Mitä tämä tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4/20

249 up, 169 down

The day to smoke weed. It is based off of what police say when they see people doing drugs ("We have a 4/20 on...").
It is celebrated internationally and people also wear green on that day. It is also Adolf Hitler's birthday, and the date f the Columbine School shootings. Pronounced "four twenty."

Kiitos ! En kyllä siltikään täysin ymmärrä, muuta kuin sen että ei ole puhtaat jauhot pussissa pojalla.. Miten minun kannattaa lähestyä häntä tämän asian kanssa??! Miten olen ollut niin huono äiti etten ole huomannut poikani käyttävän kannabista??!!

Niinkuin laulussa sanotaan:

"neljä kakskyt on koodi ajalle, usko pois tää on pelkkä oodi pajalle"

pajalle=kannabikselle.. voi olla että fanittaa vaan biisiä/ideologiaa, mutta luultavasti polttelee

[QUOTE="huolestunut äiti";24263465]Kiitos ! En kyllä siltikään täysin ymmärrä, muuta kuin sen että ei ole puhtaat jauhot pussissa pojalla.. Miten minun kannattaa lähestyä häntä tämän asian kanssa??! Miten olen ollut niin huono äiti etten ole huomannut poikani käyttävän kannabista??!![/QUOTE]

Se on hyvin yleistä, tuskin puoletkaan vanhemmista tietää.. ei välttämättä edes huolestuttavaa, ennemmin huolestuisin jos jatkuvasti vetäisi räkäkännit tms..

kyllä mun pikkuveli piirteli kannabis kasvin lehtiä ja osti kaikkea paitoja ym missä oli se kuva eikä se kyllä mitään poltellu, se oli vähän turhan innoissaan siitä pöllyissä leffasta mikä sillon tuli, se katto sitä pari kertaa päivässä...

Kannattaa ottaa selvää, olisin itse huolissani jos lapseni pössyttelisi. ITse sitä tehneenä ja psykoosiin sairastuneena en toivo lapsilleni mitään vastaavaa. Saan ehkä loppuikäni kärsiä ahdistuskohtauksista ja pakkomielteisitä ajatuksista ajoittain. Erään vahvan marihuana satsin laukaisema vaiva.

[QUOTE="...";24263475]Se on hyvin yleistä, tuskin puoletkaan vanhemmista tietää.. ei välttämättä edes huolestuttavaa, ennemmin huolestuisin jos jatkuvasti vetäisi räkäkännit tms..[/QUOTE]

Kyllä se vaan on huolestuttavaa mielestäni, kun kyse on kuitenkin laittomasta aineesta!!
Olen jotenkin ihan shokissa. En ole ikinä, ikinä edes ajatellut asiaa että minun poikani käyttäisi kannabista, tai edes tupakkaa! Lähti nyt isänsä luo naapuripaikkakunnalle muutamaksi päiväksi, sittne kun tulee takaisin pidän kyllä kunnon puhuttelun pojalle. Pitäisikö mun ilmottaa tästä kouluun, sosiaalitoimistoon??

Älä nyt hemmetti ilmoita mihinkään viralliselle taholle. Poikasi saa leiman otsaan ja tuurilla papereihin huumemerkinnän, joka seura häntä aina. Ei irtoa kämppää, töitä, opiskelupaikkaa... Suurin ongelma kannabiksen käytössä on kiinnijäämisestä aiheutuva vaino. Itse aine on melko vaaraton. Ei tietenkään sovellu teini-ikäisille, mutta jospa kuitenkin keskustelisit ennen kuin alat tekemään pojastasi narkkia koko yhteiskunnan silmissä.

Itse olen töissä ruokakaupassa ja olen kuullut useasti tuota "neljäkakskyt"-hokemaa, kerran sitten menin kysymään teini-ikäisiltä asiakkailta, että mitä tuo 420 tarkoittaa, kuulemma on kannabista, mutta ihan yleinen "huulenheitto". Kysyin myös omalta teiniltä, että mitä tuo meinaa, kuulemma koulussa ihan yleinen hokema, ei tarkoita automaattisesti että lapsesi olisi sekaantunut kannabikseen. Ei kannata tehdä kärpäsestä härkästä - maalaisjärkeä kehiin! Kysy pojaltasi ihan suoraan, siitä en tiedä puhuuko totta, kysy kuitenkin!

