Mitä tämä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietteliäs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mietteliäs"

Vieras
Raskaus on meillä oikein toivottu ja sitä on jo pitkään yritetty. Varasin juuri muutama viikko sitten jo ajan lapsettomuustutkimuksiin, mutta nyt on ilmennyt sellaisia oireita joita ei ole ikinä ennen ollut. Rinnat (varsinkin nännit) kipeytyivät hyvin pian jo ovulaation jälkeen, vessassa olen saanut rempata n. tunnin välein (öisinkin herään vessaan. Normaalisti näin ei tapahdu), alavatsassa tuntuu välillä vihlovaa kipuilua ja alaselkää myös jomottaa. Jopa rinnat ovat kasvaneet yhdellä kuppikoolla :D Lisäksi mun jalat on kipeet. :o En tiedä onko se edes mikään raskausoire, mutta niitä särkee lähes taukoamatta.

Tiedän, että oireet voi helposti kuvitella, mutta en usko että näin on, koska en ole jaksanut uskoa raskaaksi tulemiseen nyt ollenkaan ja on vain odoteltu tutkimuksiin pääsyä. Tää asia ei oo ollut mielessä ollenkaan.

Menkkojen alkuunkin on vielä muutamia päiviä, joten testaillakkaan ei voi. Voiko ne oireet edes tulla näin nopeaa? Mitä tämä on? Olisi kyllä todellinen ihme jos tosiian nyt raskaana olisin!

No selviä raskausoireita nuo ovat. Itselläni alkoi hyvin varhaisessa vaiheessa lisäksi vielä pahoinvointi, mutta ei ihan noin aikaisin missä vaiheessa itse nyt olet.

Epätodennäköistä, että raskausoireet ihan noin aikaisin alkaisi, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Saattaa toki myös johtua jostain hormoniepätasapainosta. Testaa jollain herkällä testillä ja tule kertomaan mitä kävi :)

Kiitos vastauksista! Kai mun on tänään haettava testi.. Tuun sit kertomaan mitä testi näytti. ;) Onko kenelläkään ollut jalkojen kipuilua/särkyä raskausaikana? Outoa, kun ei ole ikinä olleet tällälailla kipeät. Mietin sitäkin, jos raskaus olisi alkanut jo edellisessä kierrossa, koska menkat olivat sillon paljon niukemmat kuin normaalisti. Tosin, en jaksa vieläkään uskoa, et olisin nyt pitkän yrittämisen jälkeen luomusti raskaana, mutta pakko testailla ja katsella et mistä kummasta nää oireet johtuu. Nytkin aamulla sain halailla pönttöä aamu kahvin jälkeen :o -ap

Voivat olla raskausoireita TAI oireita menkkojen lähenemisestä. Oireilu voi alkaa noinkin aikaisin, useimmilla kyllä ei. Itsellä oli tuollaista oireilua monesti ennen menkkoja, tärppikierrossa oireet loistivat poissaolollaan.

Kuulostaa siltä että olet syystä tai toisesta kerännyt kehoosi runsaasti nestettä. Se voi hyvin johtua hormoneista, ihan vaan tavallinen heitto tai sitten alkuraskaus. Itsellä on ollut tuollaisia oireita usein juuri ovulaatoin ja menkkojen välissä ihan ilman raskautta.

Yhteistyössä