Mitä tehdä alle 2-vuotiaan unien suhteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh..

Vieras
Meillä on 1v10kk ikäinen poika jonka nukkuminen on alkanut mennä mahdottomaksi. Illalla nukahtaa 22-23 välisenä aikana ja herää aamulla 7-8, eli eipä oo kovin hääppöset yöunet. Sitä ei meinaa saada päikkäreille millään, kauhean taistelun jälkeen se nukkuu 1-1,5h.
Josta seurauksena se että on tosi pirteä tuonne iltakymmeneen asti ja yöunille käynti on tuskaa. Onko se vaan vähäuninen? Vai auttasko jos jättää ne päikkärit kokonaan pois..?

Meillä tyttö kans alle 2v. Noin kuukaus sitten jäi päikkärit kokonaan pois. Yöunille aiemin pistin hänet siinä 21aikaan,mutta heräili aamulla vasta 10jälkeen..
No nyt laittaa nukkumaan 20-20.30välillä ja tänäänkin heräs jo ennen 7 ylös. Eikä päikkäreitä. Huoh! Itse kyllä lisin päivisin väsynyt,mutta todellakin kauhee huuto jos vie sänkyyn.. Illalla sitten 18aikaan saattaa se väsy iskeä ja nukahtais lattiallekin,mutta eihän nyt siihen aikaan enää päikkäreille laiteta.

Toivottomia täälläkin ollaan.. Loppuiko ne päikkärit nyt sitten kokonaan? Auttaako mikään.. Ja onko 10-11h unet 2vuotiaalle ok?

Mä täällä muutama viikko sitten valittelin, kun poika meni nukkumaan vasta klo 22-23. Päikkärit saattoivat kestää neljäkin tuntia ja alkaa aivan liian myöhään, esim. klo 15. Sitten aloin tehdä niin, että satoi tai paistoi, olin itse kipeä tai en, niin aloin viedä poikaa kärrylenkille (tai kärryillä kauppakeskukseen näillä pakkasilla) jo noin +/- klo 13. Herätän pojan viimeistään puoli kolme, mutta saattaa itsekin heräillä jo kahden pintaan. Illalla nukahtaa nykyään viimeistään klo 21 ja herää siinä klo 7-7:30. Tällanen siis toimi meillä, voipi olla ettei kenelläkään muulla. Tsemppiä teille!

Meillä on ollut ilmassa ihan samaa, illat pompitaan yhteentoista, päiväunille ihan mahdoton saada ja kun nukahtaa, nukkuisi ihan liian kauan. Vanhemmalla pojalla aikoinaan jätin julmasti päiväunet pois, illalla 17-18 aikaan saattoi olla aika horroria mutta nukahti sänkyynsä viimeistään 20.30 ja heräsi aamulla ennen kahdeksaa. Tämä silloin kun poika oli 1v10kk. Sen jälkeen ei päiväunia ole nukkunut kuin ihan satunnaisesti (autossa) ja hyvin on jaksanut. Se iltakiukuttelu vaan täytyy ottaa sillä asenteella että johtuu väsymyksestä eikä sille mitään voi ja silloin viiden pintaan ei voi enää ruveta päiväunille. Nuoremmalla nyt sama homma menossa, hoitopaikassa nukkuu päivällä tunnin mutta kukkuu illalla myöhään. Viikonloppuisin ei nuku enää päiväunia, ikää 2v2kk.

Yhteistyössä