Mitä teette noin 10 kk ikäisen kanssa, joka ei vielä kävele, vinkkejä kaipaan kipeästi!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keksimätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keksimätön

Vieras
Asumme paikassa jossa ei vauvauinteja, muskareita tms. Vauva nukkuu vain yhdet 1 h 20 min päikkärit ja päivät siis pitkiä. Mitä teette vauvojenne kanssa ? Muuta kun kotitöitä, leikkimistä, lukemista tms? Tuntuu että tyttö alkaa kovasti kyllästyä.

Rataslenkillä käydään pari kertaa pvä:ssä, mutta siinäkään ei tahdo aina viihtyä.

Väsynyt on, toisia päikkäreitä ei kuitenkaan suostu nukkumaan. Yöllä nukkuu kuitenkin 12 h, joten eiköhän unta riittävästi sitten saa?

Siis mä luin ton otsikon niin että kaipasit epätoivoisesti neuvoa että MIKS ton ikänen ei vielä kävele :D jestas!
Valitettavasti en osaa kuitenkaan nyt vastata siihen lopulliseen kysymykseen ...

empä mä mitää erikoista ton 9kk ikäsen kans tee...kyl se ihan iteksee leikkii ja veljensä kans myös!!miks lapset pitää opettaa et koko ajan o aikunen leikkimäs ja pitääs seuraa??

Käykää puistoissa, missä on muitakin lapsia ja äitejä, kyllähän tuon ikäinen jo tykkää myllertää maassa ja keinua ja laskea äidin kanssa mäkeä.

Kyläilkää ja uimassahan voi käydä ilman vauvauintikerhojakin.

Mites ois joku muskari tai äiti-lapsi kerho (aluks ringissä laululeikkejä, sit askartelua, peuhunurkassa meuhkaamista ja muuten vaan muiden samanikästen kanssa oloa)..

no me kyllä leikitään ja tehdään niitä kotihommia yms..puuhaillaan..käydään leikkarilla vähän keinumassa yms..alkanut ottamaan vähän askelia että joskos kohta menis jo kunnolla tuonne pihalle kun pääsee kävelemäänkin..eikai nyt ihmeempia tuon ikäisen kanssa...kyllä meillä on neiti ollut ihan tyytyväinen tälläseen arkeen...tietty välillä kyläillään yms

No, peuhataan ja katsellaan kirjoja, tarkastellaan monen monta kertaa päivässä että missä ihmeessä se lamppu oli, tyttö viihtyy kyllä tosi hyvin itsekseenkin. Ei mekään käydä missään uinneissa eikä muskareissa, rattaillaan noin kerran päivässä, yritän ajoittaa sen rattailun iltapäivälle, jolloin on melko väsynyt ja tarviaa pienet unet. Meillä nukutaan aamupäivästä ja iltapäivästä päikkärit, nyt ovat kyllä huomattavasti molemmat päikkärit lyhentyneet että kohta varmaan siirrytään pelkästään yksiin päikkäreihin... Joskus riittää pelkkä lepäily vaikka ei uni tulisikaan enää iltapäivällä, saa vähän kerättyä voimia vielä iltapeuhuihin :) Unohdin jo mitä kysyit, vastasinkohan ollenkaan kysymykseen :laugh:

hmm.. eikö se päivä mene aika nopsaan kun kaikki syömiset ja ruuanlaitot ja leikit ja lenkit tulee tehtyä? meillä ainakin tuntuu että päivät menee niin nopeaan. Siellä ulkona tosiaan voi käydä kiikkumassa ym.

meillä poika oppi kävelemään ku oli 9kk että meillä oli kyllä touhua... kyläily on hyvä idea toki sitäkään ei jaksa joka päivä tehdä. :) ja jo tuon ikänen voi jo kontata ulkonaki, toki vähän riippuu että missä päin asut. täällä lapissa kun on vielä lunta niin pulkkailu on in vielä ja lumessa on muutenki kiva lyllertää. ja jos asut etelässä niin pyöräilykin taitaa jo onnistua tuon ikäseltä. eikö se 9kk ollu se raja?? tai jotain. vauva maalausta kylppärissä. väreinä mustikka, puolukka ja muita tuommosia. ja vauva tykkäää!! no ei nyt oikein näin äkkiseltään tuu muuta mieleen. kait nyt muutamaksi päiväksi ideaa..

