Mitä teet ukkosella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas pohdin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taas pohdin

Vieras
Kun on ukonilma niin mitä teet?

Revitkö kaikki johdot irti vai vaan jotain? Käytätkö sähkölaitteita? Valot päällä vai pois? Kartatko ikkunoita? Lasketko vettä hanasta/käytkö suihkussa?

Terkuin nimimerkki joka taas istui pimeässä ja koitti lukea ja mietti että meneeköhän tää nyt ihan näin...

Revin johdot irti jos vain mahdollista ja laitan kaikki ikkunat ja ovet kiinni.
Sit meen piiloon peiton alle ja odotan että ukkonen loppuu. jos en pääs peiton alle, yritän olla mahdollismman kaukana pistorasioista ja en vastaa puhelimeen. suihkussa ei silloin käydä tietinkään.
mä pelkn ukkosta ja muut meidän perheessä nauravat tälle. Ei pelolleen mitään voi.
Onneksi meillä ei ole leivinuunia tai takkaa, palloslama saattaa tulla sitä kautta sisään

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kerrostalossa kyllä uskallan jatkaa ihan normaalia elämää ukkosenkin ajan. Eli telkkarit, tietokoneet sun muut on päällä yms. Melkein koko ikäni olen kerrostalossa kaupungissa asunut ja vain yhden kerran on sähköt käyneet pois päältä noin sekunnin ajan.

Anoppilassa on sitten taas ihan eri juttu, omakotitalossa maalla siis. Siellä alkaa sähköt pätkimään jo ukkosen ollessa kaukana. Siellä on pakko ottaa ainakin puhelin/nettijohto pois seinästä ja sammuttaa telkkarit ja tietsikat etteivät hajoa.

Kaupunkilaisena oon tottunut, että taloissa on ukkosenjohdattimet. Meen pihalle tai ikkunaan ihailemaan ukkosta. En ota mitään johtoja seinästä, suihkussa käyn normaalisti ym. Mökillä vähän jännitti kun valot räpsyi kokoajan.

Johdot irti ja mahdollisuuksien mukaan olen kameran kanssa ulkona. Sen verran kunnioitan luonnonvoimia, että en vie neitiä mukanani ulos. Sisällä sitten ihaillaan, jos olen kahdestaan hänen kanssaan kotona.

Tänään kiitin vesisateesta, kuten Rähinä-Reettakin. Tuli erittäin toivottuna. Täällä meidän seuduilla on nyt ukkostanut parina päivänä monta tuntia putkeen. Myrskybongarille kivaa! :)

• Tykkää
Reactions: Rähinä-Reetta
Ihailen ukkosta lasten kanssa ikkunasta. Sitten mulla on aina jokin ihme pakko laskea salamoiden ja jyrinän välinen aika ja päätellä siitä että miten kaukana salama iski.

Telkasta ja modeemista johdot irti. Pienessä tönössä asutaan. Sit keitän teetä ja menen kuistille katoksen alle katsomaan näytöstä. Tai liiterin katoksen alle, riippuen siitä, missä suunnassa salamoi parhaiten.

Normaalisti revin johdot irti seinästä, varsinkin modeemin ja telkkarin antennin myös.
Sitten yritän vaan olla mahdollisimman paikallani, hiukan peläten.

Tänä kesänä ukkosia on ollut paljon, enkä ole yhtään johtoa riipinyt seinästä. Olen jopa ollut netissä läppärin kanssa. :O

[QUOTE="Vieras";28579371]Kerrostalossa luotan ukkosenjohdattimiin ja elän ihan normielämää. Omakotitalossa/mökillä toki johdot revitään irti.[/QUOTE]

Suurinpiirtein näin. Paitsi että kerrostalossakin sammutan modeemin ja otan tietokoneen irti. Jos alkaa kunnolla jyristä, otetaan telkkukin irti.

Kotona: en irrota johtoja,mutta en käynnistä astian- tai pyykinpesukonetta enkä aloita esim leipomista tai muuta missä tarttee uunia. Muuten normielämä. Jos mahdollista,hakeudun ulos ihastelemaan. Yks parhaista teinivuosien muistoista on se kun olin hyvän ystävän kanssa meren rannalla ukkosta ihailemassa.. Ihan mahtava katsoa miten ukkonen tuli mereltä ja vyöryi suoraan päälle.

Mökillä: sähköpääkytkimestä virrat pois päältä minkä jälkeen vältetään avaamasta jääkaappia/pakastinta. Ja pihalle ihastelemaan..

Revin johdot irti jos vain mahdollista ja laitan kaikki ikkunat ja ovet kiinni.
Sit meen piiloon peiton alle ja odotan että ukkonen loppuu. jos en pääs peiton alle, yritän olla mahdollismman kaukana pistorasioista ja en vastaa puhelimeen. suihkussa ei silloin käydä tietinkään.
mä pelkn ukkosta ja muut meidän perheessä nauravat tälle. Ei pelolleen mitään voi.
Onneksi meillä ei ole leivinuunia tai takkaa, palloslama saattaa tulla sitä kautta sisään

Hei!
Mä pelkään myös ukkosta. Laitan aina keitön oven lukkoon, koska eikö pallosalama voi tulla myös sähköuuninluukusta?

Yhteistyössä