Mitä tehdä kun 7kk vauva ei suostu juomaan maitoa? tai ylipäänsä mitään nestettä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Liisi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Liisi"

Vieras
meillä siis 7 kuukauden ikäinen vauva on yhtäkkiä tehnyt stopin juomiseen, mitä hittoa tässä voi tehdä? yölläkään ei juonut kuin parikymmentä millilitraa vaikka yleensä juo kerralla 2dl. soseita syö 4 kertaa päivässä, aamulla, aamupäivällä,iltapäivällä ja illalla puuro. tänään en ole sitten vielä antanut tuota iltapäivän sosetta siinä toivossa että vauva joisi maitoa, mutta eipä juo. jo pullon nähdessää alkaa käännellä päätään ja kun pullon laittaa suulle niin kääntelee päätä ja huitoo käsillä sitä pois. hörppyyttämällä sain PARI huikkaa menemään joista puolet valu suusta ulos. soseiden kanssakin on nyt hieman takkuillut eli ei meinaa avata suutaan vaikka muutamia päiviä sitten ja sitä aikaisemmin söi hyvällä ruokahalulla ja joi maitonsa myös. mitähän tässä nyt keksis? koitin eri tuttipäitä pulloissa mutta mikään ei auta, ei ota myöskään nokkamukista. tässä iässähän maitoa kuitenkin pitäisi mennä se 600ml vuorokaudessa.

lisäyksenä tuohon käsillä tönimiseen ja pään kääntelyyn, jos pitemmän aikaa koittaa antaa maitoa niin alkaa raivota. oon todella epätoivonen tän juomisen suhteen ja huolestunut ennenkaikkea. :(

Voisko sille vauvalle tulla hampaita?? Meillä ainakin oli vähän vastaavaa toimintaa varsinkin sillon kun yläetuhampaat tuli, ja oikeestaan joka kerta kun hampaita on tullut, suu on kipiä!
Ootko koittanu eri lämpösenä kylmänä/kuumana?!

on tullut alas jo 2 hammasta, silloin ei tehnyt näin pahaa lakkoa kyllä juonnin suhteen kun noita puski, mutta voihan olla että jos ois ylös tulossa ois suu kipeämpi, oon tänään antanut nestemäistä buranaa 1 kerran mutta eipä juo silti. oon koittanut kylmänä, lämpimänä, ei uppoa :(

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24391045:
on tullut alas jo 2 hammasta, silloin ei tehnyt näin pahaa lakkoa kyllä juonnin suhteen kun noita puski, mutta voihan olla että jos ois ylös tulossa ois suu kipeämpi, oon tänään antanut nestemäistä buranaa 1 kerran mutta eipä juo silti. oon koittanut kylmänä, lämpimänä, ei uppoa :(

Pitäsin tod.näkösenä että että tulis ylös, ja jos tulee kaks kerralla, niinkun meillä, niin ei ihme jos on suu kipeä eikä tee mieli syödä.. ootko kokeillu sormella tuntuuko siinä ylhäällä hampaita?
Meille sanottiin terkasta sillon ku tuo hammas homma oli pahana eikä suostunu juomaan/syömään, niin koittaa antaa ruiskulla vettä vaikka lapsi vähän vastustais, tai sit haet lääkäriltä reseptin pronaxen nimiseen särkylääkkeeseen se oli ainoa joka meillä autto hammaskipuihin!

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24391178:
veikkaan noista vaihtoehdoista sit noita hampaita, korvia kokeilin jo eikä vaikuta kipeiltä. hampaita alhaalla jo 2kpl, ehkä tonne ylös on nyt sit tulossa... pitää seurailla ja soittaa neuvolaan jos jatkuu pidempäänkin. :(

muutaman päivän lakkoilu ei varmaan haittaa, mutta jos tuntuu jäävän päälle, niin yrittäisin kyllä selvittää pikaisesti syytä, meillä kohta 7kk poju, joka lakkoillut ja raivonnut jo tähän mennessä tissille, pullolle, soseille...

niin tai sit korvatulehdus. meillä oli poika samanlainen,eikä edes ollut kuumetta ym räkäisyyttä...silti oli kova korvatulehdus. voithan soittaa tkhon ja kysyä ettäkattoisko lääkäri korvat?