. Mitähän tilanteessa voi tehdä?

Miksi isällä ja lapsella on välimatkaa 600 km.
Mun mielestö on vastuutonta vanhemmalta muuttaa noin kauas lapsestaan...tai vastaavasti viedä lapsi noin kauas isästää...

Eli kumma juttu kun ei viihdy, kun näkee parin kuukauden välein.
Muuttakaa lähemmäs toisianne, ainoa oikea ratkaisu!!

Kannustaa lasta ja isää tapaamaan. Tuolla matkalla tapaamiset tulevat koulun alettua harvenemaan.
Lapselle voi selittää, että isi on silti isi, vaikka isillä olis uusi tyttöystävä. Eihän tyttöystävän lasta tarvitse huomioidakaan, ikävä kyllä.

Nimim. kokemusta on

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Mun mielestö on vastuutonta vanhemmalta muuttaa noin kauas lapsestaan...tai vastaavasti viedä lapsi noin kauas isästää...

Ainoa, oikea ratkaisu? Salli minun nauraa :D

Välimatkaa on, mutta siltikin isän ja lapsen suhde voi toimia.

Niin! Minä olen asunut samassa kaupungissa lasten kanssa aina, täällä työt ja päiväkodit. Isä muutti tämän toisen naissen takia 600km:n päähän.

Alkuperäinen kirjoittaja TrueBlood:
Kannustaa lasta ja isää tapaamaan. Tuolla matkalla tapaamiset tulevat koulun alettua harvenemaan.
Lapselle voi selittää, että isi on silti isi, vaikka isillä olis uusi tyttöystävä. Eihän tyttöystävän lasta tarvitse huomioidakaan, ikävä kyllä.

Nimim. kokemusta on

Kyllä jos suhteessa on mieheen jolla lapsi, joka tulee yhteiseen kotiin viikoksi kerrallaan niin tarviihan sen naisen lapsi huomioida. Hän on tiennyt mikä on tilanne kun miehen kanssa alkanut seurustelemaan!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin! Minä olen asunut samassa kaupungissa lasten kanssa aina, täällä työt ja päiväkodit. Isä muutti tämän toisen naissen takia 600km:n päähän.

No joo... en tietenkään tarkoita, että sinun pitäisi muutta exäsi perässä hänen oikkujensa mukaan, vaan ennemminkin hänen olisi syytä muuttaa lähemmäs jos on alunperin itse noin kaus lähtenytkin.

...toisaalta pistää miettimään, että onko se enää lapsen etu edes tavata isäänsä, jos sinne meneminen on vastenmielistä.
Ehkä lapsi huomaa, että isälle tämän uusi elämä on tärkeämpi kuin oma lapsi. :/

Alkuperäinen kirjoittaja TrueBlood:

Ainoa, oikea ratkaisu? Salli minun nauraa :D

Välimatkaa on, mutta siltikin isän ja lapsen suhde voi toimia.
Kun tietäis vaan miten sais toimimaan. Luulen, että enemmän tässä on kyse siitä isän tyttöystävästä kun välimatkasta. Se tuntuu pahalle että ex on ottanut naisen joka ei siedä hänen omaa lastaan:/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No joo... en tietenkään tarkoita, että sinun pitäisi muutta exäsi perässä hänen oikkujensa mukaan, vaan ennemminkin hänen olisi syytä muuttaa lähemmäs jos on alunperin itse noin kaus lähtenytkin.

...toisaalta pistää miettimään, että onko se enää lapsen etu edes tavata isäänsä, jos sinne meneminen on vastenmielistä.
Ehkä lapsi huomaa, että isälle tämän uusi elämä on tärkeämpi kuin oma lapsi. :/

Niin varmasti huomaa. Meidän yhteinen tyttömme on fiksu ja huomaa kyllä paljon asioita. Luulen, että lastenvalvojalle varataan uusi aika ja tapaamiset loppuu jos ei siellä isän kotona muutu asiat.

Ei kai se uusi nainen ole mustasukkainen? Mustasukkainen miehen entisestä suhteesta eli sinusta ja lapsesta joka vie huomiota hänestä itsestään. Jos on sellainen, niin ei todellakaan ole hyvä päästää lastasi sinne. Mustasukkaisista ei koskaan tiedä.

Yhteistyössä