Mitä tehdä kun astianpesukone ei viruta kunnolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen puhdistanut sihdin mutta ei vaan viruta kunnolla vaan aina on astiat enemmän tai vähemmän pesuaineessa. Ei välttämättä huomaa kun ottaa koneesta mutta kun kastelee niin astia muuttuu liukkaaksi.
Lisäksi olen huomannut että koneen pohjalla on aina vettä, onkohan siä joku kohta tukossa vaiko hä? ( käytettynä ostettu kone joten en tiä onko ollut ennen samanlaisia "ongelmia" )

Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Ootko puhdistanut niitä suuttimia? Entä onko varmasti sopiva määrä pesuainetta? Kokeile laittaa vähemmän.

Missä siellä on suuttimet? :ashamed:

Olen kokeillut vähemmällä pesuainemäärällä sekä olen kokeillut pesuainetta paloina, jauhemaisena ja nestemäisenä. Ei niillä oikeastaan mitään muutosta ole. Paitsi että ne palaset ei aina sulanut koneeseen vaan oli puolisulaneina möntteinä siinä pesuainelokerossa (josta kyllä oli luukku auennut ) . Mistäköhän tuokin johtunee?

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Kuulostaa hyvin paljon siltä, että koneen pumppu on rikki.

Voihan hemmetti, mitenkä tuollanen.... pystyykö korjaamaan itte? :kieh:

No jos on korjaajan vikaa, niin voihan sitä vilkaista itsekin. Kodinkoneliikkeistä voi saada "romuttamon" puolelta siihen halvalla uuden pumpun. Kannattaa kysäistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Olen kokeillut vähemmällä pesuainemäärällä sekä olen kokeillut pesuainetta paloina, jauhemaisena ja nestemäisenä. Ei niillä oikeastaan mitään muutosta ole. Paitsi että ne palaset ei aina sulanut koneeseen vaan oli puolisulaneina möntteinä siinä pesuainelokerossa (josta kyllä oli luukku auennut ) . Mistäköhän tuokin johtunee?

Jotain mätää siinä pumpussa täytyy olla. Ilmeisesti on rikki, kun ei tule vettä tarpeeksi kovalla paineella tai sitten letkussa/pumpussa/suuttimessa on jokin tukossa.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
No jos on korjaajan vikaa, niin voihan sitä vilkaista itsekin. Kodinkoneliikkeistä voi saada "romuttamon" puolelta siihen halvalla uuden pumpun. Kannattaa kysäistä.

Mä en kyllä tuota osaa/uskalla mennä kaivelemaan mutta ukko saattaisi osatakin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Viruta :) Hassu sana.

Kotipuolessa on aina VIRUTETTU astioita tai käyty pesulla ja sen jälkeen VIRUTETTU hiukset. :D Kyllä minäkin nykyään ihan huuhtelen mutta jotkut sanat tulee aina välillä tuolta lapsuusmuistista. :D

mä virutan kyllä täällä turun suunnallakin, en tiedä mistä tarttunu. En tiedä onko tiskikoneessa letkuilla sama juttu, mut meillä pesukone ei pessy kun poistoletku ei ollut oikein asennettu. Piti mennä ensin ylös ja sitten vasta kaivoon alas..

Yhteistyössä