Mitä tehdä kun vauva ei millään viihdy rattaissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua!

Vieras
Hyvä että kaupassa saan käytyä pienen kanssa, matkaa on kilometri suuntaansa. Sitten alkaa vääntely, itku ja huuto. Mikä avuksi? Vielä kesällä auttoi lelut, mutta nyt kun täytyy kädetkin laittaa tumppuihin niin ei leikkimisestäkään tule mitään.

Joskus nukahtaa, mutta ei aina edes päiväuniaikaan :S Niin ja vauva siis kohta 9kk.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Istuu? Nenä menosuuntaan?

Nenä minuun päin,meillä ei saa sitä sillain toisinpäin :/

Mitkä rattaat? En oo koskaan kuullut sellaisesta mallista, jossa ois vain toi suunta. Vain nenä menosuuntaan olevia on paljon ja niitä, joissa suunnan voi vaihtaa.

Meillä 11kk ei oikein tykkää vaunuista vaikka on kasvot menosuuntaan. Yleensä makaa tai istuu ihan lötkönä kärryissä mutta toisinaan sitten saa super-raivarin ja siihen ei sit auta mikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Meillä 11kk ei oikein tykkää vaunuista vaikka on kasvot menosuuntaan. Yleensä makaa tai istuu ihan lötkönä kärryissä mutta toisinaan sitten saa super-raivarin ja siihen ei sit auta mikään.

Juu meillä kanssa röhnöttää jotenkin ihme asennoissa, ja talvipuku vielä pahentaa toisen oloa kun on ihan tönkkö :/ Pitää varmaan odottaa että toinen kävelee niin saa välillä tepastella vierellä eikä tarvitse kokoa ajan istua.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Mulla on Ora Jovi Airit pari vuotta vanhat eikä niissäkään oo heittoaisaa :/

Ei niissä heittoaisaa tarvii olla, että ne saa käännettyä... Irrotettavan ratasosan voi kiinnittää paikoilleen kumminkin päin. Ei tietty voi lennossa, lapsi kyydissä vaihtaa suuntaa, mutta ei tarvii samoin päinkään aina pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Ei niissä heittoaisaa tarvii olla, että ne saa käännettyä... Irrotettavan ratasosan voi kiinnittää paikoilleen kumminkin päin. Ei tietty voi lennossa, lapsi kyydissä vaihtaa suuntaa, mutta ei tarvii samoin päinkään aina pitää.

Ei helvetti mä oon tyhmä :laugh: :laugh: :laugh:
Siis niin tietenkin voi... Oikeesti mä oon ääliö :laugh:

Tsori, mä putosin kärryiltä. Oliks toi mulle vai sulle nauramista... Anyway, mä epäilen, että apn ja lynxin rattaat voi oikeesti kääntää toisin päin, mutta he eivät vain sitä tiedä... mä en todellakaan oo koskaan törmännyt kaupoissa rattaisiin, joissa ois vaan toi "nenä työntäjään päin" -suunta, siksi niitä merkkejä kyselin.

Tsori, mä putosin kärryiltä. Oliks toi mulle vai sulle nauramista... Anyway, mä epäilen, että apn ja lynxin rattaat voi oikeesti kääntää toisin päin, mutta he eivät vain sitä tiedä... mä en todellakaan oo koskaan törmännyt kaupoissa rattaisiin, joissa ois vaan toi "nenä työntäjään päin" -suunta, siksi niitä merkkejä kyselin.

Siis itselleni nauran ku en oo ite tajunnu et voihan sen ratasosan kääntää ja silleen ipana pääsee kattelee menosuuntaan.

Eikös tähän nyt pitäisi vastata niin, että kyllä se viihtyy, kun vaan siinä istutat:)...meinaan vaan, kun useasti näkee kommentteja tuohon tyyliin, että lapsi tekee just niinkuin vanhemmat sitä opettaa:)

Soukkina tätä nyt tietty tässä turisen, mutta välillä harmittaa jonkun puolesta, kun pitää niin tosissaan sanoa, että vanhemmassa ja kasvatuksessa se vika on kun lapsi ei jotain tee/tykkää tehdä/osaa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös tähän nyt pitäisi vastata niin, että kyllä se viihtyy, kun vaan siinä istutat:)...meinaan vaan, kun useasti näkee kommentteja tuohon tyyliin, että lapsi tekee just niinkuin vanhemmat sitä opettaa:)

Soukkina tätä nyt tietty tässä turisen, mutta välillä harmittaa jonkun puolesta, kun pitää niin tosissaan sanoa, että vanhemmassa ja kasvatuksessa se vika on kun lapsi ei jotain tee/tykkää tehdä/osaa jne.

Ja mä taas en ymmärrä, missä raamatussa kerrotaan miten lasten pitää käyttäytyä ja missä niitten pitää viihtyä. Oon itsekin sitä mieltä että pyörällä pääsee näppärämmin kuin rattailla, ja että bussissa on kiva istua ihan penkissä niin että näkee ulos - onko mutkin kasvatettu väärin? ;)

Yhteistyössä