Mitä teen? keskenmeno?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Khnukb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Khnukb

Vieras
Oon nyt rv5+jotain. tuli veristä limasta vuotoa vähän housuun ja pyyhkiessä jää vaaleanpunaista paperiin. onko tää nyt km?? pitääkö soittaa nla tai lääkäriin? itkettää :(

eihän se sitä välttämättä tarkoita. Kyllähän raskauden alussa voi vuotoja olla. Itse luulisin että vuoto olisi runsaampaa jos km:stä olisi kyse, tosin en tiedä kun ei ole kokemusta. Paljon jaksamisia ja toivotaan että olisi vaaratonta vuotoa :)

Nyt on jo siteeseen asti tullu vähän. kipuja ei vielä, mut ei enää raskausoireitakaan. mut pitääkö täs nyt soittaa jonneki vai annanko vaan vuotaa. eihän ne sille mitää voi jos kesken menee. jos vuoto loppuis niin sit vissiin pitää soittaa jos on keskeytynyt km?

Oon nyt rv5+jotain. tuli veristä limasta vuotoa vähän housuun ja pyyhkiessä jää vaaleanpunaista paperiin. onko tää nyt km?? pitääkö soittaa nla tai lääkäriin? itkettää :(
Ei tarkoita välttämättä keskenmenoa.
Mulla alkoi rv 5+ rusehtava tuhruvuoto ja pieni alavatsakipu, vuotoja kesti aina viikolle 18 saakka.
Enimmäkseen oli tollasta päivittäista pientä tuhrua, mutta muutaman kerran tuli verta lorisemmalla pitkin kinttuja ja lattioita. Ramppasin usein ultrassa ja aina oli vauvalla kaikki ok. Vuodot johtu mulla osittain kohdunsuulla olevasta istukasta, joka sit raskauden edetessä siirty ylemmäs ja vuodot loppu siihen.
Ekaa kertaa kävin just tossa 5+ ultrassa, kohdussa näkyi jotain pientä, sykettä ei tietenkään vielä tossa vaiheessa näe. Mulla oli kontrolli viikon myöhemmin ja siinä jo syke näkyi.

Jos olet rv 5+, niin ultrassakaan ei välttämättä vielä mitään näy. Odottele viikko-puolitoista, ja mene sen jälkeen vaikka yksityiselle ultraan, niin saat tietää mikä on tilanne. Neuvolaan tuskin ottavat noilla viikoilla, ja harvoin pääsee neuvolan kautta ultraan, ellei ole "keskenmenotaustaa".

[QUOTE="pipo";22322492]Jos olet rv 5+, niin ultrassakaan ei välttämättä vielä mitään näy. Odottele viikko-puolitoista, ja mene sen jälkeen vaikka yksityiselle ultraan, niin saat tietää mikä on tilanne. Neuvolaan tuskin ottavat noilla viikoilla, ja harvoin pääsee neuvolan kautta ultraan, ellei ole "keskenmenotaustaa".[/QUOTE]

Jos tuon viikko puolitoista jaksaa odottaa, sitten voi asian todeta ihan tekemällä raskaustestin. Jos se on keskenmeno, raskaushormonin määrä laskee siinä ajassa sen verran alas että testi on jo nega.

Kyllä se tais nyt vaan mennä kesken. alkanu menkkamainen kipukin jo. kiitos teille kuitenkin. pelkäsin tätä heti, koska en saanu viime viikolla kovin vahvaa viivaa testeihin vaik ennen on ollu tosi vahvat, ja niistä sit lapset syntyny. ei kai täs auta ku itkeä aikansa ja jatkaa elämää.

Kyllä se tais nyt vaan mennä kesken. alkanu menkkamainen kipukin jo. kiitos teille kuitenkin. pelkäsin tätä heti, koska en saanu viime viikolla kovin vahvaa viivaa testeihin vaik ennen on ollu tosi vahvat, ja niistä sit lapset syntyny. ei kai täs auta ku itkeä aikansa ja jatkaa elämää.

Koin juuri viikonloppuna tämän, olin noin viikolla 5, tarkkaa viikkoa en osaa sanoa. Verta tuli aika paljon ja kovat kivut ja lopulta iso hyytymäkin. Ultrassa ei näkynyt kuin tyhjä kohtu. Pari päivää meni itkiessä, mutta kyllä tästä noustaan ja elämä jatkuu. Ei näitä osaa omalle kohdalle odottaa. Täytyy vain ajatella että siitä ei olisi ollut eläjäksi, eikä se vielä ollut kuin epämääräinen solukasa :/ voimia sinulle ja itselläni ainakin esikoinen auttoi, kun ei ollutkaan tyhjä syli vaikka kohtu olikin tyhjä. Vietä ihanaa rauhallista aikaa lastesi kanssa ja itke miehesi kainalossa suru pois.

Mulla tuli kanssa keskenmenneessä raskaudessa pelkkä haamu testiin, km rv 6+.
Ja vuoto oli mulla heti kirkasta ja illalla jo tuli hyytymiä ja muuta raskausmateriaalia siteeseen ja pönttöön, kipuja ei ollenkaan. Vuoto kesti kai 4-6 päivää, enkä edes käynyt lääkärissä.
Nyt kuudennen yk:n jälkeen taas raskaana, ja erittäin vahva plussa tuli heti rv 4+2.

Eli uskon että noi hailakat haamut voi enteillä sitä keskenmenoa. Ei tietenkään aina, mutta varmasti useissa tapauksissa.

Yhteistyössä