MITÄ TEEN TOLLE SIHTIKURKULLE???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kisu

Jäsen
01.07.2004
283
0
16
Eli siis meidän pikkulikka on vuoden vanha ja MITÄÄN karkeeta ei oo oppinu syömään :o Olen jo ties kuinka kauan tarjonnut hälle leipää, kurkkua (paloina ja tankoina), maissinaksuja, murorenkaita, makaroonia mutta mikään ei mene kurkusta alas!! Ottaa kyllä sormiinsa ja ehkä suuhunkin laittaa, mutta heti sylkäisee pois ja loppujen lopuksi heittää lattialle ja tätä oikeesti on kestäny jo ikuisuus :headwall:
Onko kellään kokemusta kuinka kauan tämä opettelu vie aikaa vai joko olisi luullut oppineen?? Meillä syödään 5-6kk ja 8kk purkkiruokia, mutta noi 8kuisten ruoat vielä menee heikosti, niissäkin liian isoja paloja.
Antakaa vinkkiä tai ees lohdutusta siihen että neiti oppis syömään :ashamed:

No meillä kuules kans syödään vielä Pikkufarkkua, Riisibroiskua ja pastabroiskua! Tosin karkeampien syönti edistyy sitä mukaa, kun into laittaa ruokaa omaan suuhun lisääntyy. Nykyisin päivällä menee vain soseita, iltaruualla, joka syödään koko perheen kesken, menee hyvin myös samaa ruokaa mitä toisten lautasella on. Välillä se söi sentäs leipää hyvin, mutta nyt 1,5v ottaa leipää suuhunsa ja sylkee kohta pois. Hedelmistä kiiwi ja banaani uppoaa toisinaan paremmin kuin hyvin, samoin puolukat.Kyllä se siitä pikkuhiljaa! Täytyy vaan kokeilla kaikkea ja antaa ajan tehdä hommansa.

:hug:

Ajan kanssa? Meillä kakkonen söi reilusti vuoden ikäiseksi noita 5-6kk purkkeja. Vaikka kuinka yritin niin ei huolinut niitä 8kk ruokia. Sitten tuli kovempi flunssa jolloin ei syönyt mitään ja sen jälkeen mä vihelsin pelin lopullisesti poikki. Reilu viikko mentiin pelkällä puurolla (kaupan löysintä mahdollista) ja vellillä, kunnes pikkuhiljaa alkoi mennä rakeisempaa kotiruokaa. Edelleenkin tyttö (kohta 3v.) on tarkka mitä syö. Mm. puuroista ei mene edelleenkään kun tuo vauvapuuro...

minun mielestä tuohon ei auta kun aika.sormiruoalla sit pikkuhiljaa oppivat käsittelemään paloja.
meillä esikoisen kanssa opeteltiin karkeempaan ruokaan leipäpaloilla,hedelmäpaloilla ja maissinaksuilla sekä raejuustolla.sit kun sai itse laittaa palat suuhun jiin pian ne alkoi mennä ruoankinseassa alas.mut siis oli pitkälti yli vuoden kun vielä soseutin ruona kunnolla

Me laitettiin raejuustoa sileen soseen sekaan,se oli riittävän pehmeää ja pientä.Kyllä niitäkin aluksi ihmeteltiin ja pyöriteltiin suussa.Siitä se pikkuhiljaa lähti ja nyt opetellaan syömään isin ja äidin kanssa samaa ruokaa =)

Kiitos teille vastauksista! Olen ajatellutkin että ei tähän auta kuin se aika. Sormiruokaa kuitenkin tarjoan päivittäin ja ehkä se joskus sit oppii sen myös nielemään sylkemisen sijaan :D
AKU: Meilläkin laitetaan tuota raejuustoa noiden 5-6kk soseiden sekaan ja ihan suht hyvin uppoo. Välillä pilkon myös makaroonia joukkoon, mutta sen saa vielä aika pienex paloitella että alas menee..
Ei tässä siis auta ku ootellaan, ootellaan!!

Yhteistyössä