Mitä te sanoisitte tässä tilanteessa...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja villiviina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

villiviina

Aktiivinen jäsen
27.04.2005
3 685
0
36
Kun 8v kertoo 6v tytölle että , "helsingissä on sellanen mies joka houkuttelee lapsia karkilla ja kaappaa ja sitte ampuu"

Likka ihan paniikissa kertoo että pelkää että se mies tulee meille :ashamed: .
Tyttö on muutenki herkkä ja pelkää muutenki monia asiota, kuten lentämistä, koiria jne..

Mitä mä voin sanoa..Enhän mä sano että, ei sellassia ole mutta en voi sanoa että juu juu, on sellassia :o .

Mä nyt sanoin että "sinähän tiedät että kenenkään mukaan ei saa lähteä mutta ei sulla ole mitään hätää, sinä liikut sellasseen aikaan että koko ajan on turvallisia ihmisiä liikkeellä. Ja ei kukaan lapsia ammu..."

Ajattelin vaan vinkkejä kysyä koska tiedän että, tästä tullaan vielä puhumaan ja paljon.

A-PU-VA

No kerrot, että on tainnut kaveri vähän suurennella asiaa. Puhutte asian niin, miten itse kertoisit. Siis, että ei saa lähteä vieraitten matkaan jne....Sitten juttelette asiasta ja vastailet jos tyttö kyselee. Voit vielä kysyä, että mikä tyttöä eniten pelottaa ja selittää, että on turha pelätä.

jaa a nää on näitä pahoja selitettäviä kyllä varsinki pelokkkaalle!
mä ehkä selittäsin niin että joskus voi jollekkin tulla niin paha olo että ne tekee asioita joita ei normaalisti tehdä kuten houkuttelee karkila yms. mutta niin kauan kuin on turvallisia aikuisia ympärillä(äiti,isä,mummmu...) niin ei oo hätää ja just toi selitys ettei kenenkään vieraan mukaan saa lähtee ellei äiti tai isä anna siihen lupaa...
ja sitten selitys että sellasia ihmisia ei oo niin montaa että niitä ei edes koskaan näe ja ettet sinäkään?? oo koskaan nähny sellasia ihmisiä ja että noi jututu on vaan sellasia että niistä varotetaan....

ääh en tiä olisko toikaan yhtään hyvä selitys!!

Yhteistyössä