Mitä tehdä ostetuille VHS-kaseteille? Myydä, lahjoittaa minne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vihtiläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vihtiläinen

Vieras
Meillä on kymmeniä (ehkä 100) osto VHS:ää, ihan hyviä leffoja vieläpä. Ei vain ole säilytystilaa tai tarvetta niille enää. Lasten VHS:ät kyllä säilytä.

Osto- ja myyntiliikkeet eivät taida niitä vastaanottaa ja taidan olla liian laiska niitä kirpparille viemään ja liekö ihmiset niitä enää ostaisikaan..? En toki pahitteeksi panisi, jos niistä jonkun euron saisikin, aina parempi tietysti.

Mutta jos myyminen ilman suurta vaivannäköä ei onnistu, niin onko olemassa tahoa, jolle ne voisi luovuttaa? Siis ottaisivatko esim sairaalat, nuorisokodit, parantolat tms ne lahjoituksena vastaan? Konkreettisia ideoita pk-seudulla? Itse olin jokunen vuosi sairaalassa sellaisella osastolla, jossa näkyi vain Ylen kanavat ja oli kyllä VHS-nauhuri muttei mitään katsottavaa.

Miksikään maton kuteiksi en mieluusti vallan hyviä elokuvia hentoisi antaa, kun niitä voisi hyvin vielä katsoakin.

Itse yritin myös lahjoitella niitä parisen vuotta sitten tässä pääkaupunkiseudulla; tulos kukaan ei huoli niitä nykypäivänä mihinkään. Möin huutonetissä ja sain suht hyvin rahaa.

Yhteistyössä