Minä piirtelin tuossa iässä anarkia-merkkejä... Enkä tätä pahempi anarkisti ollut silloinkaan.

Kannattaa ensin rauhoittua, sitten pohtia asiaa ja keskustella aiheesta nuoren kanssa ja todella KUUNNELLA vastauksia.

Mitä minä sitten voin tehdä jos en voi minnekkään ilmoittaa??! Enhän minä nyt voi enää 15-vuotiasta kotiarestiin laittaa vai voinko?! Puhelimet ja netit pois? Miten minusta tuntuu että kaikki täällä yrittää puolustella kannabista vaikka se on LAITON HUUME! En tietenkään, hyväksy sitäkään että poikani vetäisi kännit joka viikonloppu mutta se on kuitenkin laillinen kaupasta saava juoma (vaikka pojalleni tosin sekin on vielä laitonta) tulipa sekavaa tekstiä mutta olen vain niin shokissa ja vihainen.

[QUOTE="huolestunut äiti";24263718]Mitä minä sitten voin tehdä jos en voi minnekkään ilmoittaa??! Enhän minä nyt voi enää 15-vuotiasta kotiarestiin laittaa vai voinko?! Puhelimet ja netit pois? Miten minusta tuntuu että kaikki täällä yrittää puolustella kannabista vaikka se on LAITON HUUME! En tietenkään, hyväksy sitäkään että poikani vetäisi kännit joka viikonloppu mutta se on kuitenkin laillinen kaupasta saava juoma (vaikka pojalleni tosin sekin on vielä laitonta) tulipa sekavaa tekstiä mutta olen vain niin shokissa ja vihainen.[/QUOTE]

Onko poikasi käyttänyt kannabista? Pitävät todisteet pöytään ennen lynkkausta, kiitos.

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Kannattaa tosiaan selvittää onko hän kannabista käytelly vai onko vaan innostunu tuosta "hokemasta". Oletko haistanut, että haisisi oudolle? Onko pojan käytös muuttunut? Kannabiksen käytön kyllä haistaa tosi hyvin. Vaatteet alkavat haista imelälle jne.

• Tykkää
Reactions: Villany
En ole sen tarkemmin pojan vaatteita haistellut, tupakalle on joskus haissut mutta on silloin sanonut syyksi sen että hänen tyttöystävänsä isoveli tupakoi sisällä? Enkä muutenkaan ole huomannut pojassa muuta outoa kuin sen että on nykyään enemmän isänsä luona toisella paikkakunnalla. Voisiko ne ongelmat tullakkin sieltä päästä?

[QUOTE="huolestunut äiti";24263764]En ole sen tarkemmin pojan vaatteita haistellut, tupakalle on joskus haissut mutta on silloin sanonut syyksi sen että hänen tyttöystävänsä isoveli tupakoi sisällä? Enkä muutenkaan ole huomannut pojassa muuta outoa kuin sen että on nykyään enemmän isänsä luona toisella paikkakunnalla. Voisiko ne ongelmat tullakkin sieltä päästä?[/QUOTE]

Mitkä ongelmat?

Eiköhän tuossa iässä tykätä juuri levitellä tuollaisia tuomittavia merkkejä. Omassa nuoruudessani hakaristit ja väärinpäin-ristit oli aika pop. Ei se kuitenkaan tehnyt esim. minua satanistinatsiksi, niitä oli vain kiva piirrellä...

JOS hän käyttäisi pilveä, niin ei kai hän niin tyhmä ois että mainostaa sitä tuolla tavalla??

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen
En tiedä, menen vaan ihan sekaisin pelkästä ajatuksesta että hän käyttäisi jotain laitonta! Varma en voi tietenkään olla että hän käyttäisi, mutta tietysti ne epäilykset herää tuollaisia Wikipedian tekstejä lukiessa! Miten jaksan odottaa että poikani tulee kotiin niin voin asiasta hänen kanssaan keskustella??! Vai pitääkö minun soittaa hänen isälleen ja käskeä häntä puhumaan poijan kanssa!

Kannabiksen käytöstä silmät punoittaa voimakkaasti. Väsy ja suunnaton nälkä saattaa myös yllättää, mutta se nyt on melko yleistä teini-ikäisellä pojalla muutenkin.
Kannattaisi tosiaan haistella niitä vaatteita, ja ennenkuin pojallesi karjut ja huudat ja pistät arestiin, puhut niinkuin aikuinen. Kannabis on huomattavasti HAITATTOMAMPAA, kuin esim. nämä iki-ihanat lailiset huumeet alkoholi ja tupakka, mutta jos poikasi olisikin sekaantunut muuhunkin, olisi tuki ja ymmärrys huomattavasti tehokkaampaa, kuin teini-ikäisen lynkkaus.

