Mitä tehdä kun tulee huijatuksi kirppis....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielensä pahoittanut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielensä pahoittanut

Vieras
palstalla...
Ihan älyttömästi ottaa päähän kun just mun tuurilla käy näin. Pienistä tuloistani koitin ostaa ja ilahduttaa lastani uusilla vaatteilla niin joku sitten olikiin vain huijaus mielessä liikkeellä. Maksanut olen 15.2 ja siihenpä onkin sitten yhteyden pito hänen puoleltaan loppu. En tiiä meneekö txt-viestit perille, mutta s.posti viestit tulee takasin jo nyt... Pahamieli on!

Pystyykö tilinumerosta saamaan mitään selville tai onko sinulla tilinumeron omistajan nimi tiedossa. Tee rikosilmoitus? :kieh: Kyllä mua ketuttaa tuollaiset kääliöt, joiden ainoa tarkoitus on huijata! :( Olen todella pahoillani sinun puolestasi ap.

Mene poliisin luo, näytä viestit tai sähköpostit tms millä kauppa on sovittu.
Ota myös tilinumero mukaan, sillä selviää ainakin oikea henkilöllisyys.
Oletko ottanut osoitteesta selvää puhelinnumeron avulla?
Jos et niin kokeile, jos saat paikkakuntaa ja osoitetta selville, niin laitappa viestiä että "voin tulla huomenna hakemaan tavarat jotka olen jo maksanut, kun ei sinne "kuppatielle" (tai mikä nyt osoite onkaan) nyt niin kovin pitkä matka ole"

Siis voi ei :( Ite ainakin luotan aina sokeasti toisiin ihmisiin... Ei oo kyl kukaan koskaan huijannut, mutta mä pyrinkin ajattelemaan, että jos joku sitten haluaa noin julma ihminen olla, niin saa kyllä "kostonsa" jonain päivänä. Toivottavasti hyvillä mielin sitten tekee varastetuilla rahoillaan jotain!

Jospa pakettisi kuitenkin olisi jo tuloillaan. Odota nyt vielä muutama päivä, ennen rikosilmoituksia, jos osoitteesi ym. on myyjän tiedossa. Jos sinulla on eri pankki, joskus on mennyt jopa 3 päivää ennenkuin maksu on tilillä näkynyt. Postipaketin kulkeutumiseen omalle paikkakunnalle voi hyvin mennä 3 päivää vaikka se yleensä on nopeampi ja siihen vielä päivä lisää kun saat saapumisilmoituksen. Toivottavasti saisit pakettisi!

Alkuperäinen kirjoittaja SatuPaska:
Pystyykö tilinumerosta saamaan mitään selville tai onko sinulla tilinumeron omistajan nimi tiedossa. Tee rikosilmoitus? :kieh: Kyllä mua ketuttaa tuollaiset kääliöt, joiden ainoa tarkoitus on huijata! :( Olen todella pahoillani sinun puolestasi ap.

miten tollasessa tilanteessa ylipäätään pystyt todistamaan puolin tai toisin asiaa? miten ostaja pystyy todistamaan ettei ole ostamaansa tavaraa saanu ja miten taas myyjä pystyy todistamaan että ois sen lähettäny?

Alkuperäinen kirjoittaja pohtii:

miten tollasessa tilanteessa ylipäätään pystyt todistamaan puolin tai toisin asiaa? miten ostaja pystyy todistamaan ettei ole ostamaansa tavaraa saanu ja miten taas myyjä pystyy todistamaan että ois sen lähettäny?

Ehkä ap:n kantsisi yrittää hakua käyttämällä selvitellä, josko kyseinen hlö olisi huijannut muitakin. Kun ilmeisesti ei saa sit "ääneen sanoa" nimimerkkejä täällä palstalla?

Siis ensinnäki nyt on hiihtolomaviikko...ehkä myyjä onkin lomalla, sähköposti täyttyny ja OIKEESTI HEI haloo...kyse on viikosta ja luulet jo tulleesi huijatuksi kun pakettia ei vielä o kuulunu? :o
Olet maksanu 15 pvä...maksu on perillä jos eri pankki niin 17-18 pvä myyjällä. Välissä viikonloppu jolloin posti ei kulje ja tosiaan se puhelin ei välttämättä oo mukana lomalla tai ei halua olla tavoitettavissa lomalla mutta ehkä ei siitä huomannut sinulle mainita? Oikeasti jos pakettia ei kuukauteen ala kuulumaan ni voit sanoa tulleesi huijatuksi.

tää on taas näitä jotka syyttelevt huijariksi heti jos ei paketti ole seuraavana päivänä perillä.

