Mitä tehdä ettei aina tulisi paha mieli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Poikamme on allerginen kotimaisille viljoille, maidolle ja kananmunalle. Välillä kun näitä on kotona testattu niin on saanut sit syödä kaikkea "tavallistakin" joka paikassa, paitsi kananmunaa ei saa saada. Mutta nyt kun ollaan taas ilman niin itku ja paha mieli meinaa tulla kun ollaan jossain kerhossa ym. missä on jotain syömistä tarjolla. Omia herkkuja on kyllä mukana mutta nykyään ei auta enää sekään. Tajuaa kyllä sen että maha tulee kipeäksi ja sanoo monesti itsekin että kun ei syö hassuja niin saadaan masu kuntoon mutta kun se oikea tilanne sitten tulee niin ei autakaan. Oisko mitään neuvoja vai pitääkö vaan olla käymättä sit paikoissa jossa on ruokaa tarjolla ja varsinkin paljon muita lapsia jotka niitä syövät? Itselläkin tulee niin paha olla kun katsoo toista joka on melkein itkuun purskahtamassa. :(

Se on varmaan lapselle vaikea asia, mutta varmaan ajan kanssa tuosta harmista päästään.

Se voi lohduttaa, että lapselle on sitten jotain herkkuja, joita muut ei saa ottaa, niin vaikka kotona.

On vaan menny nyt niin vaikeaksi, ennen sentään kelpasi omat herkut, nyt yrittän välttää ettei näe jos itse syö jotain muuta tai sitten jätän myös itse syömättä.

On vaan menny nyt niin vaikeaksi, ennen sentään kelpasi omat herkut, nyt yrittän välttää ettei näe jos itse syön jotain muuta tai sitten jätän myös itse syömättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Voisko yrittää kehitellä jotain uusia herkkuja niistä sallistuista aineista, voisko auttaa?

On vaan niin vaikeeta saada paljon mitään onnistumaan, gluteenittomina ja munattomina... Eikä se taida silti auttaa sit kun on muille muuta tarjolla.

Onko mitään karkkia tai sellaista joka kävis? Eikös ole joku netti kauppa olemassa missä on jotain tarjolla allergisillekkin, oletko kokeillut katsoa sellaisesta onko mitään sopivaa. Juu vaikeaahan se on kun on monta joita pitää välttää.

Mitä tahansa muuta konstia voi kokeilla mutta ei sitä ettei enää käy missään tuon jutun vuoksi.Kyllä lapsi siitä pikkuhiljaa oppii vaikka pahalta nyt tuntuu sekä lapsesta että äidistä.