Mitä te tekisitte, naapuri asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mum84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mum84

Aktiivinen jäsen
31.10.2008
3 175
0
36
Meidän ja naapurin tontin välissä kasvaa kuusiaita. Aita siis on naapurin puolella, ja naapurin istuttama. Leikkasivat aitaa 2 viikkoa sitten, lyhensivät päältä ja sivuilta. Jättivät kaikki oksat ja roskat matalaan ojaan joka sijaitsee tonttiemme välissä, osa on viskelty meidän nurmikolle. Ilmeisesti aikomustakaan ei ole niitä siivota. Oman puolensa sotkut ovat siivonneet.

Pitääkö minun nyt siis lähteä lainaamaan isältäni peräkärryä ja siivota heidän roskansa sieltä ja kuljettaa muualle, koska en viitsi niitä koko kesää katsella varsinkin kun tukkivat sen ojan, vai viskelenkö ne naapuri puolelle, vai menenkö sinne kysymään että kuka hitto ne oikein siivoaa |O

No minä kysyisin naapurilta. Toisaalta niitä oksia väkisinkin leikatessa lentää teidän puolelle ja ei mulla ainakaan olisi pokkaa kävellä sinne naapurin pihaan niitä haravoimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minä kysyisin naapurilta. Toisaalta niitä oksia väkisinkin leikatessa lentää teidän puolelle ja ei mulla ainakaan olisi pokkaa kävellä sinne naapurin pihaan niitä haravoimaan.

Mutta niillä oli pokkaa ilmoittamatta tulla leikkaamaan sitä moneksi tunniksi meidän pihalle. Ja jättää vielä kaikki roskat siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:
Menisin kysymään tulisivatko he siivoamaan sotkunsa itse, jos eivät niin heittelisin takaisin heidän puolelleen.

Näin mun tekisi mieli tehdä. Mieheni on kerran vaan sen miehen kanssa joutunut töiden puolesta olemaan tekemisissä, ja sanoi että on aika hankala tapaus....

Alkuperäinen kirjoittaja Jj:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
No minä keräisin ne itse pois ja toivoisin että naapurit ottaisivat opikseen.

Mitä ottaisivat opikseen?

Ottaisivat opikseen, että voi sotkea kuinka paljon haluaa, niin aina joku korjaa jälkesi puolestasi.

No ettei omia sotkuja jätetä toisten siivottavaksi.Entäs jos ovat unohtaneet ne.Kyllä mua ainakin hävettäis jos naapuri joutuis siivoamaan mun jäljet.Ja jos näin mulle tapahtuis niin kyllä muistaisin seuraavalla kerralla.

No ettei omia sotkuja jätetä toisten siivottavaksi.Entäs jos ovat unohtaneet ne.Kyllä mua ainakin hävettäis jos naapuri joutuis siivoamaan mun jäljet.Ja jos näin mulle tapahtuis niin kyllä muistaisin seuraavalla kerralla.

En usko, että toimii noin, ainakaan yleisesti. Vaan just toisinpäin, roskat voi jättää, kyllä se korjaa, joka tuskastuu odottamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:
Menisin kysymään tulisivatko he siivoamaan sotkunsa itse, jos eivät niin heittelisin takaisin heidän puolelleen.

Näin mun tekisi mieli tehdä. Mieheni on kerran vaan sen miehen kanssa joutunut töiden puolesta olemaan tekemisissä, ja sanoi että on aika hankala tapaus....

Hankala tai ei, ei röyhkeyteen pidä alistua. Huomauttaisin ja jos ei toimenpiteitä niin viskaisin takaisin.

Tollasia ongelmia omakotitalossa asuminen tuo. Onneksi ite ei tartte kärsiä.

Mummo ja pappa asuvat rivitalossa ja ovat vuosia tapelleet rivitalossa samasta asiasta naapurinsa kanssa :whistle:

Rivarissa asian voi ottaa esille ihan yhtiökokouksessa jollon se myös kirjataan et mitä on tollasesta asiasta päätetty ja ellei niitä sovittuja juttuja noudata siitä tulee suoraan sanktiot.

Se ellei viitti asian suhteen tehdä mitään muuta ku saada riitaa aikaseks on sit ihan toinen asia.

Tollasia ongelmia omakotitalossa asuminen tuo. Onneksi ite ei tartte kärsiä.

Mummo ja pappa asuvat rivitalossa ja ovat vuosia tapelleet rivitalossa samasta asiasta naapurinsa kanssa :whistle:

Omakotitalossa asuvat kertoo miten kurjaa rivitalossa tai kerrostalossa on asua, kun pitää naapureiden tekemisiä kestää. Omatkotitalossa saa sitten olla omassa rauhassa eikä ole naapureista haittaa. Mutta onhan noista haittaa samalla tavalla kuin rivarissa asuessa.

Yhteistyössä