Jos olet 15 pvä maksanut (se on sunnuntai) raha on voinut olla toisen tilillä vasta 18pvä, jos on heti seuraavana päivänä vienyt paketin postiin, niin sen pitäisi olla vasta huomenna perillä, MUTTA monikaan ei pääse heti seuraavana päivänä pakettia viemään postiin..

Odottakaa nyt hyvät ihmiset vähän kauemmin kuin pari päivää ennenkuin huijariksi alatte syyttelemään

niin ja monikaan ei ole kokoajan kirjoittelemassa viestejä "nyt tuli raha perille", "nyt olen lähdössä viemään pakettia", "nyt paketti on viety"

Mullakin monesti täyttyy sähköposti kun jotkut idiootit lähettelevät liian isoja tiedostoja, en tosiaankaan joka päivä käy lukemassa postejani ellen odota jotain viestiä

Ohhoh, katsohan, nythän on vasta 22. päivä. Ihmeissään puhuu ihan asiaa. Hiihtolomaviikosta en nyt menisi sanomaan, että aiheuttaa valtavasti ruuhkautumista pakettien myöhästymisessä, koska omamme on tulleet perille aivan yhtä nopeasti kuin muinakin aikoina, mutta on otettava tosiaan huomioon viikonloput ja pankkipäivät mikäli tili on toisessa pankissa. Jos ei pakettia kuulu, eikä näy, käyttäjän sähköpostitili on deletoitu ja viestit palaa takaisin, niin kyllä sitä voi tietysti alkaa epäilemään. Kannattaa tosiaan ottaa sitten selvää onko muita huijattu. Noita huijareita on kuitenkin jatkuvasti liikkeellä

Miks kaikki höpöttää jostakin ihmeen lomasta? Täälläkin se on vasta ensi viikolla. :)
Ja kyllä myyjä voisi vastata tekstiviestiin varsinkin kun kerran kauppoja on hieromassa.
Tuohon tapaan jonka tuolla aikaisemmin kerroin, sain erään myyjän lähettämään vihdoin ja viimein maksamani tavarat minulle.
Moni muukin oli valittanut hänestä ja väittänyt häntä huijariksi, mutta ymmärsin käyttää googlea vasta kun maksusta oli mennyt jo viikkoja eikä pakettia näkynyt.
Loppujen lopuksi ilmoitin ilmestyväni oven taakse hakemaan omaisuuteni, ja jos niitä ei silloinkaan saisi, haastavani hänet oikeuteen, koska olin netin kautta selvittänyt hänen kaikki osoite ja henkilötietonsa. (muiden hänen huijaamaksi joutuneiden avustuksella)
En nyt ehkä ihan heti alkaisi kuitenkaan poliisilla pelottelemaan, jos maksustakin on vasta viikko, mutta jos aikaa kuluu, eikä myyjä vastaa viesteihin...

Ohhoh, katsohan, nythän on vasta 22. päivä. Ihmeissään puhuu ihan asiaa. Hiihtolomaviikosta en nyt menisi sanomaan, että aiheuttaa valtavasti ruuhkautumista pakettien myöhästymisessä, koska omamme on tulleet perille aivan yhtä nopeasti kuin muinakin aikoina, mutta on otettava tosiaan huomioon viikonloput ja pankkipäivät mikäli tili on toisessa pankissa. Jos ei pakettia kuulu, eikä näy, käyttäjän sähköpostitili on deletoitu ja viestit palaa takaisin, niin kyllä sitä voi tietysti alkaa epäilemään. Kannattaa tosiaan ottaa sitten selvää onko muita huijattu. Noita huijareita on kuitenkin jatkuvasti liikkeellä

ei hiihtoloma postin kulkuun vaikutakkaan vaan siihen että ihmiset itse ovat lomalla ja paketin toimitus siksi saattaa viivästyä.

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:

ei hiihtoloma postin kulkuun vaikutakkaan vaan siihen että ihmiset itse ovat lomalla ja paketin toimitus siksi saattaa viivästyä.

