Mitä teette kun lapsi karjuu sängyssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ymmärrä

Vieras
ei ole enne ollut näin vaikeeta, tämä on mennyt mahottomaksi.. Ei tarvii kun sänkyyn laittaa niin alkaa kiukku raivari ja kaikki ollaan tehty samalla tavalla, kuin aina ennenkin, nämä ilta toimet nääs.. Siellä se huutaa hikisenä naama punasena. Nyt on kyllä tulossa pari isompaa hammasta taakse jonka takia mielellään ei juo edes mitään. Alkaa olee itellään vain pinna kireellä, kun olen väsynyt päivän tapahtumista. Tätä on nyt kestänyt viikon. Loppujen lopuksi on kyllä ite nukahtanut, mutta siinä saattaa kestää tunti jos toinenkin, huoh. Ja nytkin on varmasti väsynyt, kun yhet unet on nukkunu ja niiltä heräsi kahen aikaan. Ikää lapsella 1v2kk. Ja jos erehdyn menemään paikalle niin huuto taas kovenee entisestään.

Ostimme pinnasängyn jalkoihin sellaiset keinujouset (Brion). Helpottivat nukahtamista. Lisäksi olen soveötanut Supernannyn ohjeita eli ensin lapsi suukkojen kera nukkumaan ja hyvää yötä. Sen jälkeen pinnasängyn viereen istumaan tai makaamaan viereen ja hiljainen sängyn heilutus, Jos yrittää nousta ylös anna nousta kokonaan ja laita uudelleen makaamaan ja ekalla kerralla sanot hyvää yötä. Seuraavilla kerroilla et sano mitään ja vältät katsekontaktia ja laitat vaan makuuasentoon ja peiton jalkojen päälle. Ekoina iltoina tätä joutuu toistamaan useampaan kertaan ja tuntuu ettei loppua tule, mutta kärsivällisyys palkitaan. Nykyään 1,5 vuotiaamme voi pari kertaa nousta ylös, mutta menee itse takaisin makaamaan kun nousen häntä laittamaan takaisin makuuasentoon. :-) Nukahtaa yleensä keinutukseen vartissa.

Niin piti vielä kirjoittamani, että jos on ollut kipuitkua hampaiden vuoksi olen antanut empimättä särkylääkettä ennen nukkumaan menemistä. En kestä katsoa pienen kärsimystä ja nuo särkylääkeet on niin mietoja etten usko niistä mitään hallaa jo tuon ikäisille olevan. Itsekin syön lääkkeitä jos pää särkee.

Mä nukutan 1, 4 veen vieläkin vieraan/syliin, koska mulla on jäänyt niin hirveät kauhuskenaariot päähän niiltä ajoilta, kun neiti oli saman ikäinen ja saattoi huutaa iltaisin sängyssään kolme, neljäkin tuntia putkeen. Joten mä en edes yritä. En jaksa. Mun mielenterveys ei kestäisi kuunnella mitään huutamista.

ja tarvitsee äiti/isää mitä tehdä? No tietenkin pitää äidin tai isän tulla tänne palstailemaan. Kukaan järkevä äiti ei huudata lastaan tuntia tai jopa kahta! Aivan sairasta! Onneksi et ole mun naapuri koska mä soittaisin tuollaisesta ls-sossuun.

Meillä meni ennen tosi hyvin noi iltanukahtamiset, mutta 1v1kk iässä muuttui ap:n mainitsemaksi karjumiseksi...viereen nukutettu sen jälkeen, mutta silti saattaa karjua välillä. Todennäköisesti on eroahdistusta, kun oppinut käveleen meillä, tai sitten nukkumaan meno tuntuu pelottavalta vain yhtäkkiä. Uskon, että on vaihe, joka menee ohi. Meillä kestäny 3 vkoa, vähän helpottaa nyt. Luovuttiin pinnasängystäkin, ostettiin isojen sänky sivuvaunuksi. Sinne laitamme, kun on nukahtanut viereen ja joskus nukkunut jopa koko yön siellä. Koitahan kestää, ei lapsella ole mikään hätä, jos äiti tai isä on vieressä. Eroahdistuskauteen lääkkeeksi ekstraläheisyyttä. Eikä kannata luovuttaa, pysyy itse vain rauhallisena (helposti sanottu)...

Yhteistyössä