Mitä tehdä juhannuksena jos joutuu vaan olemaan kotona??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kriisi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me ainaski ollaan vaan kotona. Oman perheen kesken. Päivällä juhannussaunaan vastojen kanssa. Sen jälkeen ruokaillaan pitkän kaavan mukaan ihania herkkuja :) Sitten varmaan nuoriso lähtee kavereilleen ja me jäädään kaksin. Käydään käveleen jos ilma sallii, ehkä katotaan telkkua ja ollaan vaan :)

Mä olen kotona kahdestaan vauvan kanssa, mies töissä...Ja meidän koti sijaitsee keskustassa että ei tässä mitään hirveää juhannusfiilistä kyllä saa. Ajattelin tehdä jotain tavallista parempaa ruokaa, käydä ihan normaalisti lapsen kanssa ulkona ja illalla kun lapsi nukkuu niin juon vaikka yhden siiderin ja katson jonkun hyvän leffan.

esim. päivällä piknikille, uimaan jos vesi on jo tarpeeks lämmintä, illemmalla grillailua ja saunomista... Lasten kans juhannustaikoja ja pihan koristelua, kaikkee kivaa mitää jussii kuuluukin.

Mutta mä olen todennäköisesti vaan yksin... keitän ruuat ja tiskaan...ja ehkä olen lasten kanssa.. mies tekee omiaan eikä piittaa minusta pätkääkään...

mitäpä jos ottaisit tämän juhannuksen missioksi sitten vaikka teidän parisuhdeasioiden selvittämisen? Selvinpäin siis tietenkin. Jos mies ei halua olla perheensä kanssa eikä piittaa vaimostaan pätkääkään, niin mun mielestä olisi korkea aika hyvin vakavalle keskustelulle.

no loppupeleissähän juhannus(kin) on vain päivä toisten joukossa, eli ei ainakaan itsellä aiheuta mitään erikoisohjelmistoja..

minen o koskaan oikein ymmärtänyt hirveetä juhannus-hohkaamista "pitää tehdä sitä sun tätä, pitää olla siellä sun täällä".
Nautin tosin kun stadi tyhjenee.. ;)

tosin jotenkin ap:n viimeisestä viestistä vois ymmärtää ettei ongelma olekaan vaan kotona oleminen juhannuksena vaan miehen puuhailut...????

no ehkä se ongelma on just siinä ettei mies vietä aikaa mun kanssa vaan hakeutuu aina johonkin muihin hommiin tai sitten meille pitää väkisin kutsua jotain porukkaa kylään tai mennä jonkun luo kylään.. ikään ei vaan voi olla noin niinku perheen kesken..

no ehkä se ongelma on just siinä ettei mies vietä aikaa mun kanssa vaan hakeutuu aina johonkin muihin hommiin tai sitten meille pitää väkisin kutsua jotain porukkaa kylään tai mennä jonkun luo kylään.. ikään ei vaan voi olla noin niinku perheen kesken..

no sitten sä sanot sille miehelle, että tänä juhannuksena me vietetään perheen kesken laatuaikaa. Teet hyvät ruoat, jotka syötte kaikki yhdessä samassa pöydässä. Teette jotain kivaa vaikka pihalla, koko perhe. Illalla kun lapset nukkuu menette miehen kanssa kahdestaan saunaan. Sanot sille miehellesi ettei teille tule nyt ketään vieraita, ja että mies ei vetäydy yksin mihinkään vaan osallistuu tähän perheen pyörittämiseen siinä missä sinäkin.
Jos sä mökötät jossain nurkassa että "ei toi mieskään välitä musta ja vittuku pitää viettää juhannus kotona yhyy" niin ei kai se haluakaan sun kanssasi aikaa viettää

Kotonahan on ihanaa!
Saa olla rauhassa, syödä hyvin ja vaikka grillailla jos siihen on mahdollisuus... vuokrata läjän jotain hyviä leffoja.. saa mennä ajoissa nukkumaan eikä ole aamulla krapulaa..
Eräänlaista hulluutta on se, että juhlapyhien mukaan pitää mennä riekkumaan jonnekin väentungokseen.. en mä ainakaan sellaista jaksa!
No okei, kotiakin kivempi olisi oma kesämökki jossain järven tai meren rannalla juhannuksena tai milloin vaan :) Mutta kyllä sen ilon voi ottaa irti siitä, mitä itsellä on. Asenteesta se on vaan kiinni.

Yhteistyössä