Mitä teette ku lapsi nukkuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynpähän vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysynpähän vaan

Vieras
Kysymys siis niille joilla on vain 1 lapsi (tai useampi jos nukkuvat samaan aikaan);

Mitä teette päivällä kun lapsi nukkuu päikkäreitä? :)
Ja minkä aikaa nukkuu? :)

Itse olen päättäänyt etten tee vauvan uniaikaan mitään isompia siivouksia, istun netissä kahvikupposen äärellä tai lueskelen. Päivästä riippuen vauvaa täytyy käydä hyssyttelemässä 2 tunnin aikana 4-5kertaa tai saattaa nukkua yhtä kyytiä reilu 3 tuntia.

Pyykkikoneen saatan laittaa päälle/viikata kuivat kaappiin/tyhjennellä tiskikoneen.

Istuskelen koneella, juon kahvia, aika usein luen kirjaa ja vietän sitä omaa aikaa. Isompia lapsia on, mutta leikkivät keskenään. Joskus harvoin saatan tehdä jotain kotitöitäkin, mutta pääasiassa pyhitän päikkäriajan itselleni. Kuopus 2v. nukkuu yleensä 2,5-3h.

Juuri sain lapsen nukkumaan ja ajattelin keittää kahvit, istua tässä koneella etsimässä uusia ruokavinkkejä ja tilaamassa lisää helmiä =) En yleensä siivoa tai tee mitään kummosempaa, otan tämän ajan itselle.

Silloin kun lapset olivat vielä vauvoja, niin siivosin ihan hullun lailla aina päikkärien ajan. Jossain vaiheessa alkoi mun jaksaminen olla vähissä ja päätin levätä aina kun tytöt nukkuivat. Eli nykyäänkin istun koneen ääressä ja syön lounaan silloin kun tytöt nukkuvat (1,5 - 2h).

Alkuperäinen kirjoittaja Entäs:
Teettekö te sitten kaikki kotityöt sillon kun lapsi on hereillä? Ettekö te koskaan leiki lasten kanssa?

Kyllä tehdään lasten hereillä ollessa kaikki kotityöt. Ei niissä nyt kuitenkaan koko päivää mene ;) että ihan hyvin ehtii leikkimäänkin..

Teettekö te sitten kaikki kotityöt sillon kun lapsi on hereillä? Ettekö te koskaan leiki lasten kanssa?

Teen kaikki kotityöt yhdessä lasten kanssa. Tytöille rätit käteen kun pyyhitään pölyjä, molemmat tykkäävät imuroida ja likapyykin lajittelu on tosi hauskaa. Me käydään lisäksi kaksi kertaa päivässä ulkona / kerhossa. Joka päivä leikitäänkin yhdessä mutta enemmänkin se on sellaista yhdessä olemista.

syön lounasta, juon kahvia, selaan nettiä, lehtiä, katson telkkaria ja vietän muuten vain omaa aikaa. Kotityöt teen yhdessä 1v kanssa tai sitten kun mies tulee kotiin.
Tyttö nukkuu 1,5-2,5h päikkäreitä.

Tehdään kotityöt lasten kanssa yhdessä, tietenkin :) Miksipä ei? Kyllä me ehditään leikkimäänkin, tai no lapset nyt eivät minua kaipaa leikkeihinsä.. ulkoillaan sitten kun kuopus on hereillä. Olen yh enkä tosiaankaan tuhlaa kallisarvoista päiväuniaikaa kotitöihin, ne kun eivät tekemällä lopu.

Pojan päiväuniaika on tauon paikka mulle itsellenikin. Yleinsä raivaan suurimmat sotkut pois eli leluja sivuun ja pöydät siistiksi. Sit keitän kahvit ja tuun tietokoneelle surffaamaan tai katselen digiboxilta mielisarjojani. Joskus tosin menen itsekin päikkäreille tilaisuuden tullen jos kovin ajoissa ollaan noustu aamusella.

Poika nukkuu kahdet päikkärit ja silloin tää mamma istahtaa koneelle kahvin kanssa tai syö jotain hyvää...

Sotkuja siivoilen muksun ollessa hereillä. Kolisteluun on herännyt ennenkin. Tää on lepoaikaa myös mulle!

Nukun aina kun lapsi nukkuu, illalla menemme yhtä aikaa sänkyyn. Jos nukahtaa ennen minua, lueskelen vielä lehtiä. Päikkäreiltä jos herään ennen lasta, tulen koneelle.

Yhteistyössä