mitä teen väärin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tanja -70
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tanja -70

Vieras
heippa, olen kahden ihanan tytön äiti, vanhempi on 2v8kk ja nuorin 2kk. Vanhemman tytön kanssa vain palaa kiinni eli siis menee hermot totaalisesti monta kertaa päivässä. Hän koettelee minua, ei tottele, tulee pomppimaan sänkyyn kun imetän, vaikka yritän että hän tulisi sinne esim lukemaan kanssani kirjaa yms., haluaisi jäädä yksin ulos, kun pitäisi mennä laittamaan ruokaa ja ruokkimaan vauva ja kaikkea muuta "hauskaa" mitä voitte kuvitella. Ja aina nää konfliktit loppuu siihen että kaikki karjuu ja itkee yhtäaikaa....tänään vanhempi tyttö alko sitten läiskimään minua unikaverillaan kun pakotin hänet sisälle (unikaveri on joskus ulkonakin mukana) ja läiskäsin häntä takaisin sillä unikaverilla....Alkaa väsyttää tää touhu kun joka päivä menee tappelemiseen vaikka kuinka yrittää olla kärsivällinen ja ottaa esikoisen joka asiassa huomioon. Onks täällä muita jolla ois samanlaisia "ongelmia" tai edes jotain vinkkejä..... :ashamed:

Mulla on samalla ikäerolla mutta aikaa on vaan jonkun verran. Mä tein aikanaan niin että ruuat oli lämmittämistä vaille valmiita tai sitten esikoinen sai laittaa sitä ruokaa mun kanssa.
Vauvalle hankin kantoliinan joten oli helpompi kuljettaa mukana ja touhuilla, oli myös kesäaika joten toi imettäminen onnistui ulkosallakin.

Kaikki ne ajat jolloin vauva nukkui ja esikoinen oli hereillä niin tehtiin just niitä juttuja mistä hän on kiinnostunut, maalattiin vesiväreillä, askarreltiin yms muita "isojen tyttöjen" juttuja. Pienillä retkillä tehtiin kukkaseppeleitä ja sellaista, eli ideana se että vauvan nukkuessa ja esikoisen ollessa hereillä oli vain hänen käytössään (oli sitten huusholli muutaman kuukauden kuin pommilla lyöty). Illalla isä otti esikon vastuulleen ja minä vauvan.
Ja vauvan hoidossa esikko oli "tuiki" tarpeellinen apu, milläs minä olisi osannut oikean vaipan hyllystä ottaa tai muuta vastavaa.
Pahin aika meni meillä muutamassa kuukaudessa ohi

Yhteistyössä