Mitä tehdä kun mulle on alkanut tulla toisten sähköposteja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Gmail tili ollut jo monta vuotta samalla nimellä. Nyt sitten alkanut tulla mulle muiden posteja, kahdella henkilöllä on lähes samanlainen osoite ja niiden posteja tulee mulle.

Miten gmail on voinut antaa niin samanlaiset osoitteet, minne mä voisin valittaa tosta?? Siis tää toinen esim. on niin että kun mulla on etunimi.sukumi@ niin hänellä on etunimisukunimi@

Saako ne oikeasti antaa tolla tavalla saman osoitteen muille?

Ja tosiaan äsken tuli posti mulle, missä jaettiin kaikkien listalla olevien osoitteet muille! Eli mun osoitetta jaellaan ilman lupaa kaikille kenen lapsi nyt sattuu olemaan jossain espoolaisessa päiväkodissa.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Otat yhteyttä lähettäjään ja kerrot että nyt tuli väärään osoitteeseen viesti ja pyydät korjaamaan myös muille.

ei tuosta voi oikeastaan mihinkään valittaa.

Näin mä tein jo.
Mutta mietin tosiaan, kun tää on nyt jo toinen henkilö kenen posteja tulee. Ja tulee siis eri lähettäjiltä niin tuntuu turhauttavalta jokaiselle lähettää korjausviesti.. Tuon sähköpostilistalle joutumisen tosiaan haluan estää joten korjasin sen heti..

Mulla oli sama tilanne. Otin yhteyttä siihen henkilöön jolle postit oli tarkoitettu ja selitin mitä kaikkea hänelle tarkoitettua olen saanut. Pyysin olemaan tarkempi jakaessaan omaa osoitettaan tai vaihtamaan omansa selkeästi erilaiseen. Auttoi. Ei hänkään varmasti halua että hänen yksityisiä tietojaan menee väärään osoitteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Bubble Bob:
Mulla oli sama tilanne. Otin yhteyttä siihen henkilöön jolle postit oli tarkoitettu ja selitin mitä kaikkea hänelle tarkoitettua olen saanut. Pyysin olemaan tarkempi jakaessaan omaa osoitettaan tai vaihtamaan omansa selkeästi erilaiseen. Auttoi. Ei hänkään varmasti halua että hänen yksityisiä tietojaan menee väärään osoitteeseen.

Tää on hyvä. Laitoin nyt tosiaan viestiä tuolle sähköpostilistan ylläpitäjälle, kun mullahan ei ole tälle mun osoitekaimalle muuta spostin osoitetta kun tuo mistä tulee kaikki mulle. Eli hänen osoitteessaan on jotain eroa, enkä tiedä sitä oikeaa osoitetta.

Eiköhän tää selviä, ärsyttää vaan kun ihan pimeitä posteja tulee välillä!

Se eka kenen postit tuli oli joku lahkolainen ja sieltä tuli ties mitä rukouskutsuista evankeliumiin :D

Kiitokset teille, ei tosta tosiaan voi varmaan mihinkään valittaa.

Ymmärsinkö oikein, että lähettävät sinun osoitteeseesi, kun laittavat siihen pisteen, mitä oikeaan osoitteeseen ei kuulu?

Jos olet ystävällinen, niin lähetät ne postit ainakin nyt alkuun edelleen oikeaan osoitteeseen ja pyydät tätä henkilöä itseään korjaamaan oikean osoitteen kyseiseen paikkaan.

Ei ne gmailit ja muut yleensä muuta tutki kuin että osoite on erilainen (se pelkkä piste saa sen eron aikaan, kyseessä on eri merkkijono) ja että käytettävät merkit kelpaavat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ymmärsinkö oikein, että lähettävät sinun osoitteeseesi, kun laittavat siihen pisteen, mitä oikeaan osoitteeseen ei kuulu?

Jos olet ystävällinen, niin lähetät ne postit ainakin nyt alkuun edelleen oikeaan osoitteeseen ja pyydät tätä henkilöä itseään korjaamaan oikean osoitteen kyseiseen paikkaan.

Ei ne gmailit ja muut yleensä muuta tutki kuin että osoite on erilainen (se pelkkä piste saa sen eron aikaan, kyseessä on eri merkkijono) ja että käytettävät merkit kelpaavat.

Ei vaan mulla on piste, mutta tuo osoite mitä tää toinen henkilö jakelee on muuten sama mutta ilman pistettä. Ilman pistettäkin kuitenkin postit näköjään tulevat minulle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tää on hyvä. Laitoin nyt tosiaan viestiä tuolle sähköpostilistan ylläpitäjälle, kun mullahan ei ole tälle mun osoitekaimalle muuta spostin osoitetta kun tuo mistä tulee kaikki mulle. Eli hänen osoitteessaan on jotain eroa, enkä tiedä sitä oikeaa osoitetta.