Kiitos vinkeistänne. Meillä tuntuu nyt päivät ehkä siksi pitkiltä, että tyttö kitisee väsymystään (kait se sitä on) kun ei nuku kun nuo yhdet päikkärit. Mutta tosiaan toisiakaan ei suostu nukkumaan. Mitenkä teillä muuten tämän ikäiset nukkuvat yhteensä? Että onko tuo reilu 13 h sinnepäinkään mitä suositukset sanovat?

No teeppäs tytölle vähän kerhomaista ohjelmaa. Ensin pari laululeikkiä, sen jälkeen voitte vähän askarrella/maalata. Sitten rakennatte temppuradan tai peuhausnurkan. Pyykin kuivaustelineen päälle voi laittaa vaikka lakanan ja siitä tulee maja, jossa voi tehdä jännän piknikin! Sit voi tehdä pahvilaatikosta kaupan (leikkaa pieni ikkuna ja ovi)..

Meidän vuosikas opettelee vasta konttamaan, joten konttailu ulkona ei tule vielä kysymykseenkään, sekään. :D

Mutt neitin ollessa pieni oltiin ton ikäisenä jo hyvinkin puistotouhuissa yhdessä: tää kakkonen on onneksi rattaissa viihtyvää sorttia, joten sen kanssa vaan kärrytellään.

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Kiitos vinkeistänne. Meillä tuntuu nyt päivät ehkä siksi pitkiltä, että tyttö kitisee väsymystään (kait se sitä on) kun ei nuku kun nuo yhdet päikkärit. Mutta tosiaan toisiakaan ei suostu nukkumaan. Mitenkä teillä muuten tämän ikäiset nukkuvat yhteensä? Että onko tuo reilu 13 h sinnepäinkään mitä suositukset sanovat?

vissiin joku 13-15h..meillä nukutaan se 13-14...joskus voi olla ettei nuku kuin sen 12h

Ok, olisko sitten nuo hampaat kitinän syynä. Kaksi hammasta alaalle juuri puhjennut kyllä, että en sitten tiedä voiko niitä vielä kitistä. Syöminenkin kyllä ehkä aiempaa vähän huonompaa on.

Itse olen kait vähän epäsosiaalinen, jotenka mun tarttee oikein tsempata että tulee lähdettyä enempi ihmisten ilmoille... noloa myöntää, mutta minkäs teen. Vauvalla vielä kova vierastuskausi päällä, joten hyväähän se tekisi.

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:

meillä sama homma. siis ku oli tuon ikänen. tais olla 8kk ku loppu kaksien päikkäreitten nukkuminen. ja yössä nukkui/ nukkuu vajaa 12 h.

Mä en ookkaan muuten hoksannut että veisin ulos konttailemaan tonne kuraan, mutta siithän tyttö kyllä tykkäis. kurahousut jo löytyy, kengät pitäisi siis vielä ostaa! =)

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Siis mä luin ton otsikon niin että kaipasit epätoivoisesti neuvoa että MIKS ton ikänen ei vielä kävele :D jestas!
Valitettavasti en osaa kuitenkaan nyt vastata siihen lopulliseen kysymykseen ...

Sama vika ja mietin jo, et eihän nyt herraisä tuon ikäsen tarttekkaa kävellä :D

Meidän neiti 9kk:ta tutkailee ympäristöään.Kävelee taaperovaunun avulla tai ns "puita pitkin" ja sit ryömii.Kontata osaa, mutta mieluumin ryömii tai kävelee vaunun avulla tai ns puita pitkin.Ei siis tarvi viihdytellä, kun mä saan mennä neidin perässä. :D

Yhteistyössä