Mitä tehdä omenoille, joita tippuu maahan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26854222]Joka päivä jonkin verran. Aika happamia ovat vielä syötäväksi. Mitä teette tällaisista ompuista, joita tippuu vähitellen?[/QUOTE]

Jos omenapuussa on paljon raakileita kannattaa sitä ravistaa rajusti silloin kun ne on noin parin sentin halkaisijalla. Tippuu heikoimmat pois ja jäljellejäävistä tulee parempia. Ja lannoittaa kannattaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmä omenapuun omistaja;26854338:
Hippi, mitä lannoitetta suosittelet?

Ei rakeista, vaan kastelulannoitetta niin on nopsasti käytössä. Jos siellä on satanut kuten muuallakin suomessa niin sitten tee siitä hiukan vahvempaa kun kastelua ei juuri tarvitse.

Omenalle löytyy varmasti omenan lannoitettakin, mutta ei se väärin ole laittaa jotain muutakin. Ohjeita itse lannottamiseen löytyy niin kaupasta kuin netistä. Ja se lannottaminen kannattaa aina

[QUOTE="hippi";26854400]Ei rakeista, vaan kastelulannoitetta niin on nopsasti käytössä. Jos siellä on satanut kuten muuallakin suomessa niin sitten tee siitä hiukan vahvempaa kun kastelua ei juuri tarvitse.

Omenalle löytyy varmasti omenan lannoitettakin, mutta ei se väärin ole laittaa jotain muutakin. Ohjeita itse lannottamiseen löytyy niin kaupasta kuin netistä. Ja se lannottaminen kannattaa aina[/QUOTE]

Lannoitteen hinnalla saa kaupasta monta kiloa omenoita ja vieläpä makeita.

Minä tein piirakan vaikka oli vielä kitkeriä omenat. Kanelia ja sokeria reilusti päälle, yhden yön jääkaapissa oltuaan ei tippaakaan ollut kitkerää vaan tosi hyvää. Ja hillo on kanssa oiva vaihtoehto. :)

[QUOTE="vieras";26854463]Lannoitteen hinnalla saa kaupasta monta kiloa omenoita ja vieläpä makeita.[/QUOTE]

Kumma juttu, että hyvät kotimaiset omenat on siellä kaupassakin arvossaan. Paljonko kuvittelet lannoitten maksavan?

Esim. itselläni on kastelulannoitetta, josta tulee 2000 litraa / purkki ja hintalappu päällä on 2,5 euroa

Yhteistyössä