Niin no, ehkä huonosti sanottu, mutta kaikilla ei ole lomia ja hiihtolomaviikotkin (koululaisten) on ripoteltu kolmelle eri viikolle riippuen missä asut, eli ei välttämättä sekään ole myöhästymisen syy. Itsessään tämä aika hiihtolomien aika ole myöhästymisien syy, vaikka niin voi myös olla. Meillä se ei ole vaikuttanut mitenkään. Ja yleensä huomaavainen myyjä ilmoittaa jos paketti myöhästyy kovasti esim. lomansa takia.

Ja KUUKAUSI on minusta aivan liian pitkä aika joutua odottamaan postipakettia kotimaassa. Kyllä asiakas on oiketettu kysymään jo parin viikon jälkeen, mikäli pakettia ei kuulu eikä näy.

Niin no, ehkä huonosti sanottu, mutta kaikilla ei ole lomia ja hiihtolomaviikotkin (koululaisten) on ripoteltu kolmelle eri viikolle riippuen missä asut, eli ei välttämättä sekään ole myöhästymisen syy. Itsessään tämä aika hiihtolomien aika ole myöhästymisien syy, vaikka niin voi myös olla. Meillä se ei ole vaikuttanut mitenkään. Ja yleensä huomaavainen myyjä ilmoittaa jos paketti myöhästyy kovasti esim. lomansa takia.

Nojuu tarkoitinkin juuri sitä että jos hänellä/heillä on nyt lomaa ja ei välttämättä ihmiset yleensä ajattele että jollakulla on ihan niin tulipalokiire asian kanssa. Helposti tuollainen asia saattaa unohtua reissuun lähtiessä...mulle vois helposti käydä niin tunnustan. Ja ylipäätäänkin mä oon sitä mieltä että ostajalla on viikko aikaa maksaa ja myyjällä siitä viikko aikaa postittaa kun maksu hänen tilillään näkyy. Tuo on musta ihan kohtuullista puolin ja toisin joten en ollenkaan ymmärrä ap:tä tässä asiassa vielä. Toki jos alkaa kuukausi kulumaan eikä mtn kuulu ni sitte.

Ja KUUKAUSI on minusta aivan liian pitkä aika joutua odottamaan postipakettia kotimaassa. Kyllä asiakas on oiketettu kysymään jo parin viikon jälkeen, mikäli pakettia ei kuulu eikä näy.

Tottakai kuukausi on liian pitkä aika mutta tässähän on kyse alle viikosta ottaen maksupäivän huomioon ja sen että maksu näkyy saajalla ehkä tosiaan vasta 18 pvä ja välissä tässä on viikonloppu jolloin posti ei kulje. Perään voi tottakai kysellä mutta järki käteen oikeasti tässä asiassa.

Nojuu tarkoitinkin juuri sitä että jos hänellä/heillä on nyt lomaa ja ei välttämättä ihmiset yleensä ajattele että jollakulla on ihan niin tulipalokiire asian kanssa. Helposti tuollainen asia saattaa unohtua reissuun lähtiessä...mulle vois helposti käydä niin tunnustan. Ja ylipäätäänkin mä oon sitä mieltä että ostajalla on viikko aikaa maksaa ja myyjällä siitä viikko aikaa postittaa kun maksu hänen tilillään näkyy. Tuo on musta ihan kohtuullista puolin ja toisin joten en ollenkaan ymmärrä ap:tä tässä asiassa vielä. Toki jos alkaa kuukausi kulumaan eikä mtn kuulu ni sitte.

Olet kyllä oikeassa. Tässä ollaan aivan kohtuullisissa aikarajoissa vielä puolin ja toisin. Ja tekevälle sattuu :| Meillä yhdestä paketistä tuli kyselyä parin viikon jälkeen, onneksi säilytimme kuitin lähetyksestä ja seurantakoodin. Paketti palasi viikko kyselyn jälkeen kotiin TODELLA kamalassa kunnossa. Oli jäänyt johonkin postin ihmeelliseen maailmaan. Ostaja sai siis pakettinsa, vaikka todella myöhään. Että näinkin voi käydä :|

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Ja kyllä myyjä voisi vastata tekstiviestiin varsinkin kun kerran kauppoja on hieromassa.
Jos on vaikka ulkomailla lomailemassa, niin ei sieltä viitsi ylimääräisiä kuluja maksella tekstareista.

Mutta kannattaa myös yrittää selvitellä, onko kyseessä 'tunnetumpikin' huijari.

Yhteistyössä