Mitä tehdä kun teini ei tule kotiin millään ja jos käyn hakemassa niin siitä huolinmatta jää vain kylään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä fyysisesti raahaisin sen lapsen kotiin ja ottaisin vakavan keskustelutuokion. Miksei lapsi viihdy kotonaan? On luonnollista, että teini-iässä kaverisuhteet tulee tärkeämmiksi, mutta kaverin luona ei voi asua. Kotiin on tultava kotiintuloaikaan ja hoidettava päivittäiset kodinhoitovelvollisuudet kotona, niitä ei voi jättää tekemättä. Kai teinillä sellaisia on? Esim. roskien viemistä, astianpesukoneen tyhjentämistä, imuroimista tms.?

Ensin määrität teinin tärkeimmät asiat ja sitten lähdet niitä karsimaan jos jatkuu tuo sääntöjen vastainen pelleily.
Jos ei sana mene perille, on tietokoneen käyttö kielletty, seuraavasta kerrasta lähtee puhelin jne. jne.
Usko pois, viikon kun on ilman puhelinta niin varmasti valuu kotio nopeammin.

Ei ole tarkoitus että tyttäresi kaverin äiti kasvattaa sinunkin lapsesi, on varmasti omassakin tarpeesti puuhaa.

oletkohan minun teinini lapsen äiti. sitä olen itsekkin ihmetellyt miksi vieras teini asuu meillä. tulee suoraan koulusta, kerjää ruokaa jne. viikonloppuisin ja lomilla tulee aamusta ja on ilta myöhään.
itse on sanonut ettei viihdy kotonaan. on puhunut paljon kotioloistaan. jos meillä menoja lorvii kauppakeskuksissa aikaansa kuluttaen. näin ollut jo useamman vuoden

Yhteistyössä