Rauhoitu nyt vain ensin.

lähinnä nyt tulee mieleen, että teidän tarvitsis keskustella, ja ajan kanssa ja ihan ilman syyttelyä ja uhkauksia mistään tulevista kauheuksista(siis et kännyt ja netit pannnaa, ja arestiin).
tietty en tiedä minkälaiset välit teillä on ja kuinka paljon ylipäätään keskustelette ja oletteko esim. minkäänlaista huumekeskustelua koskaan käyneet, poika kuitenkin tuon ikäinen jo.
mutta kertoisin huomanneeni että pojalla on tuo numerosarja joka paikassa kirjotettuna, ja ottaneesi mielenkiinnosta selvää ja et se tarkottaa kannabista.
sen enempää syyttelemättä kertoisin, että kannabis luokitellaan huumeeksi ja se on suomen laissa kiellettyä.
se ei ehkä ole sen vaarallisempaa ainetta kuin viinakaan, mutta miksi ihmeessä ihmisen täytyisi jotenkin valita näiden väliltä se vähemmän vaarallinen aine, jolla pollansa sekoittaa.
sanoisin, että toivot pojan olevan rehellinen ja kertovan jos hänelle sitä koskaan tarjotaan jossain.
lähtisin siis ihan sille linjalle, että antaisin pojan itsensä yrittää kertoa omia mielipiteitään ja mielikuviaan kannabiksesta ja yleensä huumeista, alkoholista.
en lähtisi hurjaan syyttelyyn, uhkailuun ym.
mielestäni lapsi menee vain enemmän asiassa lukkoon ja jos esim. jo kokeillut voi ajatella olevansa läpeensä paha ihminen ja kriminaali jo valmiiksi.
faktat kaikista päihdyttävistä aineista ja sitten paljon keskustelua ilman syyttelyä.
ja ei tarkoita ettetkö anna ymmärtää, että moisen aineen käyttö on teidän perheessänne ehdottomasti kiellettyä ja se että suhtaudut asiaan muutenkin hyvin kielteisesti.
mutta et asiasta voi aina keskustella ja lapsella on oikeus tulla kuulluksi ja oikeus mielipiteisiinsä.
uskon, että etenkin tälläsissä asioissa etenkin hyvällä saa enemmän aikaan kuin pahalla.
uskon, että shokki on suuri vaikka lööpit pursuaa "tilastoja" joiden mukaan jo puolet ja yli 15v käyttää tai tietään useamman kannabiksen käyttäjän.
tsemppiä ja rauhoitut nyt itse ettet vaan tule sanoneeksi tai tehneeksi jotain mitä itse ehkä myöhemmin kadut. oli taktiikkasi mikä hyvänsä niin mieti sitä enemmän kuin hetki.
voimia!

Ei poikas välttämättä käytä. Meillä ainakin yläasteella se oli sellainen muoti-ilmiö että jotkut ihannoi Bob Marleyta, kuunteli reggaeta ja piirteli kannabiksen ja Jamaican lipun kuvia. Itse poltin pilveä 15-16-vuotiaana ja mulla oli jointteja koulussa. Kerran joku pummi tupakkaa ja sanoin että mulla on vaan jointteja. Tyyppi nauroi ja sanoi "Älä puhu paskaa! Se on vaan sellai läppä.", sanoin että "Haista ja maista vaikka". Tyyppi haistoi ja sanoi "Ihme pihi oot ku et voi edes yhtä röökiä heittää", eli ei edes hajusta tunnistanut.

Sinuna mä keskustelisin pojan kanssa suoraan ja kysyisin missä mennään. Itse kerroin mun vanhemmille polttelustani kun oltiin kesäreissussa ja oli kamalat vieroitusoireet. Mun onneksi mulla on rennot vanhemmat ja sain isäpuolelta apua jatukea. Entisenä narkkarina hän tiesi tosi hyvin mistä on kyse, vaikka onkin käyttänyt vahvempia aineita.

Musta on outoa miten nykyään vanhemmat ei enää keskustele teinien kanssa...

Yhteistyössä