Eiköhän tää selviä, ärsyttää vaan kun ihan pimeitä posteja tulee välillä!

Se eka kenen postit tuli oli joku lahkolainen ja sieltä tuli ties mitä rukouskutsuista evankeliumiin :D

Kiitokset teille, ei tosta tosiaan voi varmaan mihinkään valittaa.

Mulla kävi nin hyvä tuuri että sain sen kavereilta valokuvia. Ja koska mun osoite on etunimi.sukunimi@ oletin että sillä toisella on sama nimi kun mulla. Sitten FB auki ja selasin kaikki kenellä on sama nimi kun mulla ja löysin kuvan perusteella just oikeen ihmisen. Sit vaan viestiä perään. Oli kerrankin hyötyä tosta naamakirjasta

Minusta on typerää pyytää toista vaihtamaan s-postiosoitteensa selvästi erinlaiseen. Mikset itse tee sitä? Miksi sen toisen pitää? Eikä se ole sen toisen osoitteen omistajan vika että postit tulevat sinulle, teillä kun on erilaiset osoitteet joka tapauksessa. ;)

Ei vaan mulla on piste, mutta tuo osoite mitä tää toinen henkilö jakelee on muuten sama mutta ilman pistettä. Ilman pistettäkin kuitenkin postit näköjään tulevat minulle.

Koita lähettää vaikka toisin päin Esim sukunimi.etunimi@ tai etunimi.sukunimi@ Sitäkin kautta voi löytyy oikee. Joo gmail tulee pisteellä tai ilman samaan osoitteeseen. Sitä mäkin ekana yritin. Mut tuli vaan ittelle takasin viestit.

Minusta on typerää pyytää toista vaihtamaan s-postiosoitteensa selvästi erinlaiseen. Mikset itse tee sitä? Miksi sen toisen pitää? Eikä se ole sen toisen osoitteen omistajan vika että postit tulevat sinulle, teillä kun on erilaiset osoitteet joka tapauksessa. ;)

No ei kai se nyt minun syy voi olla jos toinen antaa osoitteensa väärin? Enhän mä oo ketään pyytämässä vaihtamaan osoitettaan vaan antamaan ihmisille sen oikean osoitteensa, ei sitä mihin laitetut postit tulevat mulle.
Ei kai sillä nyt täysin samanlaista osoitetta voi olla?

Koita lähettää vaikka toisin päin Esim sukunimi.etunimi@ tai etunimi.sukunimi@ Sitäkin kautta voi löytyy oikee. Joo gmail tulee pisteellä tai ilman samaan osoitteeseen. Sitä mäkin ekana yritin. Mut tuli vaan ittelle takasin viestit.

Mä itseasiassa katoin nyt tuota listaa tarkemmin ja uskoisin että mulla olisi tämän henkilön miehen osoite. Joten laitan sille vielä viestiä.

Mitä typerää siinä on? Mä ainakin vaihtaisin omani heti jos joku kertois mulle että mun postit menee koko ajan väärälle ihmiselle. Ei se niin iso haitta ole sille joka niitä vääriä posteja saa. Suurempi ongelma se on sille jonka postit menee väärälle ihmiselle. Mä sain valokuvia ystäviltä, kutsuja, ja parhaimpana kiinteistövälittäjä lähetti asunnon kauppakirjat mun postiini oikoluettavaksi!

Olisit laittanut vastauksen, että "Kiitos kutsuista ja materiaalista, mutta olen hiljattain ryhtynyt saatananpalvojaksi. Olen varsin tyytyväinen uuteen uskontooni, enkä halua enää vastaisuudessa lukea sen vastaisia viestejä. Hyvää jatkoa!"

Alkuperäinen kirjoittaja Protarchaeopteryx:

Olisit laittanut vastauksen, että "Kiitos kutsuista ja materiaalista, mutta olen hiljattain ryhtynyt saatananpalvojaksi. Olen varsin tyytyväinen uuteen uskontooni, enkä halua enää vastaisuudessa lukea sen vastaisia viestejä. Hyvää jatkoa!"

No ensin mä laitoin kohteliaan viestin, mutta kun niitä vaan tuli lisää niin toi ylläoleva on aika lähellä sitä mitä sitten vastasin :D Tai en mä saatananpalvonnasta mitään kirjoittanut, mutta ehkä vähän rumasti kommentoin heidän näkemyksiään..

Yhteistyössä