Mitä tehdä kun 4v. uskaltaa kakata vain kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelevä mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelevä mami

Vieras
Tämä on jo oikeasti ongelma, sillä missään muualla ei suostu kakalle. Oltiin jopa kylpylässä viime viikonloppuna ja neiti panttas koko viikonlopun kannikat yhdessä eikä suostunut kakalle. Samaa tekee päivähoidossa. Miten ihmeessä tästä kierteestä pääsis eroon? Tarrasysteemiä ollaan kokeiltu, mutta tyssäs heti alkuun, kun yhtään tarraa ei tullut....

Aika parantaa...

Mutta pahoja tilanteita voi tulla ennen kuin helpottaa, Meillä kans pikkujätkä ei voinut kakkia muualla kuin kotona. Pahimmillaan meni viikko kun ei saanu kakattua (ei siis ollu kotonakaan helppoa) josta johtuen nousi sitten kuume joka laski välittömästi kakan tultua. Täyty vaan koittaa saada se rauhoitettu hetki kakkaamiseen kotona ja yrittää saada viesti perille kuinka kipeäksi tulee jos ei kakkaa.

Näitä lapsia on, jotka haluaa kakata vaan kotona. Se on heille niin intiimi asia. Jos siitä ei tule ongelmaa, niin antaa olla, ja varmasti lapsen kasvaessa asia parantuu itsekseen.
Mullakin on ollu hoidossa lapsi, joka iltapäiväulkoilun aikana jo kyhjötti pahimmillaan portailla, ja odotti hakijaa, ei enää kyenny muuhun, kun kakan pidättämiseen. Vanhempien kans siitä keskusteltiinkin, mutta kun asiaan ei puututtu, niin se hoitui itsekseen.

On varmaan hankala juttu. Toisaalta täältä löytyy toinen ääripää: joka ikinen kaupunkireissu tmv. päätyy jossain vaiheessa siihen, että parivuotias ilmoittaa et on kakka vaipassa. Arrrgh! Siinä sit etsimään lähin vessa. Lapsi ei luonnollisestikaan suostu esim. istumaan rattaissa kakkavaipassaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On varmaan hankala juttu. Toisaalta täältä löytyy toinen ääripää: joka ikinen kaupunkireissu tmv. päätyy jossain vaiheessa siihen, että parivuotias ilmoittaa et on kakka vaipassa. Arrrgh! Siinä sit etsimään lähin vessa. Lapsi ei luonnollisestikaan suostu esim. istumaan rattaissa kakkavaipassaan.

Meillä on muuten se panttaaja nykyään sellainen että jokainen uusi vessa täytyy käydä kokeilemassa. Kahden tunnin lennollakin kerkiää vessaan kolme kertaa.

olen 32v ja kakkaan vain kotona. Jos viikko hotellissa, niin silloin kakka tulee, mut parin päivän reissuilla ei koskaan. Jos kakkaa kotona, niin mikä ongelma siinä on?

Mulla on 15v lapsi joka on aina ollu tollanen :D leireilee oikein mielellään, mut panttaa oikeesti vaikka viikon että pääsee kotiin vessaan. Jotkut vaan on sellasia, en minä edes oo kokenu tuota millään tavalla ongelmaksi. Taitaa tulla vaan ongelmia siitä jos sitä alkaa hirveesti kauhistella tai "hoitaa".

Meillä poika 5v. panttaa myös, mut hänelle hoitoaikana kehittyi sellainen rytmi, että kakka tuli vasta iltäpäivällä kotona eikä siis mielestäni kärsinyt tästä vaikka kotia päästyään heti juoksikin vessaan. Itse olen ollut samanlainen ja olen vieläkin, et mieluummin kotona.. :D Jotkut vaan tykkää kakata kotona.. :whistle:

Täällä myös vähän alta 30v ja aina ujo kakka kylässä :) Ei kannata tuosta ainakaan suurta numeroa tehdä lapselle, ettei ulostamisesta tule vieläkin häveliäämpää. Jotkut vaan ei tykkää käydä suurella hädällä julkisilla paikoilla, mitäs siitä sen kummempia.

meillä on noin 2vuotias kakan panttaaja. yleensä kun kyläilemään lähtee pidemmäksi aikaa niin 3päivään ei suostu kakalle menemään. ratkaisuksi minä olen keksinyt, että toisena vierailupäivänä rupean antamaan joko luumuja tai luumusosetta, vältän samalla antamasta mahan kovettajia.

itse olen samanlainen panttaaja (kutsumme kotioloissa vierasvara kakaksi)
olen aina ollut etten vieraissa hevin kummin mene toisen vessaan tarpeilleni. sama homma jos menen vieraille omien vanhempieni kotiin en voisi kuvitellakaan meneväni kakalle. yleensä se mullakin on kolmaspäivä kunnes uskaltaudun vessaan. ja ittestäni voin sen verran sanoa etten panttaa kyllä tarkotuksella vaan elimistö jotenkin menee sekaisin.

Mäki oon ollut panttaaja :ashamed:

En mä vieläkään kakkaa mielellään kun omaan pönttöön (tai korkeintaan porukoilla siihen vanhaan kotipönttöön :D )..

Ei siitä kukaan koskaan tehnyt ongelmaa, välillä äiti kyseli että mikset menis kakalle kun kuitenkin on hätä. Olis varmasti vaan ahdistanut jos väkisin ois pitänyt kakkia.