mitä tehdä kirpputorilta jääneille vaatteille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja punkinnipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

punkinnipa

Jäsen
02.07.2010
201
0
16
Helsinki
Elikkäs kysymys tulikin otsikossa.

Mulla on nyt ollut pari viikkoa itsepalvelukirppiksellä pöytä ja ajattelin ehkä vielä sen pari viikkoa pitää.olen vienyt sinne vaan lastenvaatteita kun niitä on ihan tuhottomasti että ei sinne pöytään muita mahtuisikaan,mutta kysymys kuuluu mitä tehdä kirppikseltä jääneille vaatteille?

UFF on tietysti yksi,mutta toisaalta haluisin antaa ne johonkin "parempaan" käyttöön kun on tosissaan hyvä kuntosta ja joitain ihan uusiakin vaatteita,enkä jaksa alkaa huuto.netissä myymään.koot ovat 56cm-128cm

Sitten mihinköhän voisi lasten pehmoleluja antaa/viedä,mulla olisi pari jätesäkillistä niitä ja mielellään yhteen paikkaan ne veisin,päiväkodista ne tuskin noin paljon haluaa sinne pehmoleluja?!

no jos et halua siis lahjottaa niitä vaatteita, niin minä ainakin jonkun vaatepaketin tekesin ja myisin netissä. Vaikka kuinka en jaksais, mutta en mä oikeen mitää muutakaa keksi. Sukulaisia, ystäviä jotka tarvis?

Alkuperäinen kirjoittaja Mona:
Ootko missä päin Suomea? Joensuussa toimii Karjalan Apu http://www.karjalanapu.net/
joka toimittaa tavaroita ja vaatteita Venäjälle. Ja menee taatusti tarpeeseen!

Tuollakin sivuilla lukee suurella "emme ota vastaan kirpputorijäännöksiä" ja jossain venäjälle menevässä avustusjutussa luki että vain 2000-luvun vaatteet käy! En mä ainakaan antais sinne jos ovat jo niin valikoivia ettei "muodin vastaiset" vaatteet edes käy...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mona:
Ootko missä päin Suomea? Joensuussa toimii Karjalan Apu http://www.karjalanapu.net/
joka toimittaa tavaroita ja vaatteita Venäjälle. Ja menee taatusti tarpeeseen!

Tuollakin sivuilla lukee suurella "emme ota vastaan kirpputorijäännöksiä" ja jossain venäjälle menevässä avustusjutussa luki että vain 2000-luvun vaatteet käy! En mä ainakaan antais sinne jos ovat jo niin valikoivia ettei "muodin vastaiset" vaatteet edes käy...

:o no jopas.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olen laittanut Venäjälle menemään, siellä ainakin menevät tarpeeseen..

Ja olen laittanut yksityisen kautta menemään, en siis minkään tuollaisen yhdistyksen kautta, jolle pitää kaikki olla todella hyväkuntoisia ja melkeinpä muodikkaita..

Mä oon vieny eläinsuojeluyhdistykselle, niillä on oma kirppispöytä ja osa lastenleluista sopii myös eläinkodin eläinten leluiksi ja pyyhkeet yms. huonommatkin menee tarpeeseen. Joidenkin kaupunkien esy't ei ota kirppikselleen vaatteita, toiset taas ottaa, ja joissakin kaupungeissa ne tulee kotoa hakemaan sopivaa tavaraa ilmaiseksi. Soittamalla paikalliseen yhdistykseen selviää.

Kiitoksia,enköhän minä sitten johonkin noihin toimita vaatteet/pehmolelut.ei minua haittaa vaikka en niistä penniäkään saisi,kuhan menee vaan todelliseen tarpeeseen ja että pääsen itse mahdollisimman helpolla,sen takia en jaksa alkaa niitä enää myymään missään.