mitä tapahtuu työhaastattelussa toisella kierroksella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riuskaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riuskaus

Vieras
Olin viime viikolla työhaastattelussa ja tuli kutsu toiselle kierrokselle. Haastattelu on siis huomenna ja pieni paniikki iskee. Miten mun pitäisi olla valmistautunut? Jos ekalla kierroksella lähinnä katsastettiin, että millainen tyyppi olen (kesti ehkä 10min) niin mitä nyt, pistääkö vielä pahempia kysymyksiä pöytään? Ainoan kerran kun olen kahdesti käynyt haastattelussa oli amisaikoina kun hain kauppaan töihin. Toisen kerran päätteeksi tarjosi paikkaa ja kirjoitettiin soppari. Nyt tiedän tiedon tulevan vasta loppuviikosta.

t: hän, joka kovasti haluaisi tämän työpaikan

Meillä oli (kaupan ala, myyjäksi hain) silleen että eka haastiskierros oli semmonen pika 10 min missä ne teki semmosen kaavion. Sitten kutsu toiselle kierrokselle, missä minua haastattelikin jo kolme henkilöä ja haastattelu kesti liki puol tuntia. Kyseltiin tarkasti, minun piti demostroida myyntitaitojani ja testattiin kielitaitoa.
Että tälleen ainakin meillä. Johtui varmaankin siitä, että hakijoita oli satoja ja ekalla kierroksella haluttiin nopeat karsinnat. Sain paikan :)

Riippuu aika paljon varmaan työstä jota haet.

Meillä ensimmäinen kierros sisältää pienryhmähaastatteluja ja tehtäviä, joista puoliltapäivin tippuu osa pois. Loppujen kanssa jatketaan iltapäivä syvällisemmin. Sitten toinen kierros on ylemmän tason esimiehen kanssa ja kolmas vielä ulkoisella rekrytointikonsultilla.

Yhteistyössä