Mitä tämä on, mistä hakea apua, miten..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jeba"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jeba"

Vieras
Jotain täytyisi tehdä, jotta tästä ongelmasta päästäisiin, lapseni täyttää pian 3v ja pitäisi keksiä elämälleni jotain, koulua, töitä, MUTTA...

kun pelkään jopa perhekerhoon menemistä. Pelkään niin, että saan itkukohtauksen ja tärisen, vaikka jo kolme kertaa olemme siellä käyneetkin. Tänään en pystynyt lähtemään, tärisin kauhusta itkien vain.

Jos minulla olisi esim. puolisoni mukana, ei tälläistä paniikkia tulisi. Samanlaisia kauhuntunteita mulla aiheuttaa hieman myös jos vaikka lähikauppaan pitäisi yksin mennä, monta kertaa mietin, menenkö vai enkö mene, uskallanko vai enkö uskalla.

Voitte kuvitella kuinka ahistavaa tämä on, tiedostan itsekin ettei ole normaalia ja mulla tulee vielä paskempi olo siitä, kun en uskalla ja pysty touhuta lapsemme kanssa niinkuin normaalit äidit, joku muskari yms. olisi ihan mahdottomuus vaikka niin ihana olisi mennä.

Nyt en vaan enää kestä itseäni, mutta en tiedä mitä tehdä, mistä lähtisin hakemaan apua, kenelle puhumaan...

Onko terkkari koko ajan ollut sama? Puhu alkuun hänelle. Neuvolan kautta pääsee esim psykologille. Älä jää yksin. Tarttet apua jo lapsesikin takia. Voimia! Alku on aina se vaikein!

Yhteistyössä