Mitä tällainen yrittäjän akka voisi alkaa harrastamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yrittäjän akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yrittäjän akka

Vieras
Kun ei koskaan etukäteen tiedä onko miehelle pitkä vai lyhyt työpäivä niin ei voi ottaa yhtään mitään säännöllistä harrastusta kun lastakin pitää jonkun illat hoitaa. Mitä te muut yrittäjien vaimot harrastatte?

Mun harrastukseni ovat kotona. Käsityöt, lukeminen, kirjoittaminen, nyt opettelen valokuvaamista, askarteleminen jne. Yritin pariin otteeseen aloittaa espanjan opiskelun aikuisopistossa, mutta mönkään meni, koska yrittäjänä työaikani oli varsin epäsäännöllinen. Mitään päivään tai kellonaikaan sidottua ei oikein voi ajatellakaan.

Joku sellanen harrastus joka alkaa aika myöhään, täällä esim. kahvakuulatunnit alkoi 19.30 sillon kun kävin. Mies voi kerran viikossa huolehtia siitä että työpäivä päättyy tuohon mennessä, hakea lapsen mukaan töihin tai järjestää lapselle hoitajan vaimon harrastuksen ajaksi. Mä olen sitä mieltä, että jos kuutena päivänä viikossa joustan niin että mies pystyy menemään ja tulemaan miten haluaa ja varaudun käytännössä hoitamaan kodin ja lapset yksin, niin ei ole liikaa vaadittu että mies ottaa vastuulleen sen että mä pääsen yhdeksi tunniksi viikossa harrastamaan.

Noin muuten sitten sellasta liikuntaa mitä voi harrastaa kotona tai lasten kanssa. Llenkkeilyä (isompi lapsi voi vaikka pöräillä jos ei enää vihdy rattaissa mutta kävelee äidin makuun liian hiljaa), kahvakuulaa, jumppaa vauvaa painona käyttäen jne. Viimeaikoina vauva on herännyt 5-6 aikoihin ja mies on yleensä silloin kotona nukkumassa, niin olen ottanut vauvan kantoliinaan ja käynyt sauvakävelemässä pienen lenkin. Isomman lapsen kanssa en voi harrastaa sauvakävelyä kun kävelee itse niin hiljaa ja tarvitsisin siis toisen käden vetämää pulkkaa tai työntämään rattaita... Lisäksi teen jonkin verran käsitöitä, askartelen ym.

Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjän akka;28317720:
Ranskan kieltä olisin halunnut alkaa työväenopistossa opiskelemaan mutta tunnit alkaa jo klo 17. Liikunta ei minua innosta.
Mä tosiaan yritin opiskella espanjaa. Ensin klo 17 alkavassa ryhmässä ja sitten klo 19:30 alkavassa ryhmässä. Ajattelin, että sen 19:30 on pakko onnistua. Mutta kuinkas kävikään: kuin Myrphyn laki aina, kun projektiryhmän kanssa piti palaveerata, palaverit oli Turussa ja tietenkin torstaisin. Jolloin siis mulla olisi ollut se espanjantunti täällä Vantaalla. Joskus ehdin tunnille, useimmiten en ja siksi luovutin, kun ei siitä ollut mitään hyötyä toistuvien poissaolojen vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28317750:
Mä tosiaan yritin opiskella espanjaa. Ensin klo 17 alkavassa ryhmässä ja sitten klo 19:30 alkavassa ryhmässä. Ajattelin, että sen 19:30 on pakko onnistua. Mutta kuinkas kävikään: kuin Myrphyn laki aina, kun projektiryhmän kanssa piti palaveerata, palaverit oli Turussa ja tietenkin torstaisin. Jolloin siis mulla olisi ollut se espanjantunti täällä Vantaalla. Joskus ehdin tunnille, useimmiten en ja siksi luovutin, kun ei siitä ollut mitään hyötyä toistuvien poissaolojen vuoksi.

Juu täytyy keksiä jotain mitä voi kotona harrastaa.

Yhteistyössä