Mitä tarkoittaa, onko muilla ollut tälläistä..??! (raskaudesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sitruuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sitruuna

Aktiivinen jäsen
22.05.2004
2 393
1
38
Mulla on kahtena vikana kertana kun neuvolassa olen käynyt niin kohdunpohjankorkeus ollut sama, 31.Eli siis olin 31+3 ja sf-mitta oli 31 ja sit 33+3 ja sf-mitta taasen 31.
Nyt oon jollain 34, ja sf-mittaa menen kohta mittaamaan.
Mikä mahtaa olla, kun sf-mitta on ollut kahtena kertana ihan sama?Se neuvolatäti oikeen ihmetteli asiaa myöskin. :/

Jos se vauveli vaan on sitten ollut erilaisessa asennossa ja masun muoto ollut mittaushetkellä erilainen.

Olisi se terkka sinut varmaan äippäpolille laittanut jos siihen on aihetta. Tai sitten voit itse soittaa äippäpolille ja kysyä sieltä onko syytä huoleen.

Minulla oli kolmena kertana sama ja vieläpä verenpaine korkea joten laittoivat äitipolille ja sinne tielle jäin. Lapsen kasvu oli hidastunut ja muutakin häikkää oli.

Alkuperäinen kirjoittaja LiisuLilli:
Minulla oli kolmena kertana sama ja vieläpä verenpaine korkea joten laittoivat äitipolille ja sinne tielle jäin. Lapsen kasvu oli hidastunut ja muutakin häikkää oli.

Tuollaista lapsen kasvun hidastumista mäkin pelkään :| :/

Mulle sanoi terkka, kun oli pari kertaa sama sf-luku, et vauva on ollut vaan semmoisessa asennossa, siis pyörinyt sen verran että tuo luku on ollut sama..ei ollut mitenkään huolissaan tms.

mullakin pysyi juuri noina raskausviikkoina samassa..neuvolannainen piirsi jo kauhukuvia seinille..kolmannella kerralla olikin jo noussut..että älä stressaa suotta hyvin se menee :hug:

Minulla mitta jopa pieneni ja pelottelivat että jotain vialla ja sitten vielä yksi terkka ei saanut kunnon sykettä kuuluviin...
Mittaajat oli aina kyllä eri ja jokaisella oma tyylinsä, että se vähän huojensi mieltä.
Laittoivat minut sitten äippäpolille jossa ultrattiin ja todettiin normaalin kasvun, (oli jopa hiukka isompi kuin viikot antoi ymmärtää).

Ja sitten olikin taas uusi mittaaja vuorossa seuraavalla käynnillä ja hän sai 35, kun edellinen mittaaja oli saanut 31.
Jotenka totesin että ei noihin sf mittauksiin kannata yhtään luottaa !

no, mä jouduin äippäpolille koska sf mitta pysyi samassa.. tosin oli viikoilla 24+3 ja 27+2 mitta oli 23cm ja oli eri mittaajat... ja sitte viikolla 31 mitta oli vaan 25cm.. kauheeta oli kun ei terkkari mitenkaan kertonut että mitä merkkaa ja sitte ite googletin ja kaikki hakutulokset oli enemmän tai vähemmän kauheita... mutta onneksi äippäpolilla oli kaikki kunnossa ja poika oli oikean kokoinen ja näköinen.. tosissaan voi olla että eri mittaaja saa eri tuloksen...

Yhteistyössä